Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Umowa MIR z PKP PLK nie na 10, lecz na 8 lat

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
22-05-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ms, Rynek-Kolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Umowa MIR z PKP PLK nie na 10, lecz na 8 lat
Wkrótce Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju podpisze z PKP PLK umowę wieloletnią na utrzymanie infrastruktury. Wbrew wcześniejszym oczekiwaniom, dokument nie będzie opiewał na 10, lecz na 8 lat. MIR uzasadnia to okresem trwania najbliższej perspektywy unijnego dofinansowania.

MIR opracowało projekt programu „Pomoc państwa w zakresie finansowania kosztów zarządzania infrastrukturą kolejową, w tym jej utrzymania i remontów na lata 2015–2023”, który zagwarantuje wieloletnie finansowanie ze środków publicznych zarządzania infrastrukturą kolejową, w tym jej utrzymania i remontów.

Program obejmuje okres do końca 2023 r., z uwagi na powiązanie kwestii dotyczących utrzymania infrastruktury kolejowej oraz prac modernizacyjnych na liniach kolejowych realizowanych w ramach perspektywy finansowej UE 2014-2020 (z kwalifikowalnością wydatków do końca 2023 roku). W szczególności odnosi się to do zapewnienia konkurencyjności rynku kolejowego w sytuacji wzmożonych działań inwestycyjnych. Umowa wieloletnia między ministrem właściwym ds. transportu a PKP PLK obejmie okres 8 lat.

– Obecnie zakończyły się konsultacje wewnątrzresortowe projektu Programu i trwa weryfikacja zgłoszonych uwag. Po zakończeniu procedury uzgodnień projekt uchwały RM ws. ustanowienia Programu zostanie przekazany pod obrady Komitetu Stałego Rady Ministrów. Końcowym etapem będzie zatwierdzenie Programu przez Radę Ministrów. Równolegle do prac legislacyjnych opracowywana jest umowa wieloletnia, która zostanie zawarta miedzy ministrem właściwym ds. transportu a PKP PLK. Zakłada się, iż umowa wieloletnia zostanie zawarta bezpośrednio po przyjęciu programu wieloletniego przez Radę Ministrów – informuje Piotr Popa, rzecznik Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju.

– Można powiedzieć, że jest to milowy krok w kierunku usystematyzowania budżetu PKP PLK. Należy mieć nadzieję, że faktycznie odbije się to na wartości stawek dostępu, a przełom zobaczymy już w cenniku 2016/2017. Jakkolwiek z bardziej szczegółową oceną musimy poczekać do jej publikacji – komentuje Janusz Zubrzycki z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.

Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Związkowcy piszą do MIR-u: Zmiana statutu PKP Cargo sprzeczna z prawem

Prawo i polityka

Związkowcy piszą do MIR-u: Zmiana statutu PKP Cargo sprzeczna z prawem

wu, Rynek Kolejowy 24 września 2015

MIR: Decyzja UOKiK nie zatrzyma restrukturyzacji Przewozów Regionalnych

Prawo i polityka

MIR: pociągu z Katowic do Warszawy przez CMK i Kielce nie będzie

Pasażer

Umowa wieloletnia zostawi wolną rękę PLK?

Biznes

Umowa wieloletnia zostawi wolną rękę PLK?

jm, Rynek Kolejowy 27 sierpnia 2015

MIR: Nie da się otworzyć bramek na kolei

Biznes

MIR: Nie da się otworzyć bramek na kolei

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 14 lipca 2015

Jest zgoda MIR na wykorzystywanie większych kontenerów

Tabor i technika

Jest zgoda MIR na wykorzystywanie większych kontenerów

ew, Rynek Infrastruktury 17 lipca 2015

Zobacz również:

Związkowcy piszą do MIR-u: Zmiana statutu PKP Cargo sprzeczna z prawem

Prawo i polityka

Związkowcy piszą do MIR-u: Zmiana statutu PKP Cargo sprzeczna z prawem

wu, Rynek Kolejowy 24 września 2015

MIR: Decyzja UOKiK nie zatrzyma restrukturyzacji Przewozów Regionalnych

Prawo i polityka

MIR: pociągu z Katowic do Warszawy przez CMK i Kielce nie będzie

Pasażer

Umowa wieloletnia zostawi wolną rękę PLK?

Biznes

Umowa wieloletnia zostawi wolną rękę PLK?

jm, Rynek Kolejowy 27 sierpnia 2015

MIR: Nie da się otworzyć bramek na kolei

Biznes

MIR: Nie da się otworzyć bramek na kolei

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 14 lipca 2015

Jest zgoda MIR na wykorzystywanie większych kontenerów

Tabor i technika

Jest zgoda MIR na wykorzystywanie większych kontenerów

ew, Rynek Infrastruktury 17 lipca 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5