NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Tak przenoszą tor wokół zbiornika Świnna Poręba

| Wadowice Online 10.05.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2014-05-10 11:23:16 Autor: busiarz ewon
---.centertel.pl
Sposób zaplanowania tej inwestycji dobitnie pokazuje jak silne jest lobby busiarskie w MałoPOlsce. 8,5 km nowej linii biegnącej równolegle i aż 8 miesięcy zamknięcia starej linii.
2014-05-10 11:56:51 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
Przenoszą, przenoszą i przenieść nie mogą. Ale czego można wymagać, jak w tym kraju 99% inwestycji trwa o 300-1000% dłużej niż powinno, w tzw. międzyczasie połowa podwykonawców padnie, zniknie, lub zostanie bez kasy, a na koniec okazuje się że fuszerka na maxa, bo wygrała oferta 40% poniżej kosztorysu. Brawo, w PRL to paru by się załapało na leczenie klimatyczne a w RP w wersji hardcore co najwyżej jeden z drugim dostanie nagrodę lub milnionową odprawę.
2014-05-10 11:59:21 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
Przykład: moderna 71-ki. Dlaczego od razu nie powieszono druta? Kto za to odpowie?
2014-05-10 12:26:15 Autor: niepowiem
---.190.177.198
Przecież miało być 120 km/h. Ile się tam jechało wcześniej, że 9 km linii skróci podróż o 15 min?
2014-05-10 14:04:35 Autor: czesław
---.adsl.inetia.pl
Wszystkiemu winni "busiarze" i ich lobby hehehe dobre ja stawiał bym na lobby buraka cukrowego.

Przecież PLK zaczyna powoli wychodzić z "komuny mentalnej" lata co oni potrafili robić to palić opony na torach i żądać większych dopłat od państwa. Więc tu nie ma winny żadnego lobby tylko po prostu nie udolność inwestycyjna PLK na pocieszenie widzę zmiany ku lepszemu "ale bardzo wolno"

Pozdrawiam wszelakie lobby
2014-05-10 14:05:53 Autor: busiarz ewon
---.centertel.pl
Prosta matematyka wskazuje że poprzednia prędkość musiałaby wynosić 25 km/h. To oczywiście bzdura bo jechało się 2-3 razy szybciej, więc nie wiem skąd wzięli te 15 minut.
Inna sprawa, że ten zysk czasu zostanie pewnie zjedzony przez wydłużenie postojów na stacjach byle tylko wpływowe lokalne busiarczyki ze szwar coś tam na czele były zadowolone.
Szlak mnie trafia jak pomyślę, że w latach 90 robiłem Kasprowym trasę Kraków Gł.-Zakopane w 2,5 godziny.
2014-05-10 16:32:58 Autor: laik
---.adsl.inetia.pl
Czy do układania toru w nowym śladzie konieczne jest zamykanie starej linii? Wg. PLK tak - beton czy jakaś inna przyczyna? Ile czasu trwa przełączenie torów i sieci trakcyjnej ze starego śladu w nowy? w Szwajcarii 3 weekendy. 1 dołączenie sieci trakcyjnej na nowy ślad, 2 przełączenie torów, 3 demontaż starej sieci trakcyjnej. Poza tymi 3 weekendami ruch odbywał się normalnie.
2014-05-10 16:58:41 Autor: Głos z USA
---.hsd1.in.comcast.net
Budowę rozpoczęto w 1986 roku. Może na 30 lecie, w końcu ukończą tą budowle?.
2014-05-10 17:06:35 Autor: Obszczanemajty
---.ip.netia.com.pl
Skanska - dobra firma - oby więcej takich... Ostatnio był przetarg na prace na Odrzance, kilka dni po wygraniu przetargu patrzę a tam Skanska działa w dobre! Szok. A te inne firmy będące tylko od wygrania przetargu? FCC na Poznań - Wrocław - rok obsuwy, wszystko robią pseudopodwykonawcy czyli kilku chłopów z ciągnikiem i łopatami... Podobnie na Reda - Hel...
2014-05-10 18:35:39 Autor: wdr
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

wdr
nowa linia powinna być przynajmniej na 120km/h (a najlepiej na 160km/h). niestety pewnie zrobiono tak, żeby było najtaniej. kto za to odpowiada? możemy się cieszyć, że zrobili 90km/h a nie 50km/h z materiałów staroużytecznych ;-)
2014-05-10 18:58:40 Autor: Jacob
---.static.sitel.net.pl
Prędkość pewnie wynika z łuków które na zdjęciach wyglądają na dosyć ostre...
2014-05-10 19:06:27 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
To oczywiste że to promienie łuków decydują o prędkości maksymalnej, ale co to za komentarze bez ustawowych hejtów?
2014-05-10 19:50:29 Autor: Nick
---.umcs.akademiki.lublin.pl
Połączenie Kraków - Żywiec przez Suchą Beskidzką potrzebne od zaraz!
*busy na tej trasie to olbrzymia porażka, miejsc często brakuje a komforcie można zapomnieć w przerabianych dostawczych sprinterach.

W dłuższej perspektywie warto rozważyć połączenie Kraków - Słowacja, przez Żywiec.

Odnośnie połączenia do Zakopanego, plan na przystanek pasażerski naprzeciw zamku w Suchej Beskidzkiej, należy zrealizować jak najszybciej!
2014-05-10 21:49:05 Autor: saw
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post wdr:
"nowa linia powinna być przynajmniej na 120km/h (a najlepiej na 160km/h). niestety pewnie zrobiono tak, żeby było najtaniej. kto za to odpowiada? możemy się cieszyć, że zrobili 90km/h a nie 50km/h z materiałów staroużytecznych ;-)"
Obiecywano 120. Pewnie by się dało nawet na tych łukach. Ale po co, jak 90 też jest "fajnie". A jakim cudem na 9-kilometrach zaoszczędzić 15 minut, to nawet PLK nie wie. Może za rok pociągi tą starą trasą miały jechać 30km/h i stąd ta "oszczędność"?
2014-05-10 22:56:01 Autor: qrka
---.adsl.inetia.pl
Nie trzeba być laikiem zeby stwierdzić że 120 na takim profilu trasy było by niebezpieczne. Projektowanie tras kolejowych, łuków, niwelet, krzywych przejściowych, przechyłek na łukach, zależy od wielu czynników. Gdzie 1 to teren 2, kasa 3, inne obiekty i dopasowanie do nich, 4 technologia, 5 wykup gruntów pod budowe (ogromne koszta). Do tego - kierownictwo budowy i czas na wykonanie... a i przede wszystkim główny wykonawca i jego podwykonawcy, podwykonawcy podwykonawców i kto komu nie zapłaci ;)
2014-05-10 23:58:46 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
Czy ktoś może nam wytłumaczyć dlaczego zamknięcie linii musi trwać tak długo?
wydawałoby się, że to kwestia przeniesienia góra kilkudziesięciu metrów toru w miejsch zejścia/rozejścia obecnej i nowej linii.
W UK takie rzeczy robią w jeden weekend (i starają się zejśc tak by mieścić sie w ciągu jednej nocy)

Czy tutaj najpierw demontują tory na starej linii, potem na barkach przenoszą je na nowa linię i montują metodami stosowanymi na kolejach wąskotorowych ratowanych przez miłośników?
2014-05-11 00:09:24 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
jedyne co przychodzi mi do głowy to:
- starą linię JUŻ trzeba było zamknąć
- nowa jeszcze nie jest gotowa.

ale jak to sie ma do podziału na dwa etapy, jaki zakres robót jest wykonywany przed wakacjami a jaki po????
2014-05-11 00:32:15 Autor: gość
---.dynamic.chello.pl
a ta linia na tym odcinku też będzie jednotorowa?
2014-05-11 00:47:59 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
może stary i nowy odcinek częściowo się pokrywają?
np. stary tor biegnie w miejscu gdzie ma znajdować się nasyp pod nową linię?

to by tłumaczyło taki czas trwania...
oraz skomplikowaną metodę: po wakacjach będzie się jechać częściowo starą częściowo nową linią czyli gdzieś powstaje tor tymczasowy.

Liczę na poruszenie tego tematu, bo to mega ciekawe....
2014-05-11 01:15:11 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
ciąg dalszy...

może to potwierdzenie teorii że przyczyną długaśnego przekładania jest opóźnienie...
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=562836&page=20
Dopytałem się autora zdjęcia o więcej informacji - taki stan rzeczy jest spowodowany stanem zaawansowania robót przy moście w Tarnawie (Zembrzycach) - po prostu fizycznie i czasowo jest niemożliwe zbudowanie go w tak krótkim czasie i przede wszystkim uzyskanie dopuszczeń do ruchu. Poza tym jest duży nacisk by w okresie letnim ten odcinek był nadal zelektryfikowany.

aczkolwiek z mapek i zdjęć wynika także, jeśli dobrze patrzę;) że część toru nowego i starego jest blisko siebie?
Czy teoria, że nie da się przez to jednocześnie budować nowego przy otwartym starym może być słuszna?
Jeśli nie i jedyną przyczyną tak długiego zamieszania jest opóźnienie a dodatkowo naciski (polityczne) na to by nie przedłużać znów budowy oraz niechęć do tego by przez pewien czas linia była bez drutu ale przejezdna..to masakra...
2014-05-11 01:15:56 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
ten tekst poniżej linku to cytat
2014-05-11 01:29:43 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
cytat z tego samego portalu:
"Tam problem jest mniej wiecej taki, że nie tylko trzeba połączyć początek i koniec linii, ale też nowa trasa przecina starą w jednym miejscu mniej więcej w środku trasy. Czyli mamy taka sytuacje,że trzeba najpierw podłączyć kawałek wzdłuż jeziora, potem rozkopać stary nasyp w miejscu przecięcia się starej i nowej linii, zbudować nowy kawałek nasypu, podłączyć drugą część torowiska od strony Suchej. Dopiero po tej operacji można wjechać podbijarkami, a na samym końcu pociągiem sieciowym."

Chodzi chyba o fragment koło Zembrzyc.
To trochę "uspokaja", że jest jakiś powód (ale nadal pozostaje pytanie czy całość musi trwać łącznie pół roku?)
2014-05-11 23:34:44 Autor: wdr
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

wdr
@qrka
przecież to jest nowa trasa i jej przebieg był ustalany od nowa. nic nie stało na przeszkodzie, żeby zaprojektować geometrię, która pozwoli na prędkość większą niż 90km/h. to xxi wiek, trasa nie musiała iść tj. wzgórza się układają. można część wyprostować, przecież to inwestycja trwała a nie na kilka lat. w przypadku dróg nikt nie robi nowych z zawijasami i zwężeniami, żeby było ciut taniej.
2014-05-12 00:43:09 Autor: KK_CTA_USA_z_Wadowic
---.hsd1.il.comcast.net
Pytanie retoryczne - dlaczego przy tak sporej budowie (choć mającej się nijak do nowych dróg wybudowanych tam od 90 roku) nie wybudowano od razu łącznicy w Suchej. To tylko jakiś 1 km, może 2. Zysk czasowy ogromny, jakieś 20-30min dla składów wagonowych, 15 dla EZT. Pociągi bardzo powoli i długo podjeżdżają do stacji. Możnaby się wtedy pokusić nawet o odchudzenie stacji w Suchej i oddanie trochę terenu miastu. Dziś warsztaty naprawcze są tam zupełnie nie na miejscu. Ruch znikomy. Podsyły dalekie.
2014-05-12 08:39:08 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
na tym innym portalu ktoś pisał, że łącznica w Suchej też będzie niedługo robiona, pewnie jak skończą się obecne prace..;)
a za kilka lat czeka nas jakoby rewitalizacja zakopianki, więc to nie koniec utrudnień na tej linii - może dopiero początek....
Oczywiście nie dało się robić w tym samym czasie skoro cała linia jest zamknięta...

ciekawe czego jeszcze nie zrobili mimo tak dobrej okazji.
2014-05-12 09:37:34 Autor: tubylec
---.29.172.9
@Kflik. Na gruncie to wygląda tak, że rozebrana jest całkowicie stara część na odcinku Zembrzyce-Sucha, i bawią się z budowaniem nowego nasypu, mijanki i coś tam jeszcze. Odcinek Zembrzyce-Stryszów jest stary tor nie ruszony, a nowy jeszcze nie całkiem gotowy. Wynika z tego, że chłopcy zaplanowali sobie kilkakrotne przełączanie ruchu z toru na tor i nie jest możliwe do ogarnięcia przez nich przełączanie ruchu, tak jak pisałeś to wyżej (najbardziej niemożliwe - mentalnie).
2014-05-12 09:50:36 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
To samo przekładanie to jeszcze pół biedy...

ale że jednocześnie nie robi się czegoś na Sucha Bezkidzka - Zakopane
skoro są takie plany to już gorzej...
2014-05-12 09:55:01 Autor: tubylec
---.29.172.9
A po co ? Przecież tam i tak nic nie jeździ. I niewiele więcej będzie.
2014-05-12 10:32:48 Autor: Kflik
---.60.129.178
i to jest dobre pytania czy tam kiedykolwiek bedzie dobra oferta.

Wedlug mnie sens maja tylko przyspieszone do Zakopanego (od Suchej moga byc z postojem na kazdej stacji) plus regionalne do Suchej czesciowo wydluzone do Zywca ze skomunikowaniem tam (po remoncie linii do 60km/h) plus przyspieszone z Krakowa na Slowacje.
Wszystkie dalekobiezne powinny jechac tez jako przyspieszone (i powinno byc ich wiecej niz obecnie, Kielce, Czestochowa itp)
2014-05-21 13:08:41 Autor: spin
---.133.40.85
Tam oprócz przerzucenia linii jest jeszcze prostowanie łuków. Nie mniej, nie wymaga to tak skandalicznie długiego czasu zamknięcia. Poza tym prędkośc z czasów parowozów- 90 km/h i brak drugiego toru kompromituje budowlę i pokazuje, że kolei w Polsce nie traktuje się poważnie.
2014-05-31 15:44:08 Autor: Krak
---.adsl.inetia.pl
O ile pamiętam w roku rozpoczęcia kursowania "Kasprowy" jechał 2h22min z Krakowa Gł. do Zakopanego... Ciekawostka: pomiędzy Krakowem (wtedy) Borkiem Fałęckim a Kalwarią Zebrzydowską nie było postojów (czyli w Skawinie). Potem kilka lat czas wynosił ok. 2h30min (np. 6:36-9:07).
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS