Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Termin uruchomienia ERTMS/ETCS na odcinku Legnica – Wrocław – Opole znów przesunięty

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
03-02-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Termin uruchomienia ERTMS/ETCS na odcinku Legnica – Wrocław – Opole znów przesunięty
fot. Michał SzymajdaImpuls eksploatowany przez Polregio w Opolu Głównym
Pociągi pasażerskie, nawet te, które prowadzone są nowoczesnymi elektrycznymi zespołami trakcyjnymi z ETCS na pokładzie, nie mogą kursować między Opolem, Wrocławiem a Legnicą z prędkością 160 km/h z jednym maszynistą. Wciąż nie dodano do użytku urządzeń ERTMS.

Rzecznik Kolei Dolnośląskich, Bartłomiej Rodak, informował już w połowie lutego 2019, że testy systemu ERTMS, współpracującego z urządzeniami pokładowymi ETCS, wypadły pozytywnie. – Od Opola przez Wrocław do Legnicy ETCS/ERTMS współpracował bez zarzutu, natomiast od Legnicy w kierunku Węglińca niezbędne są korekty – mówił w rozmowie z Rynkiem Kolejowym w lutym 2019 roku.

Bohdan Ząbek z biura prasowego PKP PLK poinformował zaś, że system ma być gotowy do eksploatacji w końcu kwietnia 2019. – Po tym terminie, w zakresie przewoźników, będzie możliwość jazdy od Legnicy do Wrocławia i od Wrocławia do Opola z prędkością powyżej 130 km/h z jednym maszynistą, pod warunkiem, że pojazd trakcyjny będzie wyposażonym w pokładowy system ERTMS/ETCS – dodał.

Niestety, nic takiego nie miało miejsca. Pociągi KD, PKP Intercity i Polregio posiadające ETCS kursują w jednoosobowej obsadzie kabinowej z prędkością 130 km/h. Dlaczego? Okazuje się, że jest nowy termin oddania systemu do użytku. – W lutym planowane jest zakończenie szkoleń pracowników obsługi technicznej z zakresu systemu ETCS. Wówczas zostanie powołana komisja ds. dopuszczenia systemu do eksploatacji. Uruchomienie systemu przewidywane jest w pierwszym kwartale 2020 – poinformował Bohdan Ząbek.

W regulaminie przydzielania tras dla rozkładu jazdy PKP PLK na 2019/2020 dla większości odcinków na magistrali E30 na zachód od Wrocławia, PKP PLK jako przyczynę niesprawności ERTMS wskazywała „Brak pełnej implementacji wskaźników w systemie ETCS, wymienionych w Załączniku nr 3 do instrukcji Ie-1 – prędkość maksymalna z pojedynczą obsługą trakcyjną 130 km/h”.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

Ruszył przetarg na projekt i uruchomienie ERTMS/ETCS poziomu 2. na CMK

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

Ruszył przetarg na projekt i uruchomienie ERTMS/ETCS poziomu 2. na CMK

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5