NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Testy Pendolino na CMK za dnia

| Robert Wyszyński 22.10.2013 192

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2013-10-22 17:12:49 Autor: Maszynista z BNSF USA
---.56.13.55
Z tego co wiem, na CKM był robiony tani przetarg. Czy tam są położone szyny do dużych prędkości. Jak w materiale filmowym?.

http://www.youtube.com/watch?v=_adcQwSJtVM

2013-10-22 18:06:35 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
"Na CKM"-ie to bił rekord pewien profesor występujący w TV jako kolejowy ekspert. Ty też do niego chcesz dołączyć? :-)
2013-10-22 18:12:00 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"Testy Pendolino na CMK za dnia"

Współczuję mieszkańcom Włoszczowy, Opoczna, Białej Rawskiej, Mszczonowa i szeregu innych mniejszych miejscowości wzdłuż CMK. Utoną w spermie Prawdziwych Mikoli... ;)
2013-10-22 18:15:32 Autor: Maszynista z BNSF USA
---.56.13.55
Ten profesor ma polskie wyksztalcenie, o ile mi wiadomo nawet przedszkola w USA nie ukończył. Był (pomocnikiem), czyli adiunktem profesora amerykańskiego, to podobnie jak stanowisko kelnera. Obecnie od wczoraj bezrobotny. Może pójdzie na kolej, są duże braki?. Ale nie ma wyksztalcenia elektryczno-elektronicznego. Wiec może na konduktora się załapie?. Przecież ja się tylko pytałem. Jak wiem w tanich przetargach idą szyny któregoś tam gatunku?. Widziałem już kładzione używane, szyny odwracanie. W nie których miejscach.
2013-10-22 18:18:38 Autor: Maurycy__
---.97.199.25
I po testach CMK na pół roku do remontu,
a może i na więcej,
Pieprzolino też ...
2013-10-22 18:19:17 Autor: daniel
---.e-wro.net.pl
Czyli już wiadomo gdzie i kiedy będzie największy zlot mikoli w tym roku(jeżeli nie dekadzie) w środkowej europie.
2013-10-22 18:19:40 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Fakt że Kolejarz USA może nie kumać o co chodzi. Otóż w Polsce "CKM" to nazwa albo Ciężkiego Karabinu Maszynowego (niegdyś), albo kolorowego i wypasionego miesięcznika dla mężczyzn (obecnie). A ów profesor - w audycji o Pendolino - mówił, że "rekord pobito na Ce-Ka-eMie". Stąd moje pytanie do Ciebie, czy idziesz w jego eksperckie ślady?

A szyny na CMK są eksplotacyjnie przystosowane do 200 km/h dla cięższej klasyki (22,5 ton na oś) i do 250 km/h dla zespołowych (do 18 ton na oś) A na jazdy testowe do 280-300 km/h też styknie.
2013-10-22 18:46:41 Autor: olekk
---.dynamic.chello.pl
trzymam kciuki!!! :-D
2013-10-22 18:51:24 Autor: Maurycy__
---.97.199.25
Tylko oby Pieprzolino nie pieprznęło w brzozę bo profesur Rondel do spółki z Biedą-biniedą będą blefowali ...

czy to prawda, że wzdłuż całej CMK co 100 metra budowane są budki dla fotopstryków?
wstęp na budkę ponoć po 250 zeta od aparatu, dawno już wyprzedane,
w pobliżu każdej budki - budka z papierem toaletowym dla co bardziej wrażliwych ...
2013-10-22 18:58:27 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
Zachowujecie się jak sfora wilków przy padlinie.Już się bierzecie za przegryzanie gardeł przeciwników czy choć tu na forum R K nie można kulturalnie?
2013-10-22 19:09:26 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Do @emeryt

No, Maurycy_ - jako Troll numer jeden - po prostu tak ma :-) Mógłby wygrać ogólnopolski konkurs Trolli forumowych - ma talent, doprawdy.

Ja natomiast uważam że - niezależnie od trolli i "hejterów", których pędzące dziobaki będą wkurzać - będzie to wydarzenie absolutnie wyjątkowe i NIEPOWTARZALNE, stąd obecność na trasie Mikoli (tych prawdziwych Miłośników Kolei i jej rozwoju, a nie tych udających i popierających wyłącznie blachosmrody i busy) jest wręcz obowiązkowa.

Byle pod żadnym pozorem NIE WCHODZILI NA TORY i trzymali się przepisowych 3 metrów od osi toru. Wtedy będzie przyjemnie wszystkim, także maszynistom i ekipie testerów.

A ochraniający przejazdy SOK-iści powinni zostać pouczeni, aby nie "przepędzali" widzów i filmujących/focistów, a jedynie pilnowali, aby Ci nie włazili na tory, co jest oczywiste.
2013-10-22 19:33:54 Autor: Maurycy__
---.97.199.25
Do Roberta Wyszyńskiego

Jako wywołany przez Ciebie do tablicy, czuję się w obowiązkach odpowiedzieć.

Robercie Zacny Wyszyński - zapisz, co powtarzam niezmiennie jako "Troll forumowy numer jeden"
- będzie powtórka, replay, remake /jak kto woli/ z roku 1994,

czyli niemalże po 20 /słownie: dwudziestu/ latach pojedziemy 30 km/h szybciej,
co jeszcze wcale jeszcze nie jest tak pewne ...

za dużo przerobiłem już na PKP, za dużo widziałem, żeby teraz sikać w majtki i zmieniać pieluchy ...

Ja, Maurycy "Troll numer jeden" ... :-)
2013-10-22 19:34:07 Autor: Fan Klub Iwana
---.dynamic.chello.pl
Na komentarz merytoryczny jeszcze przyjdzie czas (zbieramy pytania i wątpliwości jakie się pojawiły).
Odbiegając nieco od tematu rozmowy, Fan Klub Iwana wyraża swoje zaniepokojenie brakiem stosownejnformacji na temat listy nominowanych do tegorocznej nagrody "Przyjaciel Kolei", "Człowiek Roku Transportu Szynowego" i "Kolejarz Roku" A.D. 2013. Zgodnie z regulaminem (dostępnym na stronie przyjaciel-kolei.pl, kapituła konkursu miała na to czas do 20 października. Prosimy redakcję R-K (oraz samego red. R. Wyszyńskiego) o zajęcie stanowiska w tej sprawie.
2013-10-22 19:41:36 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ emeryt

Ponieważ w imię Mega Sukcesu pod nazwą Pseudolino dąży się do destrukcji Przewozów Regionalnych, a stosowanie merytorycznych argumentów nie działa i po prostu jedyną formą protestu - oczywiście poza wieloletnim bojkotem picni z grzybnią - jest właśnie "ucieczka" w ironię i szyderstwo?
2013-10-22 19:44:58 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ale cóż, widać Padłolino wymaga ofiary całopalnej... Niechże zatem jeździ, sorry, oczywiście pływa. Pływa w spermie Wielkich Fanów Dziobaka!

W sumie nie ma co sobie psuć miłego wieczoru po wczorajszej udanej sesji na GPW ;) Jakoś sobie dam radę bez PR, może nie będzie łatwo, ale powalczymy.
2013-10-22 19:51:12 Autor: E6ACT
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Panie Robercie Wyszyński czekam na wideorelacje z testów najlepiej film z kabiny maszynisty i mam nadzieje że uda się osiągnąć prędkość 275km/h ;)

3mam kciuki ;P
2013-10-22 20:14:01 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Do @E6ACT

Od nagrań z kabiny to jest inny doświadczony specjalista i liczę na niego :-) Co do ujęć zewnętrznych, to różnie być może - ja mam za słabego kompa do przerobu filmów full HD, dlatego nie wrzucam swoich filmów do You Tuba. Zachęcam jednak wszystkich do OSOBISTYCH odwiedzin na Ceemce, focenia, filmowania - jest kilka terminów do wyboru i koloru, każdy może sobie coś wybrać.

Żyć, nie umierać! (i chrzanić trolli :-)
2013-10-22 20:15:58 Autor: Małrycy
---.dynamic.chello.pl
Parafrazując Złotoustego: "Pendolino gdzieś pojedzie... i wszystko się zmieni..."
2013-10-22 20:24:40 Autor: g0sc123
---.fucio.net
@Robert Wyszynski: Proszę, nie równaj w dół do poziomu Rynku Kolejowego. Przejrzyj artykuł i popraw ortografię :)

@G o r o l: Zamiast spędzać całe dni i noce na masturbacji wychyń czasem ze swojej dziury. Do cywilizacji masz tylko kilka kilometrów, może uda Ci się tam znaleźć dziewczynę czy chłopaka. A trochę mniej masturbacji zrobi dobrze Twojej psychice, o zdrowiu fizycznym nie wspominając :)
2013-10-22 20:29:52 Autor: japan1972
---.dynamic.chello.pl
a propos bujania...jak chcą to potrafią....tory podrównać.

Jechałem wczoraj Gdynia-Bydgoszcz (TLK Bachus "stary tabor"+07)
i Bydgoszcz-Gdynia (TLK Kaszub "nowy tabor"+08).
W obu kierunkach z i do Tczewa "131-ką" w środku przedziałów panowała cisza
(w Kaszubie zupełna), a jazda była spokojna, bez żadnych wstrząsów.
Nawet kilkukrotne zmiany torów pomiędzy 1 i 2 odbywały się całkowicie bez zgrzytów na rozjazdach. No chciałoby się powiedzieć.... gładko jak po szynach.
Ach!!!To było piękne przeżycie, bajka, dokładnie jak 20-25 lat temu jeźdząc regularnie "Pomorzaninem".
Jak dla mnie to dobry znak, widać na tej trasie przynajmniej lata 80-te już dogoniliśmy. Nareszcie !!! , choć kiedyś było 2h15, teraz jest 2h23....ale może być, niczego już więcej nie oczekuję. Dzięki za tą modernizację
2013-10-22 20:31:58 Autor: E6ACT
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Robert Wyszynski

Tylko że ten specjalista jest fanem kina niemego ;/
No chyba ze tym razem zrobi wyjątek ;]
Ja tez mam słaby komputer ale daje sobie rade z filmami full HD bo je konwertuje i zajmuja mniej miejsca.
Moze jakas telewizja kolejowa też bedzie brała udział w testach i pokaże relacje z testów. KoleTV juz nie nadaje ale jest jeszcze jedna stacja.

Ja osobiście nie bede mógł odwiedzic CMK i będe jedynie duchowo z wami ;D

Trolle tez są potrzebne bez nich życie by nie było takie ciekawe. Równowaga w naturze musi być ;P
2013-10-22 20:36:41 Autor: Maurycy__
---.97.199.25
@ japan1972

ch...rnie pozytywna wiadomość,
czekam kiedy pojadę z Gdańska do Berlina BGE,
wcześniej niż na wiosnę nie dam rady,
ale sądzę że wrażenia będą jeszcze lepsze ...

przyłączam się do Twych podziękowań ...
2013-10-22 20:39:02 Autor: glober
---.05-37-73746f5.cust.bredbandsbolaget.se
To co typujemy 250 x 1.10=275 juz mamy. Typuje przelamanie v300
2013-10-22 20:42:28 Autor: Maszynista z BNSF USA
---.56.12.200
Podobnie bito piane z Husarzem do 230km/h, najszybsza lokomotywa w świecie na polskie Gminne tory. A jeździ 160km/h. Pomimo posiadania 129 wagonów do 200km/h. Pojechał na testach deko szybciej i po ptokach!!!

http://old.pkp.pl/node/4199

2013-10-22 20:48:06 Autor: glober
---.05-37-73746f5.cust.bredbandsbolaget.se
EU44 moze juz jezdzic do Poznania na ETCS ´e tyklo jedna sztuka zabudowana. A na proby dzibaka musimy dobdze obasyawic tor straza graniczna i SOK´ami noktowizjery itd.
2013-10-22 20:50:06 Autor: glober
---.05-37-73746f5.cust.bredbandsbolaget.se
SuperObstawa musi byc bo czychaja na propagandowy numer jak sie rozbija unijne dotacje!!
2013-10-22 20:51:59 Autor: Maurycy__
---.97.199.25
A konfetti, fajerwerki, orkiestra hunorowa tyż będzie?
taki tam sobie zbiorowy orgazm,
gierkowszczyzna w nowej odsłonie ...
2013-10-22 20:57:18 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Do @japan 1972

Bo na linii nr 131 tory robili porządne spece z IZ Gdynia, a nie bajkarze od skandalicznego "przerobu" szmalu na dużych moRdernach, zabijających nam kolej i sieć.

A koordynował "na gruncie" i nie tylko ekspert i pasjonat, który tego dopilnował. Stąd tor jest tam wzorcowy - praktycznie na 200 km/h - gdyby nie promienie łuków. I na pewno lepszy niż 20 lat temu.
2013-10-22 21:08:13 Autor: Ramzes
---.net95-158-73.revers.nsm.pl
Kilkanaście lat temu drogowcy odpowiedzialni na odcinek Włoszczowa - Góra Włodawska ustawili tablice dopuszczające maksymalną szybkość pociągów do V 200 km/h (widziałem to na własne oczy). Nie cieszyli się tym długo bo "fachowcy" z Ministerstwa mieli inny pogląd w tej sprawie. A prawda jest taka, że istniejąca na tym odcinku infrastruktura jest zdolna umożliwić przejazd pociągu nawet z szybkością V 300 km/h. Pod warunkiem że nie będą to częste przejazdy (za duży pobór mocy, szczególnie dotkliwy w miejscach mijania się tych pociągów) oraz wyrzucenia z tej linii przewozów towarowych i przestarzałego taboru pasażerskiego niekorzystnie oddziaływującego na tor.
W nowym rozkładzie jazdy 2013/2014 na odcinku Tczew - Gdańsk, gdzie praktycznie kończą się roboty modernizacyjne, na większości trasy obowiązuje szybkość V 160 km/h. Na przejechanie tego 30 kilometrowego odcinka dla pociągów EIC wyznaczono czas 17 minut, dla TLK odpowiednio 20 - 23 minuty a dla pociągów SKM prawie 40 minut. I to one są największą kulą u nogi.
2013-10-22 21:08:24 Autor: FanKlubIwana
---.168.196.70
"Chyba najważniejsza wiadomość jest taka, że testy Pendolino na CMK – uwaga – będą odbywać się w DZIEŃ. Wreszcie zrywamy z „tradycją” testowania dużych prędkości ciemnymi nocami, kiedy ani pociągu nie widać, ani nie można go zobaczyć, sfotografować czy sfilmować."

Fan Klub Iwana pragnie sprostować te nieprawdziwe informacje. Po pierwsze, gdy testy odbywają się nocą, nie oznacza to, że pociągu nie widać, nie można go sfotografować czy sfilmować czego najlepszym dowodem są oczywiście dokonania Krzysztofa "Iwana" Waszkiewicza (np. testy nocne Taurusa w maju 2009, październiku 2011, nocne próby dynamiczne obiektów na szlaku Grodzisk Mazowiecki - Korytów [maj 2012], nocne róby dynamiczne obiektu w km 26,5 Centralnej Magistrali Kolejowej [listopad 2012] czy wreszcie nocne badania rozjazdów w Korytowie z Vmax 220km/h [listopad 2009]).

Pragniemy również podkreślić, że wyrażamy nadzieję, iż Krzysztof "Iwan" Waszkiewicz razem z Robertem Wyszyńskim i być może Michałem Tuskiem dokonają tego epokowego osiągnięcia jakim będzie ustanowienie nowego rekordu prędkości na CMK. Niestety, idealna data testów czyli 14.10.2013 już za nami. Pobicie rekordu byłoby pięknym prezentem urodzinowym dla "Iwana".
2013-10-22 21:16:30 Autor: figo fago
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ FanKlubIwana

I o ordery te zaczęła sie walka.
2013-10-22 21:23:39 Autor: pożeracz dziobaków
---.dynamic.chello.pl
Ten radosny styl przypomina mi późne lata gierkowskie. Im bardziej było jasne że gospodarka zmierza ku katastrofie, tym bardziej optymistyczne i dziecinne były doniesienia na froncie "propagandy sukcesu". Zastanawiam się tylko czy Robercik robi to w złej wierze, czy też ma po prostu taki poziom umysłowy...
2013-10-22 21:33:18 Autor: MieszkaniecWRO
---.dynamic.chello.pl
Szacun dla Ciebie Robert za siłę przebicia i przekonanie PKP IC i PKP PLK do testów dziennych. Bo pamiętam - chyba na łamach tutaj RK - JAKO PIERWSZY postulowałeś o takie testy.

Dzięki Ci wielkie za to. To kawał wspaniałej pi-arowej roboty dla RK, PKP IC i PKP PLK.

Dzięki prezesie Malinowski za wsparcie dla takich inicjatyw.
2013-10-22 21:35:21 Autor: Fan Klub Iwana
---.168.196.70
Redaktor Wyszyński cierpi na klasyczne rozdwojenie jaźni. Jednego dnia słyszymy z jego ust krytykę pod adresem PLK, IC, MI... Na drugi zaś dzień wszystko jest cacy. Tak jak teraz - w zeszłym tygodniu pisał, że będzie kompromitacja, albowiem na testach Pendolino nie zbliży się do 230 km/h. Dzisiaj już euforia - 280 km/h pęknie.
2013-10-22 21:37:29 Autor: Fan Klub Iwana
---.168.196.70
W odpowiedzi na post MieszkaniecWRO:
"Szacun dla Ciebie Robert za siłę przebicia i przekonanie PKP IC i PKP PLK do testów dziennych. Bo pamiętam - chyba na łamach tutaj RK - JAKO PIERWSZY postulowałeś o takie testy.

Dzięki Ci wielkie za to. To kawał wspaniałej pi-arowej roboty dla RK, PKP IC i PKP PLK.

Dzięki prezesie Malinowski za wsparcie dla takich inicjatyw."
Och jak to wspaniale, że PLK ugięła się pod silną presją wszechmogącego Roberta Wyszyńskiego i postanowiła zorganizować testy dzienne...

Czy ty "MieszkaniecWRO" naprawdę myślisz, że ktoś na górze się przejmuje wypocinami jakiegoś redaktora? Już nawet Massel go olał.
2013-10-22 21:48:35 Autor: zeus04
---.133.22.13
Drgania w trzech osiach, zarejestrowane w maju 2013 roku w sześciowagonowym EIC "Varsovia", prowadzonym EP09-33. Na zielono drgania pionowe, na czerwono drgania
poprzeczne i na granatowo drgania podłużne. Akcelerometr 20Hz, 10-bit
o skali do 4g
Zapis od stacji Grodzisk Mazowiecki - czwarty wagon Z1 kolei CD
na wózkach SGP (na 200 km/h), stolik w trzecim przedziale od tyłu składu
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/a5d5943b36122fa1.html
zapis od stacji Włoszczowa - czwarty wagon Z1 kolei CD
na wózkach SGP (na 200 km/h), stolik w trzecim przedziale od tyłu składu
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/9825737763a666d1.html
koncówka cmk-i, wjazd do Zawiercia, Łazy - przód pierwszego wagonu, podłoga
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/6859155bd6199960.html
Rozruch ze stacji Sosnowiec - przód pierwszego wagonu, podłoga
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/8b1a69e2d1fa5c62.html
2013-10-22 21:55:56 Autor: zeus04
---.133.22.13
Aha, oś [x] wyskalowana jest w sekundach, a oś [y] w m/s^2
2013-10-22 22:12:45 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Do @E6ACT - cytat:

"@ Robert Wyszynski

Tylko że ten specjalista jest fanem kina niemego ;/
No chyba ze tym razem zrobi wyjątek ;]"

Dodam do cytatu chodzi o filmy Iwana. Ale film z oficjalnych dziennych (medialnych) testów ETCS na CMK jest jak najbardziej z dźwiękiem! Nocny - bez mediów - zresztą też. A pod inne można sobie puścić muzyczkę, jak to robię, oglądając świetne i pożyteczne filmy Iwana.

Do @mieszkaniec WRO

A... , rzeczywiście były kiedyś takie teksty na blogu, choć prawie o nich zapomniałem. Dzięki wielkie za pamieć, to naprawdę daje kopa w sensie że jest dla kogo pisać (prócz trolli, a może nawet dla nich, to też ludzie :-)

Przyczyn dziennych jazd jest WIELE, słusznych i mocnych argumentów za takimi jazdami (a nie utajnionymi nocnymi) - jeszcze więcej; cieszę się BARDZO że podjęto takie decyzję z korzyścią DLA WSZYSTKICH (dosłownie!) Jeśli tamte teksty posiały jakieś ziarenko, które wykiełkowało sobie gdzieś tam do światła, tym bardziej się raduję :-) Cieszmy się wszyscy! To znaczy, ci którzy cieszyć się z życia i swej pasji potrafią.

Stąd podziękowania decydentom: PKP IC, PKP PLK, PKP Energetyce, Alstomowi, IK - nie mi :-)
2013-10-22 22:14:52 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Do @zeus04

Wielkie dzięki! Mnie takie rzeczy zawsze rajcują, myślę że wielu innych (w tym nie komentujących, ale czytających) - też!
2013-10-22 22:37:01 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Zeus04

Proszę Cię o kilka zdań komentarza do tych ciekawych pomiarów, jakbyś mógł :-)
2013-10-22 22:41:16 Autor: E6ACT
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Robert Wyszyński

Nie musisz nic dodawać, wszyscy doskonale wiedzą o kogo chodzi ;]
Przecież to najsłynniejszy kolejowy wideo bloger w Galaktyce mlecznej drogi ;P
To on jako pierwszy na Polskiej ziemi przekroczył w kabinie prędkość 200km/h i już wkrótce zbliży się do 300km/h a moze nawet przekroczy 300km/h.
To będzie jak eksplozja Supernowej czego mu wszyscy serdecznie życzą i 3mają za niego kciuki ;P
2013-10-22 23:10:58 Autor: Fan Klub Iwana
---.168.196.70
Zobaczycie 300, tak samo jak tilta.
2013-10-22 23:16:35 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Do @E6ACT

Nie wiem czy się naśmiewasz, ale mam nadzieję że nie! No, chyba że z zazdrości (a to nie jest zbyt pozytywna cecha wibracyjna i bardzo szkodzi zdrowiu :-)

Krzysiek nie tylko tymi filmami zrobił WIELKĄ robotę, bardzo pomocną analitykom z PLK, ale także dał nam Mikolom okazję obejrzenie MNÓSTWA tras w dobrej jakości.

Czy ktoś coś takiego w Polsce zrobił? Czy ktoś sprawił TYLE radości Mikolom i nie tylko im? Zobacz licznik wyświetleń testów ETCS na CMK. Tylko zakwaśniali z zazdrości i w ciężkiej depresji mogą tego nie cenić. Myślę że do nich nie należysz?
2013-10-22 23:21:19 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
Upierdliwy dziad jest z Was zadowolony.Dobranoc mam nadzieję przespać całą noc
2013-10-22 23:36:08 Autor: Fan Klub Iwana
---.168.196.70
W odpowiedzi na post Robert Wyszynski:
"Do @E6ACT

Nie wiem czy się naśmiewasz, ale mam nadzieję że nie! No, chyba że z zazdrości (a to nie jest zbyt pozytywna cecha wibracyjna i bardzo szkodzi zdrowiu :-)

Krzysiek nie tylko tymi filmami zrobił WIELKĄ robotę, bardzo pomocną analitykom z PLK, ale także dał nam Mikolom okazję obejrzenie MNÓSTWA tras w dobrej jakości.

Czy ktoś coś takiego w Polsce zrobił? Czy ktoś sprawił TYLE radości Mikolom i nie tylko im? Zobacz licznik wyświetleń testów ETCS na CMK. Tylko zakwaśniali z zazdrości i w ciężkiej depresji mogą tego nie cenić. Myślę że do nich nie należysz?"
W innych krajach pobudowano KDP bez filmików Waszkiewycza. A u nas PLK potrzebuje nagrania, żeby dowiedzieć się co ma na gruncie... Widzisz i nie grzmisz...
2013-10-22 23:40:29 Autor: Xoov
---.hstl2.put.poznan.pl

Xoov
W odpowiedzi na post zeus04:
"Aha, oś [x] wyskalowana jest w sekundach, a oś [y] w m/s^2"
Jakiś specjalny ten akcelerometr?
2013-10-23 00:08:09 Autor: gargamel
---.internetdsl.tpnet.pl
PANOWIE. Po co tyle jadu i gdybań. Pojedzie,przejedzie ,zobaczymy. Byle Macierewicz nie twierdził ,że brzozy strzelały do pociągu.
2013-10-23 08:22:57 Autor: Goofy
---.30.0.84
Byłby cyrk, gdyby przy próbie bicia rekordów - pendo wybrało wolność - i na tym by nasze aspiracje prędkościowe i hajspidowe się skończyły ;)
2013-10-23 08:46:56 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Panie Robercie...

Fajnie. Naprawdę wszystko to fajnie - ja też się cieszę. Tylko... proszę przejrzeć choćby ostatnie artykuły (np. "Kutno: Ograniczenia prędkości, których… nie ma, przyczyną likwidacji połączeń?") i ździebko pomyśleć...

Tak jest. Co tam jakieś Kutno z jego pięcioma kierunkami. Płock? Włocławek? Toruń? Błeee... Toż to same wioseczki - tam nie warto nawet myśleć o pociągach. Najważniejsze, że będzie... PENDO. I przecież będzie jeździć zaledwie 180 km (*) od Włocławka - żadna odległość jak na dzisiejsze czasy, czyż nie? Więc cóż więcej do szczęścia rzeczonemu Włocławkowi trzeba? :-/

Jakkolwiek na to spojrzeć, jak na razie, podkreślam, jak na razie wszystko zmierza ku temu, żeby po Polsce jeździł tylko dziobak łącząc stolicę i wybrane miasta. Reszta? Przecież jest/będzie dziobak, po co reszta?

I oby tenże dziobak w jakiś spektakularny sposób uderzył w samo centrum pychy kolejowych decydentów. Tak, żeby wreszcie nie dało się przykryć prawdziwych intencji pięknymi, pustymi frazesami. Wierzę głęboko, że tak się stanie, bo gangrena na kolei dawno przekroczyła już punkt krytyczny i czas na prawdziwe "przewietrzenie kolei", jak to mawia Pewien Ważny Kolejowy Menager. Inaczej dziobak także polegnie w otchłani degrengolady i nawet finansowe kroplówki mu nie pomogą.

PS. Mamy dom. Dom gnije od fundamentów po dach. Gniją ściany kuchni, pokojów, przecieka dach, grzyb jest wszechobecny. Jedynie widoczny z ulicy ganek jest wymuskany i śliczny. Eksperci mówią: "Trzeba zlikwidować grzyb, naprawić dach itp." A kolejowe szychy: "Ale po co? Przecież jest piękny ganek, który za chwilę odmalujemy i będzie jeszcze piękniejszy." Nie przypomina to Panu czegoś?

Szczerze życzę dziobakowi sukcesu i szczerze wątpię, by go osiągnął. Chyba, że zmieni się podejście władz do kolei. Oby.

(*) kolejowa odległość Warszawa - Włocławek
2013-10-23 08:49:10 Autor: E6ACT
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Robert Wyszyński
Z nikogo sie nie nasmiewam i nikomu nie zazdroszcze.
Ze mnie juz jest taki upierdliwy złośliwy Grinch ;)


@ Fan Klub Iwana
Tu nie chodzi o to że PLK nie wie co ma na gruncie.
On kręci filmy z myśla o nas ''Mikolach''
Dzięki niemu my ''Mikole'' choć przez chwile możemy sie poczuć jak maszynista i to bez tego symulatora ''Maszyna'' czy jakoś tam. Nie wiem jak to dokładnie się nazywa bo nigdy tym się nie bawiłem ;P
2013-10-23 09:10:47 Autor: Fan Klub Iwana
---.168.196.70
@E6ACT
Poczuć się jak maszynista można było na długo przed filmami Krzysztofa "Iwana" Waszkiewicza. Przypomnę tylko dwa kanały YT - rysiekakustyk, sapercisowa. Nie były to produkcje nieme, co zdecydowanie podnosi ich wartość.
2013-10-23 10:29:29 Autor: E6ACT
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Fan Klub Iwana

Tak tylko że ich filmy ograniczały sie tylko do kilku tras a u Iwana mozna zobaczyć praktycznie wszystkie główne szlaki kolejowe w Polsce.
Co do braku dzwięku to niestety największy mankament Iwana który znacząco obniza wartośc jego filmów.
2013-10-23 10:37:00 Autor: Tomasz Warszowiak
---.dynamic.chello.pl
Rozmawiałem z ekipą PICu i Alstomu i powiedzieli, że pendolino pojedzie na testach 300 km/h, bo Alstom chce to zrobić dla siebie, a PKP też musi się pokazać z tej lepszej strony. Ciekawe co ludzie na to jak się dowiedzą, że w Polsce jakiś pociąg pojechał 300km/h jak można tylko 100km/h.
2013-10-23 11:01:07 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post Robert Wyszynski:
"Zeus04

Proszę Cię o kilka zdań komentarza do tych ciekawych pomiarów, jakbyś mógł :-)"
Sam je dopiero oglądam :) Wczoraj na szybko przekonwertowałem je w excelu z pliku tekstowego i to dopiero kilka z nich. W czasie majowej jazdy cmk-ą nic specjalnego się nie działo, EP09 nie szarpała i dlatego dopiero coś wczoraj mną drgneło ;) Prędkości tego dnia nie rejestrowałem i teraz trochę żałuję, bo można by nałożyć i ją na wykres. Samo szarpanie wagonami przez EP09 wygladało tak (po zjeździe z cmk czyli przy prędkościach dużo mniejszych niz 160 km/h):
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/368f6ef5790bbd5a.html
Zjawisko szarpania EP09 występowalo tylko podczas przyspieszania lub ewentualnie hamowania, gdy wyczerpywała się granica sprężystego ściśnięcia w gnieździe amortyzatora układu przeniesienia sił pociagowo-hamujących (EP09 ma cztery takie amortyzatory, gdyż każdy wózek prowadzony jest dwustronnie za pomocą układu dzwigni i "dyszli"). Podczas działania składowej przyspieszającej/opóźniajacej - "dekiel" "dyszla" niebezpiecznie zbliżał sie do gniazda amortyzatora i pozostowało mało miejsca na nadwyżki dynamiczne pochodzące od nierównosci torów i związane z tym obroty wózka wokół swej osi poprzecznej. "Dekiel" potrafi "metalicznie" dobić do gniazda i efekty mamy jakie mamy. Przykładowo ok. 5-6 szarpnięć na sekundę o amplitudzie do ok. 2m/s^2. (niebieska krzywa). Dla lepszej czytelności do drgań podłużnych dodałem liczbę cztery i dodatkowo oś [x] przesunąłem o +4.
Pzdr.
2013-10-23 11:08:26 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ g0sc123

Jakbyś czasem 66 jeździł, to byś wiedział, że generalnie regularnie migruję na trasie dziura-cywilizacja. Ostatnio fajne gagary śmigają po piaskowych tak na marginesie ;)
2013-10-23 11:28:44 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post Xoov:
"Jakiś specjalny ten akcelerometr?"
Większość ludzi posiadających telefon, czy tablet ma BMA220 lub podobny:
http://zh.bosch-sensortec.com/content/language4/downloads/BST-BMA220-DS003-07.pdf
Ja w telefonie mam BMA222, a w tablecie ten pierwszy. To co wyżej przedstawiłem, to było zarejestrowane za pomocą tabletu.
2013-10-23 11:45:05 Autor: g0sc123
---.fucio.net
@G o r a l: Odkąd naprawili mostek, to tylko nielicznymi kursami tej linii da się dojechać do w miarę cywilizowanych okolic. Bo przecież mówiąc o dziurze miałem na myśli całe Mysłowice ;)
2013-10-23 12:04:53 Autor: zeus04
---.133.22.13
Szarpanie EP09 na filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=2guNz7X6S40
Rozruch pomiędzy Sosnowcem a Katowicami.
2013-10-23 12:18:01 Autor: zeus04
---.133.22.13
Porównanie drgań zmodernizowanej EN57AKŚ-1533 (ostatni wagon rozrządczy) z EN75 "Flirt"-003 (drugi człon, bez napędu)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/35911cc5c3a9c85e.html
Trasa to kilkuminutowa jazda pomiędzy Katowicami Piotrowicami, a stacją Tychy. EN57 miała dodatkowo postój na podg. Mąkołowiec. Prędkości maksymalne w ok. 120 km/h.
Jaśniejsza zieleń to drgania pionowe EN57.
2013-10-23 12:45:03 Autor: pispupil.
---.smrw.lodz.pl
Jak zwykle, wywołana burza, choć na razie w szklance wody.
Poruszony temat, to nic innego jak zadbanie o szczegóły, niedociągnięcia. Warto każdemu pokazać brak, niż go nie ujawniać i czekać na potknięcia z następstwami.

Wielu ma tu rację. PLK samo powinno wyłapać zagrażające momenty, swoich własnych szlaków. CMK to jednak modernizacja starego, na odpowiadające naszym wymaganiom nowoczesnosci, właśnie tej staroci.
Większość już sama natura ukształtowała, stąd te ugięcia i nierówności w łączeniach elementów torowiska. Dobrze, że jest paru „fanatyków” dbających o szczegóły, które mogłyby w przyszłości pogłębić się i doprowadzić do nieszczęścia. Dostosowanie właśnie CMK(ie!), daje doświadczenie, jakie mogą być przydatne przy budowie KDP Y i innych, potrzebujących większe prędkości.

Robercie
Wyrzucają ci pogaduszki z mikolami. Warto przypomnieć tym znawcom, że i oni jadą specjalnie do Szczecina czy Gdyni, by oglądać żaglowce. Wchodzą na nie, nie mając żadnego pojęcia o tych wspaniałościach (laicy pełną gębą). Jednak fotografują się przy sterach, kotwicach, żaglach, trapie, itp. Itd. Cóż oni, to tylko zwiedzają jako pasjonaci, lecz te mikole – to ohyda – a to tylko, a jednak użytkownicy opłacający przejazdy. Co więc dziwić się im, że też jako pasjonaci są ciekawi przyszłością.
.
Zarzucają zmienność co do PLK. Tu cacy, a tu im karki zginając. Nie możemy mieć zdania jednakowego co do wykonywania, a co do potrzeb oczekiwanych. Nie wszystko idzie po maśle. Nawet i w FERRARI można znaleźć jakieś braki, czy inne upodobania. Warto spojrzeć na własne mieszkanie, salon cacy, a w kuchni okno krzywe.
Tak. Jest tyle do zrobienia, modernizacji, budowy. Mamy nadal wielkie zaległości. Lecz „nie od razu Kraków zbudowano”, taka jest nasza rzeczywistość. Trzeba wytykać im czas realizacji, krzywizny, braki, itd. Jednak pogłaskać za dobre, by tym nadać kierunek rozwoju. A mimo wszystko to dopiero początek tego co ma nastąpić, więc krzyk za niechlujstwo i cukierek za dobre (jak z dzieckiem). Wiele tu mają ci kierujący tym całym bałaganem. Wietrzenie powinno dać powiew nowości z wizją przyszłości, a oni powinni mieć jak w normalnym zakładzie finansistów do doradztwa, a nie jako nadrzędnych.

Robercie
Dawno temu byłem na jeździe próbnej. Tych prędkościach (choć teraz, to starocie są). Jednak ciągnie do widoku z siedzenia maszynisty. Tej prędkości. Wzroku wbitego w dal po której zaraz będziemy jechać. Zerkając, podziwiając mijane tereny i mogące nam przeszkodzić jazdę trudności, zawady. Lubiłem jazdy nocą. Większa przejrzystość twojej trasy, kolorowości, widzenia następnych semaforów i świateł ostrzegających cię, jak i mijanych pociągów (kolegów), choć nowości w terenie z boku twojej trasy, nie zobaczysz. To duża adrenalina, a jak zobaczysz po nocy budzący się dzień, to jak dla mikoli, wschód słońca nad morzem, jeziorem.
Jak wyżej. Jeżeli miałbyś dostęp do tego widoku z kabiny maszynisty, ty bym BARDZO PROSIŁ.

Bardzo jestem ciekaw, tego egzaminu Matury, dla PLKi, bo przyszłość czeka.
2013-10-23 14:24:58 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Cytat: @Tomasz Warszowiak
---.dynamic.chello.pl

"Rozmawiałem z ekipą PICu i Alstomu i powiedzieli, że pendolino pojedzie na testach 300 km/h, bo Alstom chce to zrobić dla siebie, a PKP też musi się pokazać z tej lepszej strony. Ciekawe co ludzie na to jak się dowiedzą, że w Polsce jakiś pociąg pojechał 300km/h jak można tylko 100km/h. "

*************

Serio piszesz? Czy jedynie kitujesz? :-)

Proszę Cię o odpowiedź, chociaż częściowo sam sobie i Wam odpowiem.

Otóż od dawna uważam (co pisałem kilka miesięcy temu w tekstach blogowych) ze pojechanie 300 km/h jest JAK NAJBARDZIEJ MOŻLIWE na CMK i zupełnie realne pod warunkiem dobrych wyników pomiarowych do V 275-280 km/h i pod warunkiem zgody Alstomu na zdjęcie elektronicznej blokady na 280 km/h.

Jakiś czas temu rozmawiałem o tym z kilkoma osobami i przekonywałem, że warto spróbować. Jedną z nich był prezes Malinowski. Bardzo bym sie ucieszył - wraz z innymi - gdyby rzeczywiście taka była decyzja Alstomu. Brawo! - zakrzykniemy chórem.

Chyba jednak muszę wyszukać linki do tych tekstów blogowych, gdzie to poruszałem (wbrew pozorom odszukanie tegoż nie jest łatwe, albo ja nie potrafię szukać swoich tekstów blogowych:-)

PS. Zeus04. Piekne dzięki za wytłumaczenie efektów powstawania telepawy epokowej w wagonach - wreszcie ktoś to fachowo objaśnił, choć i tak wszystkiego nie kumam (bo musiałbym zobaczyć to co opisałeś), ale zawsze coś, a nawet sporo.
2013-10-23 14:28:21 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Do @PISPUPIL

Owszem, znam te ranne klimaty - są naprawdę niesamowite. A jazda nocą w kabinie za kołem jest fajna, ale wtedy gdy nie ma mgły, deszczu, zadymki śnieżnej, ulewy, spadających gnijących liści i tym podobnych atrakcji. Bo z "atrakcjami" jazda nocą bywa koszmarna, ale to raczej wyjątki, niż reguła :-)

Co do PLK - TAK, wielki egzamin przed nimi! I myślę, że oni go zdadzą na piątkę lub szóstkę. A mają inne wyjście? :-)
2013-10-23 23:26:19 Autor: kolejowy men
---.139.32.203
No to bardzo dobra wiadomość, tylko trzeba przy tym zachwycie pendo pamiętać o innych liniach i połączeniach, bardzo dobrze, że są rewitalki, ale żeby też za tym szła lepsza siatka połączeń. Co do tych testów to trzymam kciuki, żeby wyszły jak najlepiej.
Pozdrawiam.
2013-11-05 16:29:26 Autor: exif
---
@ Robert Wyszynski
"Przyczyn dziennych jazd jest WIELE, słusznych i mocnych argumentów za takimi jazdami (a nie utajnionymi nocnymi) - jeszcze więcej; cieszę się BARDZO że podjęto takie decyzję z korzyścią DLA WSZYSTKICH (dosłownie!)"

A jest może jakiś argument przeciw?
Jest. Sposób zorganizowania przez PLK ruchu podczas testów. Też dla wszystkich. Podpowiem: proszę poszukać dokumentu Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym opisującego ile i jakich zmian (w pociągach na które są już sprzedane bilety) należy dokonać. W tym ile odwołać, a ile opóźnić po kilka godzin.
Na pewno korzyści są dla WSZYSTKICH?
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5