NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Thalys wciąż na topie

| Artur Bogdanowicz, 27 stycznia 2009 27.01.2009 94

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2009-01-27 13:28:50 Autor: colon
---.icpnet.pl
Podróż Thalysem z Brukseli do Paryż już teraz wynosi 1h 22 min.
2009-01-27 13:59:14 Autor: A.
---.194.202.5
Co to jest w ogóle za tekst? Jakie LĂźttich? To jest przecież Liege. Nie wiem tylko, czy akcent jest aigu czy grave ;)
2009-01-27 14:07:57 Autor: Wujo Z.
---.atkinsglobal.com
No po niemiecku Luettich, po belgijsku (flamandzku) Luik, a po polsku Lutecja. Liege to tylko po francusku (a fe!).
Ale jeśli dla Thalysów czas przejazdu Kolonia - Bruksela wyniesie 1.45, to ile będzie dla ICE3? Obecnie pokonuje tę trasę coś z 5 minut szybciej mimo dodatkowego postoju na Brussel Noord
2009-01-27 14:26:54 Autor:
---.netia.com.pl
a ile Poznań - Gdańsk - 5h czy 6h?
2009-01-27 14:50:11 Autor: kniaz ruski
---.238.72.112
starożytna Lutecja to obecne Paryżewo (a dokładnie to ile de la cite), Liege (bo nazwa w tych innych dziwnych językach nawet przez klawiaturę przejść mi nie chce) to z łaciny Leodium i z tego co wiem ta nazwa w Polsce swego czasu rozpoznawalna była
2009-01-27 16:02:47 Autor: Emigrant
---.97.35.22
Tylko taka kolej może rozwinąć skrzydła transportu kolejowego w naszym kraju. M.in. dlatego nikt nie korzystał z \\\"Kiepury\\\" na trasie Bruksela-Kolonia, bo miał konkurencje w postaci ICE i Thalys. I niech to zrozumią w końcu przeciwnicy KDP w Polsce bo tym 120-160 to Polska nic nie osiągnie w dobie tak szybkich samochodów i autostrad.
2009-01-27 16:35:10 Autor: Robert Wyszyński
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Emigrant

Wywieś to coś napisał w postaci wielkiego baneru na gmachu Ministerstwa Infrastruktury. Może ktoś przeczyta... (z wyjątkiem profesora E. bo ten ma już inny \"sukces\" na głowie).

KDP czy też modernizacja CMK do klasy KDP powinna być robiona już, a nie w latach 2015 - 2020.
2009-01-27 19:39:51 Autor: ModnyMarzyciel
---.116.102.166
Czyli pociągi z Warszawy do Berlina w takcie godzinnym (czas przejazdu 2h35m)
Pociągi z Warszawy do Pragi w takcie dwugodzinnym (czas przejazdu 3h52m)

(Czasy przejazdu oczywiście uzwględniają nasze \\\'polskie\\\' uwarunkowania KDP:)
2009-01-28 00:59:46 Autor: Gierek
---.134.167.83
Ehhh jejejej pozazdrościć tak sprawnej kolei :( Tymczasem Kraków-Włocławek prawie (415km) prawie 8h... średnio 50km/h :(
2009-01-28 11:53:18 Autor: Tomek Ĺťbikowski
---.smgr.pl
Panowie, co ja Wam mogę powiedzieć dla otuchy...będzie dobrze!:)
Będzie i KDP (kiedyś, mam nadzieje) i klasyczne składy wagonowe będą 200km/h śmigać (kiedyś, mam nadzieje) i dworce będą czyste oraz nowoczesne (kiedyś, mam nadzieje)...
Pozdrawiam!
2009-01-31 11:23:27 Autor: tgv
---.bb.online.no
No a jakiś zysk to ten Thalys przyniósł?
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5