Partnerzy serwisu:
Biznes

Szuba: Kolej jest ofiarą czarnego PR-u

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
15-11-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
mg, Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Szuba: Kolej jest ofiarą czarnego PR-u
- Wciąż funkcjonuje czarny PR związany z postrzeganiem kolei przez opinię publiczną. Dlatego inwestycje kolejowe trzeba planować wyjątkowo dobrze - tak, aby czas przejazdu był wydłużony, ale nie aż do takiego stopnia, jak to jest dziś na E-65 ze stolicy do Gdańska - uważa Tomasz Szuba, prezes spółki Tines SA, dostarczającej elementy nawierzchni kolejowej. 

 - Niestety jest tak, że aby było lepiej, najpierw musi być gorzej. Nie można tego przeskoczyć w żaden sposób. Jeśli budujemy drogę, najpierw trzeba ją rozkopać. Podobnie jest w przypadku modernizacji linii kolejowych. Najpierw trzeba doprowadzić do obniżenia prędkości, tak aby można było wdrażać nowe rozwiązania. Na osobną debatę zasługuje pytanie, czy takie nagromadzenie inwestycji kolejowych jest korzystne dla transportu kolejowego - mówił prezes Szuba podczas panelu "Kolej i biznes", który odbył się w trakcie Kongresu Kolejowego.

- Metro Warszawskie w sposób bardzo przemyślany edukuje społeczeństwo Warszawy i przygotowuje do realizacji kolejnych inwestycji. Oczywiście, skala kolei jest nieporównywalnie większa, ale na pewno potrafiłaby ona poinformować społeczeństwo, jakie będą efekty prowadzonych prac modernizacyjnych. Zakładam, że to, co dzieje się na sieci PKP PLK przyniesie efekty i klient wróci do kolei. Już sama lokalizacja dworców kolejowych w centrach miast na to wskazuje - mówił szef Tines SA.

- Za 10 lat kolej musi mieć pieniądze na utrzymanie linii, które są obecnie modernizowane. Bez tego nie da się zachować ich parametrów - zakończył Tomasz Szuba.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Polskie miasta zyskają 13 mld zł z UE, głównie na tramwaje

Zintegrowany transport

Polskie miasta zyskają 13 mld zł z UE, głównie na tramwaje

jd/inf. pras. 04 września 2016

Kraków liderem zielonych torowisk. Jakie są ich zalety?

Innowacje

Tomasz Szuba: Pytanie nie czy, tylko jak budować metro w Krakowie

Zintegrowany transport

Szuba: Polska kolej nie boi się innowacji

Rynek Kolejowy TV

KK 2014. Tomasz Szuba: Zaczynamy dostawy dla tunelu w Łodzi

Rynek Kolejowy TV

Zobacz również:

Polskie miasta zyskają 13 mld zł z UE, głównie na tramwaje

Zintegrowany transport

Polskie miasta zyskają 13 mld zł z UE, głównie na tramwaje

jd/inf. pras. 04 września 2016

Kraków liderem zielonych torowisk. Jakie są ich zalety?

Innowacje

Tomasz Szuba: Pytanie nie czy, tylko jak budować metro w Krakowie

Zintegrowany transport

Szuba: Polska kolej nie boi się innowacji

Rynek Kolejowy TV

KK 2014. Tomasz Szuba: Zaczynamy dostawy dla tunelu w Łodzi

Rynek Kolejowy TV

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5