Partnerzy serwisu:
Fotorelacje

Szybciej po moście przez Wisłę w Górze Kalwarii

Dalej Wstecz
Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
21-04-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły pierwszy etap remontu 61-letniego mostu kolejowego w Górze Kalwarii. Prace pozwolą na sprawniejszy przewóz towarów na odcinku Warszówka – Góra Kalwaria.

Wykonawca pracujący dla PLK prowadzi obecnie kluczowy dla całego obiektu remont dwóch stalowych przęseł. Wymienionych będzie 300 mostownic, pełniących rolę podkładów, elementy konstrukcji, chodniki służbowe oraz zabezpieczenie antykorozyjne. Koszt prac to niemal 2 mln zł. Kolejne etapy remontu będą prowadzone do 2016 roku. Po wykonaniu robót pociągi towarowe jadące przez most przyspieszą z 30 km/h do 60 km/h.

Obecnie prowadzone prace pozwolą na przygotowanie przeprawy przez Wisłę do kompleksowej modernizacji jaką przejdzie ona wraz z całą linią ze Skierniewic do Pilawy. Jest to jedna z najważniejszych w województwie mazowieckim tras używanych głównie do ruchu towarowego. Przebudowa będzie realizowana ze środków przeznaczonych na lata 2014 – 2020.

Inwestycja planowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe pozwoli na podwyższenie prędkości pociągów towarowych do 100 – 120 km/h. Modernizacja tej linii umożliwi zwiększenie liczby  pociągów towarowych omijających kolejowy węzeł w Warszawie. Łączy ona Skierniewice z Łukowem przez Mszczonów, Tarczyn, Czachówek, Górę Kalwarię, Pilawę i Łuków. Remontowany most znajduje się na odcinku Warszówka – Góra Kalwaria. Obiekt ma ponad 621 m długości i składa się z 6 przęseł stalowych i dwóch żelbetowych.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jest dofinansowanie CEF dla Rail Baltiki i linii pod Górą Kalwarią

Infrastruktura

Jest dofinansowanie CEF dla Rail Baltiki i linii pod Górą Kalwarią

inf. pras PKP PLK, oprac. ms. 09 października 2024

Warszawa: Praga Północ chce kolei gondolowej nad Wisłą

Zintegrowany transport

Wisła trzecią nogą portów morskich?

Infrastruktura

Wisła trzecią nogą portów morskich?

inf. prasowa 04 lutego 2018

Port Gdańsk pomoże rozwijać polską żeglugę śródlądową

Infrastruktura

Metro: Krystyna przeszła już pod Wisłą

II linia metra

Metro: Krystyna przeszła już pod Wisłą

wu, Rynek Kolejowy 03 sierpnia 2013

Tory zalane. Nie jeżdżą pociągi do Wisły

Pasażer

Zobacz również:

Jest dofinansowanie CEF dla Rail Baltiki i linii pod Górą Kalwarią

Infrastruktura

Jest dofinansowanie CEF dla Rail Baltiki i linii pod Górą Kalwarią

inf. pras PKP PLK, oprac. ms. 09 października 2024

Warszawa: Praga Północ chce kolei gondolowej nad Wisłą

Zintegrowany transport

Wisła trzecią nogą portów morskich?

Infrastruktura

Wisła trzecią nogą portów morskich?

inf. prasowa 04 lutego 2018

Port Gdańsk pomoże rozwijać polską żeglugę śródlądową

Infrastruktura

Metro: Krystyna przeszła już pod Wisłą

II linia metra

Metro: Krystyna przeszła już pod Wisłą

wu, Rynek Kolejowy 03 sierpnia 2013

Tory zalane. Nie jeżdżą pociągi do Wisły

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij