NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Świętokrzyskie: Pociągi do Buska od Sitkówki bez postoju [AKTUALIZACJA]

| Roman Czubiński 27.06.2018 56

Świętokrzyskie: Pociągi do Buska od Sitkówki bez postoju [AKTUALIZACJA]
fot. Roman Czubiński
Weekendowe pociągi Kielce – Busko-Zdrój, które wyjadą na tory w najbliższą sobotę, poza terenem Kielc zatrzymają się tylko w Sitkówce Nowinach i Busku. PKP PLK tłumaczą to niskim standardem pozostałych stacji i przystanków. Warunkiem przywrócenia ich do eksploatacji ma być uruchomienie pociągów kursujących codziennie. Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego zapowiada dalsze działania w celu modernizacji linii.
O planach reaktywacji połączeń pasażerskich na linii nr 73 pisaliśmy w kwietniu. Dwie pary pociągów Przewozów Regionalnych będą kursować w soboty i niedziele od 30 czerwca do 2 września. Przyciągnięciu podróżnych ma służyć atrakcyjna taryfa (bilet Kielce – Busko ma kosztować 6,20 zł) oraz obsługa połączenia nowoczesnym taborem (niskopodłogowy elektryczny zespół trakcyjny Impuls). Z rozkładu jazdy na stronie PKP PLK wynika, że w stosunku do kwietniowych zapowiedzi nieznacznemu skróceniu uległ czas przejazdu (50 lub 49 minut zamiast zapowiadanych 53).

Okazało się jednak, że na ofercie nie skorzystają mieszkańcy większości miejscowości położonych przy trasie: postoje poza Buskiem wyznaczono tylko w Sitkówce Nowinach oraz na stacji Kielce Białogon i przystanku Kielce Słowik. Bez dostępu do pociągów nawet w weekendy pozostają mieszkańcy: Brzezin, Nidy, Dębskiej Woli, Włoszczowic, Kijów, Stawian Pińczowskich, Szarbkowa i Grochowisk. Jak twierdzi w wiadomości do nas nasz Czytelnik, budzi to w ludności powiatów: buskiego i pińczowskiego rozczarowanie.

PKP PLK: Najpierw zmodernizujmy perony

– Po dłuższym czasie wyłączenia linii z obsługi przez pociągi pasażerskie poza Buskiem pozostałe stacje i przystanki na trasie nie maja warunków do oczekiwanego standardu obsługi podróżnych – tłumaczy rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec. Jak przypomina, zarządca infrastruktury wykonał na trasie Kielce – Busko-Zdrój prace warte ponad 600 tysięcy złotych. – Dzięki temu zapewniony jest przejazd pociągów linią, na której nie prowadzono ruchu pasażerskiego. Zgodnie z ustaleniami z urzędem marszałkowskim przygotowano perony w Busku-Zdroju. Pasażerowie będą mogli bezpiecznie wsiąść do pociągów – dodaje.

Być może brak postojów na większości stacji i przystanków pośrednich okaże się tylko stanem przejściowym w pierwszym okresie funkcjonowania połączenia. – Obecnie przewoźnik zapewnia tylko kursy weekendowe, jednak już linia jest przygotowana do uruchomienia większej liczby pociągów, także w dni powszednie. Rozwój połączeń i gwarancja codziennego wykorzystywania trasy będzie się też łączyła z kolejnymi pracami na linii – deklaruje Siemieniec. Nie precyzuje jednak, jaki czas upłynie, zanim zostaną uruchomione pozostałe punkty handlowe.

UMWŚw: Inwestujemy w kolej

Informacje PKP PLK jeszcze w poniedziałek potwierdziła rzecznik prasowy UMWŚw Iwona Sinkiewicz-Potaczała. - Sytuacja [jest] podyktowana stanem infrastruktury kolejowej, który w chwili obecnej uniemożliwia zatrzymywanie się pociągów na wszystkich przystankach i stacjach kolejowych linii nr 73. W miarę podejmowania kolejnych prac i ich postępu możliwe będzie wprowadzanie dodatkowych przystanków pomiędzy stacją Sitkówka Nowiny a Buskiem-Zdrój - zapewnia. Jak dodaje, na wymienionych stacjach i przystankach trzeba przeprowadzić prace remontowo-modernizacyjne, konieczne dla bezpieczeństwa pasażerów.

Sinkiewicz-Potaczała przypomina, że zadanie modernizacji linii Sitkówka Nowiny – Busko Zdrój zostało zgłoszone przez samorząd województwa do PKP PLK S.A. jako inwestycja z dofinansowaniem RPO w kolejnej perspektywie finansowej. Kolejny projekt, „Modernizacja istniejących i budowa nowych przystanków kolejowych”, został wpisany na listę projektów kolejowych do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego 2014-2020 z budżetem w wysokości ok 32 mln zł. - Z uwagi na poziom wykorzystania alokacji na projekty kolejowe jego realizacja w bieżącej perspektywie nie dojdzie jednak do skutku. Województwo prowadzi działania w kierunku pozyskania środków na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla inwestycji z bieżących środków programu - zaznacza rzecznik. Jak zapewnia, opracowanie dokumentacji ma stanowić priorytet. Powinno to umożliwić realizację inwestycji do RPO WŚ 2021-2027.

- W tym kontekście stopniowe rozszerzanie siatki połączeń kolejowych w kierunku Buska Zdroju będzie uzasadniać inwestycje zarządcy dedykowane tej linii - podsumowuje Sinkiewicz-Potaczała. Zwraca też uwagę na plany budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego i służącej dowozowi pasażerów infrastruktury kolejowej, której jednym z elementów ma stać się nowa linia Busko-Zdrój - Żabno.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS