Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Szósty termin oddania informacji pasażerskiej w Gdańsku. Minister wyjaśnia skąd biorą się problemy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
07-02-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Szósty termin oddania informacji pasażerskiej w Gdańsku. Minister wyjaśnia skąd biorą się problemy
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plZasłonięte wyświetlacze w Gdańsku Oliwie
Po raz piąty PKP PLK nie udało się utrzymać zadeklarowanego terminu oddania do użytku informacji pasażerskiej na kilku peronach w Trójmieście. Sprawą zainteresowała się posłanka Pomaska.

Posłanka zapytała Ministerstwo Infrastruktury o to, jakie czynniki powodują, iż System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej na stacji Gdańsk Wrzeszcz i Gdańsk Oliwa nadal nie działa. – Pasażerów dezorientują ekrany, z których duża cześć wciąż zaklejona jest "roboczymi" taśmami, a na tych, które wyświetlają informacje można przeczytać, że nadal trwają testy systemu – napisała w interpelacji do ministerstwa.

Szósty termin "planowanego" uruchomienia

Sprawność systemów informacji pasażerskiej na dwóch stacjach to sprawa z pozoru dość małej wagi, gdyby pominąć fakt, że PKP PLK nie udało się wymóc wykonawcy urządzeń ich sprawności od grudnia... 2016 roku. Przez ostatnie 2 lata zarządca infrastruktury ustami swoich rzeczników podawał kolejne daty. Szósty termin podał obecnie Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w resorcie infrastruktury.

– Odnosząc się do pytania dotyczącego daty uruchomienia SDIP na stacji Gdańsk Wrzeszcz i Gdańsk Oliwa, informuję, że zakończenie prób eksploatacyjnych SDIP w ww. lokalizacjach planowane jest do 31 marca 2019 – napisał. „Planowane” nie oznacza jednak pewności, że wyświetlacze w końcu pokażą pasażerom godziny odjazdu pociągów.

Ministerstwo wyjaśnia, dlaczego SDIP nie działa


Andrzej Bittel wyjaśnił też, jak dotąd najbardziej wyczerpująco, na czym polega problem z SDIP-em we Wrzeszczu i Oliwie.

– Czasochłonność uruchomienia SDIP w omawianej lokalizacji wynika z tego, że na przedmiotowej linii zabudowane są systemy srk dwóch dostawców. Dla prawidłowej pracy systemu SDIP konieczna jest prawidłowa współpraca systemu dyspozytorskiego z obydwoma typami systemów srk. Kalibracja wszystkich współpracujących ze sobą systemów jest skomplikowana i czasochłonna. W trakcie tego procesu ujawniane są detale funkcjonalne, które same w sobie nie stanowią przeszkody w prawidłowej pracy poszczególnego systemu, ale wpływają na poprawność funkcjonowania całego SDIP. Nieprawidłowość, która pojawia się w którymkolwiek z systemów może mieć wpływ na poprawność wygłoszonego lub wyświetlanego komunikatu. Taki stan rzeczy bardzo utrudnia analizę problemu i wydłuża czas jego rozwiązania – pisze Bittel.

– Kolejnym elementem, który wymaga ustabilizowania jest baza danych PDP, z której korzysta SDIP. Baza ta prowadzona jest przez zarządcę infrastruktury, ale za jej uzupełnianie odpowiadają przewoźnicy kolejowi. Niekiedy zdarza się, że wprowadzane przez nich dane nie są ze sobą spójne, tzn. każdy z przewoźników wprowadza informację o swoich pociągach w inny sposób. Dla automatu, jakim jest SDIP brak spójności danych źródłowych stanowi problem w ich prawidłowej interpretacji – dodaje.

Warto zaznaczyć, że uruchomiony niedawno przetarg na kompleksowy system informacji pasażerskiej w kraju, będzie miał bardzo ograniczony zasięg. Piszemy o tym tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

Poznań. Informacje o utrudnieniach na tablicach SIP

Zintegrowany transport

Gdańsk: SIP przy Dworcu Głównym lepiej widać, będzie słychać

Zintegrowany transport

Gdańsk: SIP przy Dworcu Głównym lepiej widać, będzie słychać

Piotr Kowalczuk, Urząd Miasta Gdańska 22 maja 2012

Metro: System informacji II linii poprowadzi za rękę do wyjścia

II linia metra

Metro: System informacji II linii poprowadzi za rękę do wyjścia

wu, Transport-publiczny.pl 12 października 2014

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

Poznań. Informacje o utrudnieniach na tablicach SIP

Zintegrowany transport

Gdańsk: SIP przy Dworcu Głównym lepiej widać, będzie słychać

Zintegrowany transport

Gdańsk: SIP przy Dworcu Głównym lepiej widać, będzie słychać

Piotr Kowalczuk, Urząd Miasta Gdańska 22 maja 2012

Metro: System informacji II linii poprowadzi za rękę do wyjścia

II linia metra

Metro: System informacji II linii poprowadzi za rękę do wyjścia

wu, Transport-publiczny.pl 12 października 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5