Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Szybciej z Czech do Niemiec i Austrii. Bliżej KDP w samej Republice

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
26-10-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Szybciej z Czech do Niemiec i Austrii. Bliżej KDP w samej Republice
fot. Michał SzymajdaStacja Cheb w Czechach z pociągiem do Norymbergi.
Czeski Zarząd Infrastruktury Kolejowej Správa železnic opublikował warunki przetargu na dokumentację projektu dwutorowej budowy (zelektryfikowanego) odcinka Plzeň – Stod (18,5 km). Szacowana wartość zlecenia to 2,2 mln czeskich koron. To część inwestycji na trasie Plzeň – Domažlice – granica państwa. Pociągi przyspieszą także na odcinku z Wiednia do Brzecławia.

Budowa dwutorowego odcinka dostosowanego do prędkości 200 km/h powinna się zacząć w ciągu najbliższych trzech lat i zostać zakończona z końcem 2026 roku. Powstanie na niej nowy przystanek Líně, zaś stacje Zbůch i Chotěšov u Stoda zostaną zmodernizowane, podobnie jak dworzec w Stod.

Dzięki całemu przedsięwzięciu, możliwe byłoby przyspieszenie składów międzynarodowych na linii Praga – Monachium oraz zwiększenie liczby składów pasażerskich i towarowych na tej linii. Wartość całej inwestycji ma sięgać 9 mld koron czeskich.

Do poprawienia czasu przejazdu ma dojść także w komunikacji między Austrią a Czechami, ale tym razem za sprawą starań Austriaków. Ci opublikowali właśnie plan ramowy inwestycji kolejowych do 2034 roku. W jego ramach planują kompleksową przebudowę linii z Wiednia do Brzecławia. Ma być ona przygotowania do osiągania prędkości 200 km/h, a nie, jak do tej pory – do maksymalnie 140 km/h. Przebudowa linii ma zostać ukończona w 2032 i kosztować przeszło miliard euro.

W tym samym czasie Správa železnic otworzyła koperty w przetargu na zaprojektowanie pierwszego odcinka czeskiego KDP z prawdziwego zdarzenia, między Běchovicami do Poříčanami. Prawdopodobnie zajmie się tym konsorcjum Sudop Praha, Egis Rail i Mott MacDonald. Oferta przedstawiona przez konsorcjum jest daleko niższa od kosztorysu, który określono na 240 milionów koron. Tymczasem konsorcjum, jako jeden z czterech oferentów, oczekuje 184 milionów koron.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Trwa montaż szybkich zestawów push-pull dla Kolei Czeskich [zdjęcia]

Tabor i technika

Trwa montaż szybkich zestawów push-pull dla Kolei Czeskich [zdjęcia]

Michał Szymajda 22 czerwca 2023

Pociąg Kolei Czeskich uderzył w budynek w Czeskim Cieszynie

Infrastruktura

Olbrzymi przetarg na piętrowe zespoły trakcyjne w Czechach

Tabor i technika

Zobacz również:

Trwa montaż szybkich zestawów push-pull dla Kolei Czeskich [zdjęcia]

Tabor i technika

Trwa montaż szybkich zestawów push-pull dla Kolei Czeskich [zdjęcia]

Michał Szymajda 22 czerwca 2023

Pociąg Kolei Czeskich uderzył w budynek w Czeskim Cieszynie

Infrastruktura

Olbrzymi przetarg na piętrowe zespoły trakcyjne w Czechach

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5