Partnerzy serwisu:
Innowacje

Nevomo docenione w raporcie o nowych technologiach

Dalej Wstecz
Partner działu

Partner działu:

Autor:

Nevomo

Data publikacji:
17-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
15-03-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Nevomo

Podziel się ze znajomymi:

INNOWACJE
Nevomo docenione w raporcie o nowych technologiach
fot. Nevomo
W nowym raporcie "Elevating rail in Europe: technology upgrades for greener transport", globalna firma doradcza Oliver Wyman zidentyfikowała zaawansowane technologie kolejowe - takie jak pasywna lewitacja magnetyczna (maglev) - jako kluczowe dla osiągnięcia celu, jakim jest stworzenie wysokowydajnej, neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla paneuropejskiej sieci transportu dalekobieżnego

Zaawansowane technologie, które można zintegrować z istniejącą infrastrukturą kolejową, mogą być szybszym i mniej kosztownym sposobem na osiągnięcie europejskich celów w zakresie ekologicznego transportu niż inwestycje w nową infrastrukturę, a także krokiem w kierunku jeszcze bardziej zaawansowanych systemów, takich jak hyperloop.



Nevomo przypomina tu o swoim pomyśle Magrail, który wykorzystuje zjawisko pasywnej lewitacji magnetycznej w połączeniu z napędem liniowym, co ma pozwolićpojazdom kolejowym lewitować na istniejącej infrastrukturze kolejowej z prędkością do 550 km/h. Nevomo to europejska firma z obszaru nowych technologii o polskich korzeniach i twórca kolei dużych prędkości następnej generacji, inspirowanej technologią hyperloop. Po pomyślnie zakończonych pierwszych testach MagRail we wrześniu 2023 r., Nevomo bada potencjalne zastosowania swojej technologii we współpracy z głównymi europejskimi graczami z branży kolejowej i portowej.


 Zgodnie z celami Europejskiego Zielonego Ładu, emisja CO2 musi zostać zredukowana o 55% do 2050 r., co obejmuje redukcję emisji w sektorze transportu o ponad 70%. Chociaż kolej jest postrzegana jako siła napędowa bardziej ekologicznego transportu, istnieją obecnie znaczące fizyczne ograniczenia infrastruktury skutkujące problemami z przepustowością na kluczowych trasach.

Aktualna roczna emisja CO2 według rodzaju transportu w Europie w porównaniu z potencjalnymi redukcjami emisji związanymi z etapowymi zmianami technologicznymi

Uwaga: Ogólny popyt wzrośnie w przyszłości, ale w tym badaniu przyjęto, że będzie on stały w celu uzyskania lepszego porównania.
Źródło: Statista, analiza Oliver Wyman

Technologia MagRail została opracowana w celu zwiększenia wydajności sieci kolejowej i przepustowości istniejących linii kolejowych, a także poprawy efektywności systemu transportu kolejowego. MagRail umożliwia pojazdom elektrycznym poruszanie się w obszarach niezelektryfikowanych, takich jak terminale i porty. System ten można zintegrować z istniejącymi systemami kolejowymi. W rezultacie, tradycyjny system transportu kolejowego może zyskać lepszą dynamikę przewozów towarowych, wyższe limity załadunku, większą elastyczność i możliwość automatycznego prowadzenia pociągów bez konieczności budowania nowych linii, bez sieci trakcyjnej i bez błędów ludzkich.

– Bardzo nas cieszy, że ceniona na całym świecie firma konsultingowa, zajmująca się zarządzaniem, taka jak Oliver Wyman, dostrzegła potencjał zaawansowanych technologii w przyspieszeniu transformacji europejskiego dalekobieżnego transportu kolejowego i uczynieniu go bardziej wydajnym i neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla. Po tym, jak Komisja Europejska potwierdziła hyperloop jako jedną z technologii, które mają być wspierane i promowane jako innowacje nowej generacji, jesteśmy bardzo podekscytowani potencjałem naszej branży i rolą, jaką Nevomo odegra w jej kształtowaniu – powiedział Stefan Kirch, Chief Commercial Officer i Współzałożyciel Nevomo.

MagRail ma umożliwiać stopniowe udoskonalanie istniejących sieci, a nie budowę nowych.


– Kolej w Europie ma kluczowe znaczenie dla Europejskiego Zielonego Ładu, jednak przepustowość sieci pozostaje istotnym wyzwaniem. Budowa nowych linii wymaga czasu, a teren jest ograniczony. Aby zwiększyć przepustowość, potrzebne są większe przyspieszenia i wyższe prędkości pociągów. Technologie, które można zastosować na istniejącej infrastrukturze kolejowej, takie jak pasywny maglev, pozwoliłyby na osiągnięcie średnioterminowych efektów i kontrolę kosztów przy jednoczesnym wykorzystaniu obecnej infrastruktury. Jest to warte zbadania z myślą o przemyśle kolejowym i zarządcach infrastruktury – powiedział Joris D'Incà, Partner w Oliver Wyman.

Raport Oliver Wyman zwraca również uwagę na koszty. – Na przykład modernizacja korytarza północ-południe za pomocą technologii pasywnej lewitacji magnetycznej wymagałaby inwestycji o łącznej wartości około 20 miliardów euro. Obejmuje to od 3 do 5 miliardów euro na modernizację pociągów pasażerskich, około 25% wagonów towarowych kursujących w ramach tego korytarza oraz 13-17 miliardów euro na modernizację infrastruktury. Dla porównania, inwestycje w nową konwencjonalną infrastrukturę kolei dużych prędkości na korytarzu północ-południe w celu osiągnięcia mniej więcej takiego samego wzrostu przepustowości kosztowałyby około 60 miliardów euro.

Pełny raport Oliver Wyman “Elevating rail in Europe: technology upgrades for greener transport" można znaleźć na stronie i pobrać ze strony Revolutionizing Rail In Europe With Magnetic Levitation Tech
Partner działu

Partner działu:

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

E20: Kolejne miesiące opóźnienia modernizacji stacji Kutno

Infrastruktura

Ciech Cargo z systemem operacyjnym RailSoft

Tabor i technika

Ciech Cargo z systemem operacyjnym RailSoft

inf. pras. Ciech Cargo 16 stycznia 2024

Hyperloop One upada. I dobrze

Innowacje

Hyperloop One upada. I dobrze

Łukasz Malinowski 24 grudnia 2023

Polska technologia magrail będzie sprawdzana we Włoszech

Infrastruktura

Hyper Poland zaprezentował przejazd modelu Magraila

Innowacje

Hyper Poland zaprezentował przejazd modelu Magraila

inf. pras. oprac. jm 26 października 2019

Zobacz również:

E20: Kolejne miesiące opóźnienia modernizacji stacji Kutno

Infrastruktura

Ciech Cargo z systemem operacyjnym RailSoft

Tabor i technika

Ciech Cargo z systemem operacyjnym RailSoft

inf. pras. Ciech Cargo 16 stycznia 2024

Hyperloop One upada. I dobrze

Innowacje

Hyperloop One upada. I dobrze

Łukasz Malinowski 24 grudnia 2023

Polska technologia magrail będzie sprawdzana we Włoszech

Infrastruktura

Hyper Poland zaprezentował przejazd modelu Magraila

Innowacje

Hyper Poland zaprezentował przejazd modelu Magraila

inf. pras. oprac. jm 26 października 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5