Partnerzy serwisu:
Pasażer

Szwajcarski EasyRide. Najlepsza aplikacja biletowa Europy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-10-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Szwajcarski EasyRide. Najlepsza aplikacja biletowa Europy
fot. Michał Szymajda
Niemal rok działa w Szwajcarii aplikacja EasyRide. W ciągu zaledwie kilku tygodni od rozpoczęcia działania stała się hitem, wielu Szwajcarów i turystów nie wyobraża już sobie podróży bez niej.

Założenie działania aplikacji stworzonej przez Szwajcarskie Koleje Państwowe SBB jest bardzo proste. Dzięki możliwości lokalizowania pasażera za pomocą lokalizacji ustala się jego położenie a także drogę, którą przebył. – EasyRide to system, który rzeczywiście jest prosty. Wsiadam na stacji, naciskam START, dojeżdżam do celu, klikam STOP et voila! Nie przejmuję się strefami, mogę się przesiadać do autobusów, tramwajów i promów w całej Szwajcarii – opisała optymistycznie działanie systemu mieszkająca w Szwajcarii polska dziennikarka Agnieszka Kamińska.

Aplikacja działa w całej Szwajcarii, prace nad nią trwały kilka lat. Przy jej tworzeniu SBB wykorzystały doświadczenia z podobnymi narzędziami dotąd funkcjonującymi tylko na obszarze pojedynczych miast lub kantonów. Jesienią 2020 roku zakończono fazę integrowania w ramach EasyRide transportu wszystkich kolejowych spółek, przewoźników autobusowy i tramwajowych, a także promowych. W efekcie powstał najdoskonalszy jak dotąd w Europie „Wspólny Bilet”.

Bardzo dobre opinie o aplikacji biorą się z tego, że system nie wymaga poruszania się w gąszczu ofert. Jak mogliśmy sami sprawdzić, dla pasażera jadącego z punktu A do punktu C przez B sam wybiera najkorzystniejszą lokalną ofertę, jeśli tylko przez całą podróż aplikacja działa i mamy włączoną lokalizację. Nie ma znaczenia, czy podróż odbywamy tylko koleją, czy np. przesiadamy się na autobus w Lucernie, czy na tramwaj w Zurychu. Co więcej – doświadczenia użytkowników są takie, że przeważnie płacą mniej, niż gdyby kupowali bilet w automacie lub na dworcu. Pasażerom podróżującym do innych kantonów odpada konieczność żmudnego studiowania ofert. Nam również zdarzyło się zapłacić mniej, niż wynikałoby to z prostej analizy ofert na trasie naszego przejazdu.

Zdaniem SBB odstraszało to dotąd od korzystania z komunikacji publicznej. Pasażerowi posiadającemu EasyRide odpada też konieczność wcześniejszej wizyty na stacji w celu zakupu biletu. Jeśli zapomnimy wykonać „check out” w aplikacji, a system zauważy, że poruszamy się wolno, np. na pieszo, sam zapyta, czy aby podróż już się nie zakończyła.

Na czas podróży pasażer uzyskuje unikalny kod QR, który w razie kontroli gwarantuje, że na pasażera nie zostanie nałożona opłata dodatkowa. Testy bezpieczeństwa wykonywane przez grupy doświadczonych testerów wykazały też, że działanie aplikacji jest niezwykle bezpieczne, a wszelkie dane są bardzo dobrze chronione.

Stworzoną przez Szwajcarów aplikacją interesują się już także inne państwa. System nie wymaga wydawania kart (jak w Holandii, gdzie działa OV Chip Card), jest tani w obsłudze i bardzo rozwojowy. Więcej na temat prostych zasad działania systemu można znaleźć tutaj.

Polish-Swiss Innovation Day to cykl niekomercyjnych konferencji tematycznych organizowanych od 2015 roku przez Ambasadę Szwajcarii oraz Polsko-Szwajcarską Izbę Gospodarczą.

W tym roku wydarzenie odbywa się pod hasłem Zrównoważona mobilność w Polsce i Szwajcarii – Efektywne rozwiązania w transporcie publicznym i towarowym, wspomagające rozwój aglomeracji i zostanie zorganizowane w formule wirtualnej już 3 listopada. Darmowa rejestracja możliwa jest TUTAJ.

Celem konferencji jest umożliwienie wymiany doświadczeń między Polską i Szwajcarią w obszarach kluczowych dla rozwoju społeczeństwa i wymagających innowacyjnych rozwiązań. Uczestnikami tej wymiany są zarówno instytucje publiczne jak i prywatne.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Szwajcarzy nie chcą wpuszczać do kraju spóźnionych pociągów z zagranicy

Pasażer

Szwajcarzy nie chcą wpuszczać do kraju spóźnionych pociągów z zagranicy

Artur Bogdanowicz, współpraca Michał Szymajda 01 lipca 2023

Czy Szwajcarów czeka kolejowy chaos?

Infrastruktura

Czy Szwajcarów czeka kolejowy chaos?

Artur Bogdanowicz 01 grudnia 2017

Zobacz również:

Szwajcarzy nie chcą wpuszczać do kraju spóźnionych pociągów z zagranicy

Pasażer

Szwajcarzy nie chcą wpuszczać do kraju spóźnionych pociągów z zagranicy

Artur Bogdanowicz, współpraca Michał Szymajda 01 lipca 2023

Czy Szwajcarów czeka kolejowy chaos?

Infrastruktura

Czy Szwajcarów czeka kolejowy chaos?

Artur Bogdanowicz 01 grudnia 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5