NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Szwedzi kupują niemieckie kuszetki. Pojadą między Berlinem a Malmo

| Michał Szymajda 26.05.2020 2,5k

Szwedzi kupują niemieckie kuszetki. Pojadą między Berlinem a Malmo
Fot. Snalltaget
Należąca do międzynarodowego koncernu Transdev szwedzka kolejowa spółka Snalltaget, zainteresowała się schodzącymi z rynku niemieckiego kuszetkami. 10 wagonów kupiono z myślą o codziennych letnich pociągach między Malmo a Berlinem. Z realizacją przewozów mogą być jednak problemy.
10 kuszetek wcześniej będących własnością DB, Snalltaget kupił od jednego z niemieckich pooli taborowych. Identyczne wagony w ostatnich tygodniach stały się również własnością czeskiego prywatnego operatora RegioJet. Za niewielką cenę przewoźnicy kupują wagony mogące rozpędzić się do 200 km/h, z klimatyzacją i możliwość konwersji na wagony do obsługi połączeń dziennych. Jak oceniają eksperci, są one w dobrym stanie technicznym, co pozwoli na ich minimum 10-letnią eksploatację. Snalltaget wykonało już przeglądy tych wagonów i jest gotowe do ich użycia.

Snalltaget kupił 10 wagonów w konkretnym celu. Chce z nich zestawiać codzienne pociągi nocne na trasie z Berlina do Malmo, których start zaplanowano na sezon letni. Do tej pory taka relacja istniała w wakacje w poprzednich latach, ale kursy pociągów pod nazwą „Berlin Night Express” odbywały się tylko trzy razy tygodniowo. Ponadto do 2019 roku pociągi zestawiane były ze zmodernizowanych, ale archaicznych wagonów BC2, pochodzących z lat 70., których korzenie konstrukcyjne sięgają jednak... lat 40.

Pojawił się jednak dość istotny problem. Na początku kwietnia Stena Line ogłosiła, że przestanie obsługiwać połączenie promowe między Sassnitz a Trelleborgiem, a z tego właśnie kolejowego promu korzystał szwedzki przewoźnik. Morski operator stwierdził, że przewożąc 300 tysięcy pasażerów rocznie na tej trasie balansuje na granicy opłacalności, a koronawirus tylko przyspieszył decyzję o zakończeniu obsługi tej linii. Nie jest wykluczone, że Snalltaget porozumie się ze Steną i wyślę swój pociąg promem z Trelleborga nie do Sassnitz, lecz do Rostocku. Przewoźnik rozważa też wysłanie pociągu drogą lądową, przez Danię.

W Europie obecnie ostatnie codzienne, całoroczne kolejowe połączenie z użyciem morskiego promu, ma miejsce we Włoszech. Z kontynentu można się dostać w ten sposób na Sycylię. W grudniu 2019 zlikwidowano bowiem połączenie Hamburg – Kopenhaga z użyciem promu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5