NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Świlski: O komunalizacji SKM Trójmiasto mówię od lat. Na razie bez szans

| Witold Urbanowicz 04.12.2017 2,4k

Świlski: O komunalizacji SKM Trójmiasto mówię od lat. Na razie bez szans
fot. Martyn Janduła
Jak pisaliśmy, negocjacje między zlecającym przewozy Urzędem Marszałkowskim Województwa Pomorskiego a spółką PKP SKM Trójmiasto nie należą do najprostszych, a jedną z kości niezgody jest kwestia dopłaty. – To normalna rozmowa biznesowa, w której przedstawiamy sobie wzajemnie nasze wyliczenia. Musimy się dotrzeć – jak w każdym małżeństwie są dni lepsze i gorsze – mówi Ryszard Świlski, członek zarządu województwa pomorskiego. Na komunalizację SKM, o której mówi się od lat, na razie nie ma szans.
Witold Urbanowicz, Rynek Kolejowy: Obecnie negocjacje z SKM na temat świadczenia usług i kosztów są dosyć trudne. Z czego to wynika?

Ryszard Świlski, członek zarządu województwa pomorskiego:
Zarządzamy pieniądzem publicznym. Z naszych wyliczeń wynika, że kwota, którą zaplanowaliśmy, jest adekwatna do tych zadań, które postawiliśmy przed przewoźnikiem i negocjujemy. To normalna rozmowa biznesowa, w której przedstawiamy sobie wzajemnie nasze wyliczenia. Nie ma zagrożenia dla nowego rozkładu jazdy. Musimy się dotrzeć – jak w każdym małżeństwie są dni lepsze i gorsze.

Czy w tym kontekście nie byłoby lepiej, gdyby jednak spółka SKM została skomunalizowana?

O usamorządowieniu SKM mówię od wielu lat. Nie ma niestety na to zgody ze strony Ministerstwa Finansów i Grupy PKP. Dopóki nie będzie zielonego światła, to nam pozostaje jedynie głośno o tym mówić.

Jeżeli byłaby zgoda – czy samorząd wojewódzki jest w stanie sam skomunalizować przewoźnika, czy też koniecznie byłoby wsparcie Gdańska i Gdyni?


Samorządy generalnie powinny wejść do finansowania całego procesu przewozów w aglomeracji. My, jako województwo, wzięliśmy odpowiedzialność za przewozy w całym województwie, ale gros tych połączeń odbywa się w aglomeracji, więc miasta powinny w tym partycypować. Do procesu komunalizacji chcielibyśmy zaprosić wszystkich – by nie być jedynym beneficjentem tej zmiany.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Trójmiasto (368)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Trójmiasto (368)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5