NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Świętokrzyskie: Infrastruktura w budowie

| Jakub Dybalski, Rynek Kolejowy 14.05.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-05-14 13:02:24 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
Wystarczy zmiana lokalizacji przytanków? Ludzie, czy was naprawdę przerasta budowa tych około 30 km aby z Buska do Tarnowa pojechać pociągiem? Czemu o tym ani słowa, tylko o jakiejś Włoszczowej Północ.
2015-05-14 13:12:29 Autor: d33
---.158.221.219
Oczywiście że numerem jeden powinna być budowa odcinka Busko Mędzrzechów wraz z elektryfikacją tej linii od Buska do Tarnowa - projekt ten już wielokrotnie wypływał od połowy lat siedemdziesiątych (przygotowano zarys inwestycji) ale zawsze był jakoś topiony ostatnio zakrakano go bzdurną koncepcją łącznicy Czarnca Włoszczowa Północ po której raz dziennie miał jechać szynobus z Kielc do Warszawy.
Więcej realizmu - to ta linia na południe jest Kielcom potrzebna !
2015-05-14 13:45:38 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
linia Busko-Tarnów jest potrzebna głównie przewoźnikom towarowym, spowoduje obniżenie kosztów dostępu do infrastruktury oraz odciąży węzeł krakowski. dodatkowo pociągi osobowe Tarnów-Kielce(Skarżysko) tłumów nie przyciągną, ale dwuczłonowy Elf na taką trasę jest idealny
2015-05-14 13:48:55 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Busko - Mędrzechów plus Tumlin - Wąsosz Konecki -> to a propos połączenia (nie tylko) Kielc z (nie tylko) Łodzią prostą drogą. To też jakieś 20 km, a może i mniej, a korzyści moc.
2015-05-14 13:49:36 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
Ta cała "S7" dobije kolej na trasie Kielce - Skarżysko Kamienna - Radom, wiele niestety na to wskazuje, podobnie jak pociągi z Krakowa do Warszawy ww. miasta opustoszeją, nawet jeśli czas przejazdu pociągiem z Krakowa do Warszawy przez L8 będzie wynosił 3,5 godziny.
2015-05-14 14:15:07 Autor: Dobiesław
---.26.8.244
Wystarczy wybudować łącznicę Czarnca - Włoszczowa Płn (ósemki nie zrobią nigdy) i kawałek toru do samego Buska zdroju.
2015-05-14 14:38:53 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
Cytat : „Przez województwo przebiega co prawda część Centralnej Magistrali Kolejowej i to ta, po której jeździ się z prędkością 200 km/h, ale pociągi najwyższej jakości omijają najważniejsze ośrodki województwa.”

Też mi odkrycie - Pan Młodawski SIĘ OBUDZIŁ.

I co z tego, że CMK przebiega FORMALNIE przez województwo świętokrzyskie, a raczej przez ABSOLUTNE jego OBRZEŻA????

ABSOLUTNIE NIC Z TEGO NIE WYNIKA, a i nigdy nie wynikało. Przecież OD SAMEGO POCZĄTKU istnienia TEJ LINII było WIADOMO, że ten przebieg NIE NADAJE SIĘ do obsługi POŚREDNIEJ i CELOWO !!! omija potencjalne duże węzły osadnicze układające się w jeden spójny – logiczny ciąg transportowy np. oś KIELCE – tzw. Trójmiasto Świętokrzyskie – RADOM, aby pociągi poruszające się po tej linii : towarowe lub BEZPOSTOJOWE ekspresowe najwyższych kategorii handlowych relacji KATOWICE/(podpięty)Kraków – WARSZAWA obsługi pasażerskiej NIE ZAPEWNIAŁY dla TEGO regionu - wtedy województwa KIELECKIEGO- obecnie tzw. ŚWIĘTOKRZYSKIEGO. Nota bene słabszego w hierarchii od katowickiego, krakowskiego czy warszawskiego, co było i jest rzeczą oczywistą.

Wiadomo było OD POCZĄTKU, że od obsługi pośredniej BYŁA, JEST I BĘDZIE!!!- KLASYCZNA linia NR 8 Kraków – KIELCE- Skarżysko- RADOM- Warszawa i ŻADNA INNA oś transportowa !!!- A JUŻ W SZCZEGÓLNOŚCI pustynna oś linii nr4 CMK, która ma eksterytorialny oraz IZOLACYJNY przebieg, jak również dedykowany charakter.


TĘ LINIĘ należało i należy KONSEKWENTNIE z punktu widzenia całego regionu kieleckiego TRAKTOWAĆ JAK POWIETRZE. Jakiekolwiek kuglowanie Z TĄ LINIĄ poprzez rozmaite „harce włoszczowskie”, których POmysłodawcami byli różni POlitykierzy POkroju Edgara Gosiewskiego to IGRANIE Z KOBRĄ. Chore POmysły Gosiewskiego przyniosły dla CAŁEGO REGIONU (poza okolicami Włoszczowy) same szkody, żadnych POżytków oraz WYPROWADZENIE reszty ruchu dalekobieżnego (tego ekonomicznego pospiesznego) z centrum regionu KIELC oraz węzła Skarżysko – Kamienna (i linii nr8) NA RZECZ prawie wioski Włoszczowa (i linii nr 4 CMK).

Peron Edgara Gosiewskiego Włoszczowa Płn. okazał się wręcz akademickim przykładem NIEDŹWIEDZIEJ PRZYSŁUGI dla Kielc i całego regionu. Ale skoro radni miejscy Kielc honorują jeszcze jegomościa nazwą ulicy, a żona tego przykurcza zdobywa w jednomandatowym okręgu obejmujący m.in. Skarżysko- Kamienną mandat senatorski w wyborach uzupełniających – to sprawdza się w przypadku Szkieletczyzny kolejne ludowe porzekadło –„czemuś biedny boś głupi, czegoś głupi boś biedny”. Analogicznie odpalona w grudniu zeszłego roku patologia w Opocznie POłudnie na CMK zniszczy do końca Radom, a co śmieszniejsze dzieje się to pod rządami dwóch Pań z Radomia, w tym jednej Premier i drugiej „ministry” branżowej Wasiak wiązanej z Koleją – żeby było weselej. Jak widać sprawdza się jeszcze kolejne ludowe POwiedzenie : „POlak i przed szkodą i PO szkodzie głupi”.




Cytat : „Jedynym poważnie zmodernizowanym w ostatnich latach ośrodkiem była Włoszczowa Północ. Kielce kolejowo się zdegradowały.”

No gratuluje Panu Młodawskiemu refleksu godnego emerytowanego szachisty :D :D :D

Wyksztusił w końcu to, co powszechnie wiadomo od wiosny 2009 roku w momencie wejścia pierwszych IR (w konsekwencji TLK) na LINIĘ CMK, a o czym JA trąbie od tych wszystkich lat na forum Rynku Kolejowego, - i o czym wszyscy w środowisku wiedzą, TYLKO NIEKTÓRZY usiłują agresywnie TĘ OCZYWISTĄ PRAWDĘ zakrzyczeć, przemilczeć JĄ , bądź udawać głupiego W TEJ SPRAWIE lub nawet - co gorsza - bezczelnie kłamać „w żywe oczy” i wmawiać, że „czarne jest białe, a białe czarne”.

A jak jest to daty i fakty, dynamika wydarzeń oraz ciąg przyczynowo-skutkowy MÓWIĄ SAME ZA SIEBIE.

ISTNIEJE BOWIEM ŚCISŁA KORELACJA POMIĘDZY POwstaniem PiStacji WŁOSZCZOWA PŁN., próbą ratowania od początku POronionego przedsięwzięcia za pomocą wpuszczenia na linię CMK pociągów IR oraz TLK w roku 2009 po trzech latach permanentnej kompromitacji EX MALINOWSKI oraz sztucznego TLK KORDECKI - A TOTALNĄ DEGRADACJĄ OFERTY DALEKOBIEŻNEJ W KIELCACH.

Trzeba być albo wyjątkowo ślepym, albo wyjątkowo głupim albo wyjątkowo cynicznym, aby tych oczywistych związków nie dostrzec.

Cieszę się w końcu, że łamach Rynku Kolejowego pojawił się w końcu taki cytat: „Jedynym poważnie zmodernizowanym w ostatnich latach ośrodkiem była Włoszczowa Północ. Kielce kolejowo się zdegradowały.” KORELACJA JEST TU BOWIEM OCZYWISTA.
2015-05-14 15:31:21 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Dobiesław.

Po co???
Jeżeli zrobią tę bezsensowną łącznicę Czarncy to tym bardziej 8-ki nie zrobią. Nie będzie nacisku POlitycznego. [Admin: zmoderowano]

Trzeba zablokować tego typu szkodliwe POmysły i inicjatywy. Widać do czego doprowadził już peron Gosiewskiego. Kielcom usiłują wmawiać teraz, że mają TAM przystanek dalekobieżny. Włoszczowa ukradła 80-90% oferty pospiesznej, która jeszcze w 2008 roku pod szyldem PKP PR jechała przez Kielce Radom.
Dodatkowo 5 par kursów Pendolino na dobę zatrzymuje się na „Wygwizdowie” we Włoszczowej Płn. tylko dlatego, że owe „szczere włoszczowskie pola” FORMALNIE przynależą do województwa świętokrzyskiego, przez co PICerzy z Żelaznej mogą sobie wPiSać w statystykach, że RZEKOMO OBSŁUGUJĄ KOLEJNE WOJEWÓDZTWO - tym razem świętokrzyskie.

Nie ważne jak jest Prawda - ważne że Kulejarzom W STATYSTYKACH wszystko gra.

Także 8-ka I BASTA.

Nie może linia CMK wiodąca 300 km, co stanowi 40 % długości terytorium stanowić kręgosłupa transportowego dla innego rodzaju połączeń NIŻ CZYSTO TRANSFEROWE, czyli towarowe plus BEZPOSTOJOWE ekspresy uruchamiane na zasadach czysto KOMERCYJNYCH. Niech sobie Krakusiki i Warszawiacy takie frykasy finansują WE WŁASNYM ZAKRESIE. „Widziały gały co brały”. CMK nie może w szczególności przejmować funkcji OBSŁUGI POŚREDNIEJ, bo się zwyczajnie do tego NIE NADAJE.

Tworzenie jakiś śmiesznych POkręconych relacji typu (KRAKÓW) – KIELCE – Włoszczowa Stara- Włoszczowa Gosiewska – Opoczno POłudnie - WARSZAWA jest totalnie niedorzeczne. Popatrz sobie na geograficzny przebieg tego.

Ciąg Kraków - Kielce – Skarżysko Kamienna – Radom- Warszawa JEST:
1. PROSTY, KRÓTSZY
2. NATURALNY
3. LOGICZNY
4. SPÓJNY
5. ZAWIERA KOLEJNO NASTĘPUJĄCE „PO SOBIE” DUŻE OŚRODKI
6. POTENCJALNIE EFEKTYWNY EKONOMICZNIE
7. WYSOCE POTRZEBNY SPOŁECZNIE
8. Kwalifikujący się na dotowanie z racji WYPEŁNIANIA znamion MISJI PUBLICZNEJ (czego nie można powiedzieć o CMK)

Kombinowanie jakimiś wygibasami z Kielc do Warszawy przez dwie Włoszczowy po to, aby za wszelką cenę jechać fragmentem po CMK jest niedorzeczne, nieefektywne ekonomicznie, a nade wszystko społecznie SZKODLIWE.

Linia CMK powinna docelowo łączyć tylko metropolitalne bieguny Kraków/Katowice z Warszawą(Gdynią) w segmencie BEZPOSTOJOWYM najwyższych kategorii handlowych. Pozostaje kwestia obecności na niej Wrocławia jako trzeciego filara do/z Warszawy (docelowo czy czasowo) oraz czy „POZA WARSZAWĘ” do Białegostoku i Olsztyna utrzymałyby się pojedyncze połączenia(wydłużenia relacji) rangi ekspresowej Katowic/ Krakowa, a także czy połączenia Łódź- CMK- Kraków utrzymałyby się w tejże randze.

Wszelkie natomiast KURSY POSPIESZNE (dostępne cenowo) powinny być dedykowane TAM GDZIE MIESZKAJĄ REALNIE LUDZIE- nie tylko na biegunach metropolitalnych typu Warszawa i Kraków „ALE I PO ŚRODKU”. Przecież nikt nie każe Kolejarzom utrzymywać złego stanu linii klasycznych typu linia nr 8, pisanie więc o tym że CMK gwarantuje lepszy czas przejazdu jest w tym przypadku ciężkim nadużyciem i fałszywym postawieniem sprawy. Poza tym CMK to KDP trudno zatem, aby miała gorszy czas przejazdu od równoległej klasyki.
2015-05-14 15:35:12 Autor: dudo
---.142.citypartner.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-05-14 15:39:59 Autor: dudo
---.142.citypartner.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-05-14 15:51:35 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@wdr

Być może nawet jakby było mało pociągów bezpośrednich POSP/ TLK relacji (Nowy Sącz/Krynica/(Koszyce)/(Budapeszt)////Zagórz – Kogutowo)- TARNÓW – Busko- KIELCE- Radom- WARSZAWA to w pozostałych przedziałach godzinowych jechałoby się kiblem REGIO/OSOB do Kielc na przesiadkę na TLK jadącą w relacji Kraków – Kielce- Radom- Warszawa. I tak by wyszło znacznie szybciej ponieważ 120 km jedzie się OD RAZU na Północ, a nie 78 km na Zachód pozostając na poziomie 50 równoleżnika oraz zmieniając 21-y południk warszawski, na 20-ty południk krakowski :D :D :D

Problem tylko w tym, aby pospieszne z Krakowa do Warszawy jeździły przez Kielce i Radom, wróciła UNIA TARYFOWA : OSOB + POSP /REGIO +TLK, przestano sabotować 8-kę, no i ktoś wybudował nową linię Kielce- Busko – Tarnów.

To aż 4 problemy do załatwienia.
2015-05-14 16:03:34 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
A ja pamiętam pierwszy rok otwarcia tego peronu na CMK pn. Włoszczowa Północ, i jak wywoływał u niektórych pasażerów jadących tamtędy pociągów, uśmieszki, u niektórych zdziwienie, a czemu stanęliśmy i nie jedziemy, awaria jakaś czy co ?
Dzisiaj specjalnie chyba już tak uwagi na to nie zwraca, ani na to czy wsiadają dwie osoby. Pal sześć licho, jak to mówią...
Tylko na jedno nie powinno być przyzwolenia, na zatrzymywanie się tam pociągów na tych najdłuższych relacjach Kraków/Katowice - Gdynia. Bo dla pasażera jadącego z jednego krańca kraju na drugi, każde zatrzymanie i każda dodatkowa minuta jazdy na długim dystansie, to udręka i dodatkowe zmęczenie, a płaci się nie mało przecież, po to żeby szybko się przemieścić te 650 km.

Druga sprawa, to paradoksalnie, Włoszczowa czy te Opoczno, teraz, mieszkańcy mają właśnie dostęp do szybkiej kolei, i mogą z tym wiązać pewne nadzieje i sprawy w powiązaniu z Warszawą czy Krakowem (szybki dojazd do szkoły czy nawet pracy), o czym mieszkańcy Kielc czy teraz Radomia mogą pomarzyć. I te miasta są w sytuacji nie do pozazdroszczenia, zwłaszcza Kielce. S7 może poprawić sytuację, ale trudno sobie wyobrazić, jak w tej sytuacji poradzi sobie kolej między Kielcami i Radomiem, biorąc pod uwagę z tą niemocą jaką mamy obecnie, do czynienia ??? ???
2015-05-14 16:42:18 Autor: ANTY65
---.play-internet.pl
Bardzo proszę NIE karmić TROLLA z nr 65, to jest żałosne.

Pozdrawiam
2015-05-14 19:01:32 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
@K65
Myślisz, że gdyby peron nie powstał to by zrobili ósemkę? W życiu by jej nie zrobili. Radom i Lublin to dla Warszawy Polska G. Podobnie Łódź - zamiast zrobić najpierw Łódź - Łowicz to zrobiono demolkę przez Koluszki i pociągi jeździły po 3-4 godziny nawet. Z Tunelu do Krakowa remont trwa juz 3 dekadę i końca nie widać.

Więc przestań juz bredzić - bo jeśli dziennie jest lepsza wymiana w Gosiewie niż w Kielcach to oznacza że ten peron jest potrzebny. Nawet jak w końcu czas przejazdu Kielce - Radom - Warka - Warszawa po remoncie zejdzie do niecałych 2 godzin to i tak pociągi pospieszne via cmk będą miały sens.
2015-05-14 21:56:13 Autor: saracen75
---.59.56.163
panu naczelnikowi/dyrektorowi/SITKomowcowi/PiSiorowi już dziękuję. Świętokrzyska wyrocznia kolejowa.... kończ pan....
2015-05-15 09:37:10 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
Tak mi się nasunęło, a propo kampani wyborczej:

- Panie prezydencie, mamy słabe połączenia kolejowe w regionie
- To się przeprowadźcie.
2015-05-15 09:48:05 Autor: Świetokrzyski vlak
---.181.133.2
Województwo świętokrzyskie i miasto Kielce(brak tramwaju a nawet kolei naziemnej S-Bahn) nie mają żądnego Planu Transportowego na przyszłe rozdanie środków UE na lata 2014 -2020 i dalej do roku 2030

Jedno co mają to tylko drogi i drogi i dalej blachosmrody oraz busy na przyszłość.

Województwo Świętokrzyskie tzw. Szkielecczyzna jest w dalszym ciągu marginalizowane przez władze centralne i duże miasta aglomeracje oraz spolegliwe władze wojewódzkie i miejskie.

Najważniejsze dla Kielc co nie wymienił pan mgr inż. Adam Młodawski prezes SIiTK w Kielcach jest:

1- modernizacja linii nr 8 Radom - Skarżysko Kamienna - Kraków do szybkości max 140-160 km/h przy dzisiejszym stanie techniki to jest możliwe.

2- Budowa nowego ciągu komunikacyjnego(korytarza transportowego) Łódź Tomaszów Mazowiecki - Końskie - Kielce - Busko zdrój - Tarnów składającego się z:

- budowa uzupełnienia Busko Zdrój - Żabno - 40km na linii Kielce - Tarnów
zapisane w Strategii państwowej po roku 2030

- budowa uzupełnienia Tumlin k/Kielc - Wąsosz k/Końskich w kierunku Łodzi

Z funduszy Polska Wschodnia ustalono miedzy zarządami województw Łódzkiego i Świętokrzyskiego w 2012 że wybudują ten odcinek w perspektywie 2014 -2020 z funduszy jak wyżej. przeznaczono na to 55 ml złotych
W 2013 przyjechała do Kielc w czerwcu pani Bieńkowska i zabrała te pieniądze

3- budowa linii kolejowej Kielce - Ostrowiec - Świętokrzyski - Lublin

4- brak współpracy między Radomiem , województwem Lubelskim , łódzkim podkarpackim i małopolskim co skutkuje brakiem inwestycji kolejowych i rozwoju komunikacji miedzyregionalnej

5- Świętokrzyskie niema żadnych planów dotyczących rozwoju połączeń aglomeracyjnych i regionalnych w dalszym ciągu nie używane są linie:

-Kielce - Busko Zdrój

- Kielce - Staszów - Tarnobrzeg

-przy przystankach niema wiat kolejowych, czy wypożyczalni rowerów mimo że powstaje w ramach Polski Wschodniej Ścieżka rowerowa Sandomierz - Kielce-
Sielpia wzdłuż linii kolejowej Kielce - Staszów - Tarnobrzeg
2015-05-15 11:28:51 Autor: KamilCK
---.pgi.kielce.pl
Boże dwie linie na krzyż a województwo nie potrafi tego zmodernizować... Dobrze że jest nowy tabor, ale jeżdżąc po rozklekotanych liniach z NIEDOSTOSOWANYM dla potrzeb pasażerów rozkładem, nawet nowy tabor nie przyciągnie wielu nowych pasażerów do kolei.
Drogi za to robią się przyzwoite.
2015-05-15 21:11:56 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
@Świętokrzyski vlak

I co jeszcze? Ósemka na odcinku Warszawa - Radom nie będzie zrobiona przez najbliższe 30 lat, więc dzieło Gosiewskiego można spokojnie sfinalizować łącznicą Czarnca - Włoszczowa Północ. Na pohybel róznym IQ65, Kryniczaninom i innym. Radom powinien zrobić 22-kę do Radzic i łącznicę Radzice - cmk w stronę Warszawy.

Dlaczego?

Otóż dlatego, że nawet jeśli za 10 lat zaczną ósemkę, to rozkopią w 3D jednocześnie też siódemkę - stan tam też jest agonalny. Każde większe miasto (Radom, Kielce, Lublin) potrzebuje szybkich połączeń z Warszawą, protezowanie do cmk jest jak najbardziej wskazane, nie można Radomia czy Kielc odciąć od stolicy, a zabawy przez Mińsk, Łuków to dobre dla pociągów towarowych. Szkot już kupuje nowe autobusy...

Busko - Tarnów? Nierealne. Co najwyżej przedłużyć tor do Buska po przygotowanym nasypie. I przedłużyć do Buska Łysicę ;)

Tumlin - Wąsocz? Komu to potrzebne? Lepiej zelektryfikować Tomaszów - Skarżysko.
2015-05-16 08:37:28 Autor: gast aus dem kielce-radom gebiet
---.centertel.pl
"część świętokrzyskiej kolei tkwi w XIX w."

Tak jak w każdym innym rejonie byłej Kongresówki (mazowieckie, łódzkie, świętokrzyskie, lubelskie, część podlaskiego). Świętokrzyskie niczym wśród nich się nie wyróżnia, ani na plus, ani na minus. A jeśli to może tym, iż posiada jedną z nielicznych na sieci PKP stacji rozrządowych (Skarżysko-Kamienna Północ).
2015-05-16 09:10:13 Autor: gast aus dem kielce-radom gebiet
---.centertel.pl
@K65

Wchodzę na ten portal od paru tygodni i jeśli chodzi o komentarze to najbardziej identyfikuję się z twoimi. Mówisz bardzo trafnie! Zgadzam się tobą w 90%. Pełna zgoda co do linii 8 (Warszawa-Radom-Kielce-Kraków). Natomiast te 10%, z którymi się nie zgadzam, to twoje opinie na temat Włoszczowy i Opoczna. Alles in allem powinno to moim zdaniem wyglądać następująco:

1. Linia nr 8 (Warszawa-Radom-Skarżysko-Kielce-Kraków)

Pełny ruch pociągów pasażerskich. Tak jak to było na tej linii ZAWSZE. Osobowe, pośpieszne, może parę ekspresów (jak kiedyś Ex Nida czy Ex Jagiełło).


2. CMK
Pociągi kwalifikowane (ekspresy, IC, EC itp.) Z tą atoli różnicą, i tu leży owe 10% niezgody z tobą, iż wszystkie one (choć może nie dosłownie każdy kurs) powinny zatrzymywać się na stacjach Włoszczowa Północ i Opoczno Południe. Bo niby dlaczego miałyby tam nie stawać???

Tym oto sposobem połączenia ze stolicą ma zarówno naturalny ciąg osadniczy (Kielce-Skarzysko-Radom) jak i miasta w rodzaju Włoszczowy czy Opoczna. Nie wydaje ci się, że to jest właśnie sprawiedliwe?
2015-05-16 09:22:27 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Arrivederci

"Busko - Tarnów? Nierealne."

Nierealne tylko z powodu niedasizmu. Wszystko inne co potrzeba (pieniądze, technologia, sprzęt, ludzie) jest.

"Tumlin - Wąsocz? Komu to potrzebne?"

(Najbardziej) Kielcom i Łodzi, a poza tym wszystkiemu co poza jednym i drugim, bo dzięki temu powstanie nowy ciąg z zupełnie nowymi możliwościami.

Jakoś w takiej Holandii opłacało się zbudować ~50 km zupełnie nowej (klasycznej!) linii Lelystad - Kampen - Zwolle, która - uprzedzając wątpliwości - powstała w obszarze raczej słabiej zaludnionym. I nikt nie zadawał pytań "Komu to potrzebne?" z automatycznym nastawieniem na odpowiedź w rodzaju "Nikomu, no bo przecież wystarczy zrobić coś tam innego".

Raczej stwierdzono, że dzięki temu 4 miasta (Lelystad, Dronten, Kampen, Zwolle) uzyskają znacznie lepsze połączenie z resztą kraju. A najlepiej na tym wyszło Dronten dotychczas pozbawione kolei i warto zauważyć, że jest to miasto, które zamieszkuje - Uwaga: ~27.000 mieszkańców. Niespełna trzydzieści tysięcy...
2015-05-16 13:27:05 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
@Piotr W.

Budując różne linie pod kątem pasażerskim warto nie omijać genaratorów ruchu. Np. Tumlin - Wąsocz nie ma sensu, ale Tumlin - Stąporków jak najbardziej. W Stąporkowie mamy z 5 tysięcy mieszkańców, a po drodze jest jeszcze Czarniecka Góra ze znanym ośrodkiem rehabilitacji, w tym przypadku to różnica kilku minut. Z resztą w Łodzi Fabrycznej na tablicy wisiał kiedyś Stąporków ;)

To ok. 20km toru, do tego jakaś mijanka w połowie, patrząc po mapie to jakiś most, parę przepustów i góra 2 przystanki. Ale musiałby się wypowiedzieć ktoś, kto zna te okolice. Nawet jeśli by to powstało to i tak pewnie będą ze 2-3 pociągi Kielce - Końskie wzorem podkarpackiego w dziwnych godzinach... Przekroczenie granic księstwa scyzorykowego i księstwa łódzkiego może być niewykonalne.
2015-05-16 18:13:08 Autor: gast aus dem kielce-radom gebiet
---.centertel.pl
@Arrivederci

Czy Wąsosz, czy Stąporków to w gruncie rzeczy szczegół, choć może faktycznie istotny. Oczywiście że lepsza byłaby łącznica Tumlin-Stąporków. Zahacza o kolejne miasto, czyni zeń stację węzłową, a długość taka sama lub minimalnie różna. Nb. Stąporków ma obecnie ponad 6 tys. (kiedyś pewnie trochę więcej). I rzeczywiście na rozkładzie na Łodzi Fabrycznej widniał kiedyś Stąporków. W sumie ciekawe dlaczego, przecież żaden pociąg nie kończył tam biegu. Może ma to jakiś związek np. z epizodyczną przynależnością tej miejscowości do województwa łódzkiego w latach (1939) 1945-1950.
2015-05-16 18:21:20 Autor: gast aus dem kielce-radom gebiet
---.centertel.pl
"warto zauważyć, że jest to miasto, które zamieszkuje - Uwaga: ~27.000 mieszkańców. Niespełna trzydzieści tysięcy"

W cywilizowanym świecie (Europie) jest to po prostu miasto średniej wielkości (20 000 - 99 999).

http://de.wikipedia.org/wiki/Mittelstadt
2015-05-16 20:56:33 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-05-16 22:15:59 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
2015-05-14 19:01:32 Autor: Arrivederci ---.adsl.inetia.pl

@K65
Cytat: „Myślisz, że gdyby peron nie powstał to by zrobili ósemkę? W życiu by jej nie zrobili. Radom i
Lublin to dla Warszawy Polska G.”


TERAZ TYM BARDZIEJ NIE ZROBIĄ. Zrozum że te dwie zakały na CMK: Włoszczowa Płn. oraz Opoczno Południe przypieczętowują tylko te PATOLOGIĘ i destrukcyjny mechanizm.

To nie jest prawda, że zrobienie 8-ki jest/było niewykonalne. Palny były do 2012 roku, ktoś je opracował i wziął ZA TO PIENIĄDZE. Po prostu nie ma woli POlitycznej i jest prowadzona obstrukcja PO TO, aby chronić CMK. Taka jest prawda.


CYTAT: „Więc przestań juz bredzić - bo jeśli dziennie jest lepsza wymiana w Gosiewie niż w Kielcach to
oznacza że ten peron jest potrzebny.”
[Admin: zmoderowano] To że wymiana w Gosiewie jest większa (w co wątpię) od resztówki TLK, które zostały w Kielcach TO ŻADEN dowód na to, że ten debilny peron na CMK był potrzebny tylko dowód na SKALĘ Patologii i  samonapędzający się destruktywny mechanizm. Przez te wszystkie lata dyskusji nad Gosiewem 8-ka teoretycznie przy dobrej woli POlitycznej mogła być już dawno zrobiona. Problemem jest właśnie brak tej woli i chronienie CMK, bo być może okazałoby się „czarno na białym”, że to właśnie ta linia (CMK) nie jest wcale potrzebna w systemie kolejowym Państwa, a Kraków i Katowice w ogóle nie mają potencjału na segment EIP/EIC. Do tego sitwa Kolejarska w życiu nie dopuści woli więc trzymać 200 tys. miasta Kielce i Radom w getcie.


Cytat: ” Nawet jak w końcu czas przejazdu Kielce - Radom - Warka - Warszawa po remoncie zejdzie do niecałych 2 godzin to i tak pociągi pospieszne via cmk będą miały sens.”
[Admin: zmoderowano] z czasem równym drogiemu EXPRESSOWI z jedynym zróżnicowaniem O POSTÓJ w Gosiewie i Opocznie (bo RZEKOMO trzeba się opiekować biednymi i skrzywdzonymi mieszkańcami Włościowy i Opoćna) i może z drobną różnicą w parametrach (160 km/h zamiast 200 km/h)
[Admin: zmoderowano]

Opowiadasz brednie ekonomiczne. Nikomu w systemie nie jest potrzebna LINIA oparta o TAK WYBITNE metropolie jak Włoszczowa i Opoczno – a to wszystko na dystansie 300 km, co stanowi 40% długości terytorium. LUDZIE – O CZYM TU MOWA???? Ta linia do innych celów NIŻ CZYSTO TRANSFEROWE kompletnie się NIE NADAJE, kto twierdzi inaczej zwyczajnie BREDZI od rzeczy, majaczy niczym Antoni & consortes oraz uprawia herezje w najczystszej POstaci. I NIE JEST TO BYNAJMNIEJ KWESTIA POGLĄDÓW czy wyznawanej doktryny - TYLKO obiektywnych prawd.

Na takiej zasadzie równie dobrze sens mogą mieć pociągi POSPIESZNE relacji POZNAŃ – Środa Wlkp.- Turek – Łęczyca- WARSZAWA oraz budowa infrastruktury „ala –CMK” w tym zakresie. Przecież TO SĄ HEREZJE na tym samym POziomie.

Jak będzie zrobiony czas Kraków – Kielce - Radom- Warszawa na adekwatnym poziomie dla segmentu pospiesznego (ekonomicznego) TO ŻADEN pociąg pospieszny nie powinien jeździć po CMK. Ta linia i BEZ TEGO już wystarczająco dużo szkód wyrządza dla Kielc i Radomia. A zatrzymywanie ekspresów w Gosiewie to ekonomiczna bzdura. Poza tym skoro tam się mają zatrzymywać ekspresy to dlaczego by nie miał zostać zrealizowany postulat dr Zaborowskiego co KDP ? ???

No niby dlaczego nie???

I dlaczego to niby czas Kielce – Warszawa ma nie równać się czasowi Gosiewo- Warszawa??? Może zrównajmy OBA czasy I WTEDY zobaczymy EMPIRYCZNIE ile warte są Twoje włoszczowskie brednie Kolego @Arrivederci. [Admin: zmoderowano]

Nawet nie jest potrzebne doświadczenie POlegajace na wywołaniu czasu na POziomie:
5 h Kraków – Włoszczowa Płn. – Opoczno Płd. – Warszawa
2,5 h Kraków – Kielce- Radom- Warszawa
ABY UDOWODNIĆ całkowity bezsens istnienia Gosiewa Północ i Platfusowa POłudnie.

Wystarczy zrównanie obu wariantów NA JEDNAKOWYM poziomie np. 2,5 albo 5 h. Wtedy na pewno okaże się że 10 tys. Gosiewo generuje WIĘCEJ potoków niż 200 tys. Kielce: D: D: D
No śmiech na sali.

Stąd też wiemy, że Gosiewo jest niepotrzebne w systemie kolejowym Państwa, [Admin: zmoderowano]



Cytat z Arrivederci skierowany do @Świętokrzyski Vlak: „I co jeszcze?”

I to jest Twoja reakcja na listę pracy organicznej oraz inwestycji przedstawionych przez tego użytkownika.

Wszystko „nierealne”
Wszystko „Komu to potrzebne”

[Admin: zmoderowano]

Nie rozsiewaj tu propagandy klęski. Pieniądze się znajdą. Może zaprzestańmy finansowania bieżącego utrzymania CMK i topienia w nią pieniędzy – to jest typowe marnotrawstwo i linia NIEPOTRZEBNA NIKOMU wiodąca 40 % długości terytorium przez odludzia skoro Kraków i Katowice na każdym kroku udowadniają, że nie mają potencjału na generowanie odpowiedniej liczby połączeń Premium w drogiej, komercyjnej taryfie EIP.

No sorry – dla pociągów POSPIESZNYCH trudno, aby dalej utrzymywać tego rodzaju polny przebieg.



CYTAT: „ Ósemka na odcinku Warszawa - Radom nie będzie zrobiona przez najbliższe 30 lat”
[Admin: zmoderowano] TO NA PEWNO 8-ka NIE BĘDZIE zrobiona nie tylko przez 30, ale 50 lat.

CYTAT „, więc dzieło Gosiewskiego można spokojnie sfinalizować łącznicą Czarnca - Włoszczowa
Północ. Na pohybel róznym IQ65, Kryniczaninom i innym. Radom powinien zrobić 22-kę do Radzic i
łącznicę Radzice - cmk w stronę Warszawy.”

[Admin: zmoderowano] Może jeszcze Szczecin też się „z-protezuje” za POmocą CMK. Jaki PROCENT drogi do Warszawy stanowi LK22 do/z Radomia???? [Admin: zmoderowano]

Podpinanie do CMK Kielc czy Radomia (to już totalne kuriozum które zaprezentowałeś) to tylko robienie krzywdy tym miastom. Racjonalne do CMK było TYLKO podpięcie Wrocławia – (też tylko czasowo jako proteza KDP oraz tylko na potrzeby segmentu EIC/EIP, gdyż Pospieszne dalej jakoś mogą spokojnie kursować przez Ostrów Wlkp. Kalisz Łódź i nikomu to jakoś nie przeszkadza) TO WSZYSTKO. Kielce i Radom są konkurencją dla CMK i ta linia w żaden sposób nie może im pomóc, a jedynie zaszkodzić.

Reszta Twoich wywodów na podobnie żenującym poziomie.

Generalnie w Twoim mniemaniu NIC się w Polsce opłaca robić, w nic inwestować poza JEDNĄ LINIĄ CMK oraz budowaniem tam chorych peronów w szczerych polach kontynuując herezje Gosiewskiego oraz puszczaniu pospiesznych dla 2 wiosek liczących po 10 i 20 tys. przy jednoczesnym omijaniu miast liczących 200 oraz 230 tys. leżących w TOŻSAMEJ RELACJI TRANZYTOWEJ. Czysty absurd i społeczno- ekonomiczne herezje.
2015-05-16 22:36:33 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Skrócenie przejazdu do stolicy to krzywda?
2015-05-16 23:20:18 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
2015-05-16 09:10:13 Autor: gast aus dem kielce-radom gebiet ---.centertel.pl


Nie osłabiaj mnie Kolego[Admin: zmoderowano] JA tu ZA WAS nadstawiam karku, a w zamian otrzymuje tego typu tekst. RĘCĘ OPADAJĄ. Niestety, ale rzeczywiście w przypadku tzw. Szkieletczyzny – jak ją kiedyś określił Bohdan Smoleń – sprawdza się powiedzenie już wyżej przytoczone „czegoś biedny - boś głupi, czegoś głupi - boś biedny”.


W zasadzie TO TY powinieneś strzępić klawisze komputera, a nie JA jako mieszkaniec Warszawy. Dla mnie OSOBIŚCIE korzystna jest obecna patologia panująca od 2009 roku i gdybym był egoistą oraz nie patrzył na całą sprawę SYSTEMOWO to POpychałby słodziutko brednie i herezję włoszczowskie wspólnie z użytkownikiem @Arrivederci, nieobecnymi w tej dyskusji @pes czy @Shevą 17, czy innymi dzieciakami z Info-Kolej.


Ale zwykła uczciwość oraz ludzka przyzwoitość nakazuje mi czynić co innego.


Ale AD REM


Cytat: „ Linia nr 8 (Warszawa-Radom-Skarżysko-Kielce-Kraków)

Pełny ruch pociągów pasażerskich. Tak jak to było na tej linii ZAWSZE. Osobowe, pośpieszne,
może parę ekspresów (jak kiedyś Ex Nida czy Ex Jagiełło).”

Jakie EX??????
Kielce i Rodom zniknęły z Mapy Połączeń POSPIESZNYCH, a Ty chcesz tam EX uruchamiać (nawet w trybie przypuszczającym). Zejdźmy na Ziemię. BEZWZGLĘDNY korytarz tranzytowy dla pociągów POSP( TLK, nowe IC) relacji Kraków – Warszawa. Może nigdy nie spełni aspiracji na KDP, do których miasta kalibru 200 tys. mogą aspirować i które są wielu przypadkach standardem na Zachodzie Europy (choć też nie zawsze) - ale taki standard musi WAM wystarczyć. W Kielcach i Radomiu nie trzeba w mojej ocenie KDP i segmentu EIC/EIP (trzeciego, czwartego filaru), ważne jest natomiast, aby tranzytowość pociągów POSPIESZNYCH (ekonomicznych) była w Waszym przypadku BEZWZGLĘDNA. Bez żadnych odstępstw. Tu jest ten czuły punkt, którego przekroczenie Was dobija i robi z Was pustynię kolejową.


Cytat: „2. CMK
Pociągi kwalifikowane (ekspresy, IC, EC itp.) Z tą atoli różnicą, i tu leży owe 10% niezgody z
tobą, iż wszystkie one (choć może nie dosłownie każdy kurs) powinny zatrzymywać się na
stacjach Włoszczowa Północ i Opoczno Południe. Bo niby dlaczego miałyby tam nie stawać???”

BO NIE PO TO NIE STAJĄ W MIASTACH liczących po 200 i 230 tys. prowokacyjnie je pomijając oraz izolując ABY ZATRZYMAĆ SIĘ we wsi liczącej 10 tys. (Włoszczowa Płn.) oraz mieścinie liczącej 22 tys. (Opoczno Płd.)


To przecież JEST NIEDORZECZNE – nie czujesz tego? ???

Więc jeszcze się mnie pytasz: „Bo niby dlaczego miałyby tam nie stawać”???”
[Admin: zmoderowano]


Po drugie nie po to płacę z Katowic do Warszawy czy Krakowa do Warszawy DROGĄ TARFĘ za EIP/EIC aby między-lądować w szczerym polu bo tak sobie ubzdurał niejaki Edgar Gosiewski.

Po trzecie taryfa E nie ma w odniesieniu do Włoszczowej, a nawet Opoczna żadnego uzasadnienia ekonomicznego. Dla tych miasteczek jedną dostępną ceną jest taryfa D, a nawet BARDZIEJ IR- co wyraźnie POkazało te 6 lat harcownictwa na CMK. A to z kolei powoduje tę lawinową patologię, którą obserwujemy od 2009 roku.

Po czwarte dlaczego nie mielibyśmy w takim układzie wdrożyć w życie propozycji Pana dr Łukasza Zaborowskiego, czyli KDP przez Kielce Radom/ Częstochowę Łódź i likwidacja CMK, Dlaczego niby nie- skoro chcesz w polu zatrzymywać pociągi kwalifikowane EX/EIC/EIP?????


Cytat : Tym oto sposobem połączenia ze stolicą ma zarówno naturalny ciąg osadniczy
(Kielce-Skarzysko-Radom) jak i miasta w rodzaju Włoszczowy czy Opoczna. Nie wydaje ci się, że to
jest właśnie sprawiedliwe?

Bynajmniej ustanowienie przystanków na CMK we Włoszczowej i Opocznie nie ma nic wspólnego ani ZE SPRAWIEDLIWOŚCIĄ ani z racjonalnym podejściem społeczno-ekonomicznym.

Zasady są tu jednoznaczne. Przecież jeżeli punktem A (stanowiącym metropolię) a drugim punktem B (stanowiącym metropolię) istnieją DUŻE miasta C oraz D to przecież ich się CO DO ZASADY nie omija.

Wyjątek może stanowić JEDYNIE KDP (segment ekspresowy- komercyjny) I TO TEŻ PRZY ODPOWIEDNIM UZASADNIENIU.

Jak już wyżej wspomniałem Nikomu w systemie nie jest potrzebna LINIA oparta o TAK WYBITNE metropolie jak Włoszczowa i Opoczno – a to wszystko na dystansie 300 km, co stanowi 40% długości terytorium, a cała sieć naturalnych dużych miast potencjalnie pośrednich pozostaje „Z BOKU” - izolowana. Ta linia do innych celów NIŻ CZYSTO TRANSFEROWE kompletnie się NIE NADAJE I NIE JEST TO BYNAJMNIEJ KWESTIA POGLĄDÓW czy wyznawanej ideologii/doktryny - TYLKO obiektywnych prawd.

W takim razie należałoby zadać pytanie czy sprawiedliwy jest brak pociągów POSPIESZNYCH relacji POZNAŃ – Środa Wlkp.- Turek – Łęczyca- WARSZAWA oraz brak infrastruktury „ala –CMK” w tego rodzaju prze biegu??? Przecież TO SĄ HEREZJE oraz RZECZY UROJONE na tym samym POziomie.

Mieszkańcy Włoszczowej i Opoczna nie mogli na zasadzie SPRAWIEDLIWOŚCI oczekiwać zatrzymywania U SIEBIE pociągów ekspresowych, bo przecież NIE PO TO NIE ZATRZYMUJĄ SIĘ ONE W MIASTACH liczących po 200 i 230 tys. Kielcach i Radomiu stanowiących NATURALNE ośrodki pośrednie TOŻSAMEJ relacji prowokacyjnie je pomijając oraz izolując ABY ZATRZYMAĆ SIĘ we wiosce liczącej 10 tys. (Włoszczowa Płn.) oraz mieścinie liczącej 22 tys. (Opoczno Płd.)

Także cały ten bełkot propagandowy, który się wytrącił w przestrzeni medialnej po otwarciu przez Gosiewskie peronu Włoszczowa Płn. że RZEKOMO mieszkańcu czekali 30 lat na peron i nie mogli się doprosić – to jakieś totalne brednie i manipulacja. Przecież jakby CMK miała zawierać stacje z obsługą pośrednią TO PO PIERWSZE NIGDY NIE POWSTAŁABY w oparciu o Włoszczową i Opoczno tylko w przebiegu osadniczym.

I tyle w zasadzie w temacie. Tak więc zajmowanie się perypetiami Włoszczowy i Opoczna to całkowicie UROJONY problem, który nie istniał. Szkoda tylko, że Klika Kolejarska z taką troską i zainteresowaniem nie odnosi się do RZECZY REALNIE wymagających interwencji oraz naprawy jak np. sytuacja Kielc i Radomia. Tu jakoś cicho sza, robić nie ma komu. Trwa natomiast w najlepsze festiwal głupoty włoszczowsko-opoczyńskiej.

A mówię WAM od razu i wspomnicie jeszcze moje słowa. Dopóki na CMK będą istniały te dwa wrzody na zdrowym ciele CMK w POstaci: Gosiewa Płn. i Platfusowa POłudnie dopóty w Kielcach i Radomiu NIGDY nie zaznacie spokoju i zawsze WASZA oferta będzie mocno POdgryzana albo dalej będziecie totalną pustynią kolejową jak obecnie. Nie liczcie na cud.
2015-05-16 23:46:50 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
2015-05-16 22:36:33 Autor: Arrivederci ---.adsl.inetia.pl


Cytat : „Skrócenie przejazdu do stolicy to krzywda?”


Nie bądź Kolego bezczelny. Co Ci po skróceniu czasu przejazdu do/z Warszawy, jak Kielce są za „cienkie w uszach”, aby generować samodzielnie pociągi dalekobieżne, a nawet jeżeli są w stanie wygenerować kilka - to są za cienkie na ich sensowny takt.

Do tego jeszcze proponowany wariant z łącznicą w Czarncy i CMK CAŁY CZAS prowadzi po totalnych zadupiach, ponieważ odpadają Skarżysko (/Starachowice Ostrowiec/) oraz RADOM


Trasa jest do tego dłuższa kilometrowo o ok. 50 km nałożenia drogi.

Kielce to nie Wrocław (Opole Częstochowa) jako podpinka pod CMK. Znaj proporcję.


Kielce (analogicznie Radom) mają potencjał jedynie NA POTOKI UZUPEŁNIJĄCE (pośrednie) dla relacji pospiesznej Kraków - Warszawa. Zresztą po co się niby mają silić na odrębne relacje, czy tym bardziej na jakieś idiotyczne wygibasy z użyciem CMK ????


Kraków – Kielce – Skarżysko- Radom- Warszawa i ŻADNE KOMBINOWANIE niczym „koń pod górę” .

Po co ????

Dlaczego PO PROSTU nie można zrobić tego co jest oczywiste.


Tylko taki układ jest w stanie wygenerować SENSOWNY takt połączeń pospiesznych do/z Warszawy co 2 h lub nawet częściej.

Nierealne???

Jakoś w 2008 roku było realne. Stan 8-ki był rozklekotany od kilkunastu lat- także żadna nowości.

Wprawdzie stało już Gosiewo na CMK, ale nie było IR oraz TLK na CMK w linii prostej (PIC siłował się niczym Syzyf się z „wężykującym” Kordeckimi i zatrzymywanym EX Malinowski, a peronik Edgara świecił 3 lata pustkami)


Cóż, ale można być ślepym i głuchym na oczywiste współzależności.
2015-05-16 23:52:42 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
2015-05-16 22:36:33 Autor: Arrivederci ---.adsl.inetia.pl

PS. Radomia przez LK22 oraz CMK do/z Warszawy nawet nie zamierzam analizować, bo to totalny odlot w kosmos.
2015-05-17 00:11:20 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
@K65
Nie zachowuj się jak pies ogrodnika. Jak za te 50 lat zrobią ósemkę (25-ka też była do zaorania, ale ją w końcu zaczeli, 71 może też druta za 20 lat dostanie), a po PIC nie będzie już śladu nawet w skansenie, bo bankomanty wszystko potną na złom wraz z beztitlino to może będzie normalny zarządca infry, co zrobic ósemkę do Radomia w końcu na 160, to via Radom pojadą pociągi nie tylko do Krakowa, ale i do Rzeszowa, Przemyśla... Pewnie DB czy CD.

Co do Kielc to zapewne teraz czerwony autobus przejął wszystko, ale był sobie kiedyś taki wesoły pociąg, nazywał się Ex Nida. Szwagier jeździł tym ze Skarżyska w delegacje do stolicy. Opowiadał, że był pełny, sprzedawali nawet gazety a jako bonus puszczano jakieś arachaiczne przeboje w radiowęźle.

Kiedyś oferta pospieszna na ósemce była jak obecnie ma Szkot, bilety kolejowe były relatywanie tańsze niż obecnie, więc ludzie jeździli. Czas przejazdu był też podobny. Teraz Szkot czeka na zrobienie drogowej siódemki i wtedy kolej nie będzie miała szans. Obecna oferta PIC przypomina "alibi zugi" na lokalkach... Ciekawe tylko co będzie w wakacje, jak brakuje prawie 2000 wagonów ;) Może pożyczą 14WE od SKMW na różne dziwne TLK?
2015-05-17 12:32:10 Autor: gast-aus-dem-kielce-radom-gebiet
---.centertel.pl
W odpowiedzi na post Arrivederci:
"@K65
Nie zachowuj się jak pies ogrodnika. Jak za te 50 lat zrobią ósemkę (25-ka też była do zaorania, ale ją w końcu zaczeli, 71 może też druta za 20 lat dostanie), a po PIC nie będzie już śladu nawet w skansenie, bo bankomanty wszystko potną na złom wraz z beztitlino to może będzie normalny zarządca infry, co zrobic ósemkę do Radomia w końcu na 160, to via Radom pojadą pociągi nie tylko do Krakowa, ale i do Rzeszowa, Przemyśla... Pewnie DB czy CD.

Co do Kielc to zapewne teraz czerwony autobus przejął wszystko, ale był sobie kiedyś taki wesoły pociąg, nazywał się Ex Nida. Szwagier jeździł tym ze Skarżyska w delegacje do stolicy. Opowiadał, że był pełny, sprzedawali nawet gazety a jako bonus puszczano jakieś arachaiczne przeboje w radiowęźle.

Kiedyś oferta pospieszna na ósemce była jak obecnie ma Szkot, bilety kolejowe były relatywanie tańsze niż obecnie, więc ludzie jeździli. Czas przejazdu był też podobny. Teraz Szkot czeka na zrobienie drogowej siódemki i wtedy kolej nie będzie miała szans. Obecna oferta PIC przypomina "alibi zugi" na lokalkach... Ciekawe tylko co będzie w wakacje, jak brakuje prawie 2000 wagonów ;) Może pożyczą 14WE od SKMW na różne dziwne TLK?"
"był sobie kiedyś taki wesoły pociąg, nazywał się Ex Nida. Szwagier jeździł tym ze Skarżyska w delegacje do stolicy. Opowiadał, że był pełny, sprzedawali nawet gazety a jako bonus puszczano jakieś arachaiczne przeboje w radiowęźle."

Nie wiem o jakim okresie mówi twój szwagier wypowiadając się na temat Ex Nida, jednak w latach 80-90. był to zupełnie normalny pociąg ekspresowy, niczym nie różniący się od innych tego typu w całym kraju (może z wyjątkiem tych kursujących po CMK). W połowie lat 90. przez ponad rok dojeżdżałem codziennie do Warszawy; trzy tygodnie w miesiącu właśnie Nidą, przez jeden zaś, gdy chciałem być wcześniej, wcześniejszym o dwie godziny pospiesznym (o którym poniżej).

Nida jeździła wtedy niemal pusta, żadna muzyczka nie była w niej puszczana, przez radiowęzeł zaś szły tylko komunikaty o zbliżaniu się do stacji. Jednym słowem było dokładnie tak, jak w każdym innym ekspresie owego czasu. Mam tu porównanie, bo jechałem wtedy po parę razy m.in. Portowcem, Błękitną Falą, Wartą, Małopolską - one też chodziły prawie puste. Kompletnie nie rozumiem zatem, skąd u niektórych opinia o Ex Nidzie jako pseudoekspresie (spotkałem się tu z takową). Ekspres generalnie jak każdy inny, ani lepszy, ani gorszy od pozostałych. Czasy przejazdu też miał dobre (Warszawa Centralna 17.05, Radom 18.24, Skarżysko-Kamienna 18.52, Kielce 19.26).

Natomiast to, o czym mówi twój szwagier, miało miejsce w pociągach pospiesznych kompletowanych z EZT. Rzeczywiście było w nich tłoczno, leciała muzyczka i chyba coś tam sprzedawano. Jak wspomniałem wyżej dojeżdżałem nim do Warszawy jeden tydzień w miesiącu (tym startującym z Kielc zaraz po 6.00). Skompletowane z EZT pociągi tego typu kursowały na stosunkowo krótkich dystansach, takich właśnie jak Kielce-Warszawa, Świnoujście-Szczecin, Zielona Góra-Poznań itp. W oficjalnym rozkładzie wyróżniane były jako IR (np. Wolin, Uznam, Rusałka). Akurat te z Kielc nie miały takiego zaszeregowania (choć potocznie je tak nazywano).

Twój szwagier więc albo pomylił Ex Nidę z EZT (jeśliby mówił o stanie sprzed 2000), albo mówi o czasach po 2000 (w których po dawnych klasycznych pociągach ostały się właściwie jedynie nazwy).
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS