NUMER 11/2020
NUMER 11/2020
Temat numeru:
Intermodal na Jedwabnym Szlaku
szukaj
Śledź nas:

Szybciej z Czech do Niemiec i Austrii. Bliżej KDP w samej Republice

| Artur Bogdanowicz, Michał Szymajda 26.10.2020 38

Szybciej z Czech do Niemiec i Austrii. Bliżej KDP w samej Republice
Stacja Cheb w Czechach z pociągiem do Norymbergi. fot. Michał Szymajda
Czeski Zarząd Infrastruktury Kolejowej Správa železnic opublikował warunki przetargu na dokumentację projektu dwutorowej budowy (zelektryfikowanego) odcinka Plzeň – Stod (18,5 km). Szacowana wartość zlecenia to 2,2 mln czeskich koron. To część inwestycji na trasie Plzeň – Domažlice – granica państwa. Pociągi przyspieszą także na odcinku z Wiednia do Brzecławia.
Budowa dwutorowego odcinka dostosowanego do prędkości 200 km/h powinna się zacząć w ciągu najbliższych trzech lat i zostać zakończona z końcem 2026 roku. Powstanie na niej nowy przystanek Líně, zaś stacje Zbůch i Chotěšov u Stoda zostaną zmodernizowane, podobnie jak dworzec w Stod.

Dzięki całemu przedsięwzięciu, możliwe byłoby przyspieszenie składów międzynarodowych na linii Praga – Monachium oraz zwiększenie liczby składów pasażerskich i towarowych na tej linii. Wartość całej inwestycji ma sięgać 9 mld koron czeskich.

Do poprawienia czasu przejazdu ma dojść także w komunikacji między Austrią a Czechami, ale tym razem za sprawą starań Austriaków. Ci opublikowali właśnie plan ramowy inwestycji kolejowych do 2034 roku. W jego ramach planują kompleksową przebudowę linii z Wiednia do Brzecławia. Ma być ona przygotowania do osiągania prędkości 200 km/h, a nie, jak do tej pory – do maksymalnie 140 km/h. Przebudowa linii ma zostać ukończona w 2032 i kosztować przeszło miliard euro.

W tym samym czasie Správa železnic otworzyła koperty w przetargu na zaprojektowanie pierwszego odcinka czeskiego KDP z prawdziwego zdarzenia, między Běchovicami do Poříčanami. Prawdopodobnie zajmie się tym konsorcjum Sudop Praha, Egis Rail i Mott MacDonald. Oferta przedstawiona przez konsorcjum jest daleko niższa od kosztorysu, który określono na 240 milionów koron. Tymczasem konsorcjum, jako jeden z czterech oferentów, oczekuje 184 milionów koron.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2020
NUMER 11/2020
„Rynek Kolejowy” 11/2020 jest już dostępny online! Za darmo!

Raport w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego” został poświęcony intermodalowi na Nowym Jedwabnym Szlaku. Warte uwagi są zwłaszcza materiał o tym, jak dalej rozwijać przewozy intermodalne, opisujący tłok na Jedwabnym Szlaku, czy ten wskazujący kierunki rozwoju przewozów intermodalnych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Przy okazji obecnego wydania na nasze pytania odpowiadają rozmówcy, a wśród nich: Anatol Kupryciuk, prezes zarządu Lotos Kolej, Jakub Jakóbowski, koordynator projektu „Powiązanie gospodarcze w Eurazji” w Ośrodku Studiów Wschodnich, Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych, Tomasz Warchoł, prezes Kolei Małopolskich.

W numerze znajdą Państwo również tekst prezentujący ciekawą koncepcję dworca Olsztyn Główny. W miesięczniku przeczytać można także o Olechowie, który jest nowym kierunkiem w aglomeracji dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz o wpływie koronawirusa na już rozwarstwiony transport publiczny. W dziale Prawo i polityka wskazujemy zgubne skutki planowanej Ustawy o czasie pracy maszynistów.

W dziale historia Włodzimierz Winek snuje jak zawsze ciekawą opowieść, tym razem o progach kolejowych

 

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5