NUMER 06/2022
NUMER 06/2022
Temat numeru:
Logistyka między Polską a Ukrainą
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Strajk w Kolejach Dolnośląskich? Część związków chce większej podwyżki

| Michał Szymajda 16.03.2018 4,2k

Strajk w Kolejach Dolnośląskich? Część związków chce większej podwyżki
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Część pracowników skupionych w trzech z sześciu związków zawodowych działających w Kolejach Dolnośląskich domaga się wzrostu pensji o znacznie większą sumę, niż może im zagwarantować zarząd spółki. Czy możliwy jest strajk na Dolnym Śląsku?
Niedawno list do marszałka województwa Cezarego Przybylskiego skierował związek zawodowy NSZZ Solidarność, OPZZ „Konfederacja Pracy” i Międzyzakładowy Związek Zawodowy Maszynistów i Pracowników Kolei. Domagając się podwyżek w wysokości od 400 do 500 zł brutto (w zależności od rodzaju wykonywanej pracy) skarżą się marszałkowi na „prowadzenie akcji dezinformacyjnej i ignorowanie argumentów organizacji związkowych”. Informują go, że rozmowy prowadzone od 20 stycznia nie przyniosły do tej pory rezultatów.

Oprócz podwyżek podstawowego uposażenia związki chcą m.in. zwiększenia dodatków za prace w niedziele i dni świąteczne, wprowadzenia premii regulaminowej, wyższego dodatku stażowego i nagród jubileuszowych. Pozostałe trzy związki zawodowe działające w KD nie weszły w spór zbiorowy z pracodawcą.

Na końcu pisma czytamy, iż sprawa jest „pilna” i że strona społeczna apeluje o spotkanie z marszałkiem. Związkowcy z NSZZ, OPZZ i MZZMiPK weszli w spór zbiorowy z marszałkiem. Nie zrobiły tego pozostałe trzy związki działające w firmie.

– Zarząd Kolei Dolnośląskich w lutym zaproponował podwyżkę uposażenia swoich pracowników o 200 zł brutto, z uwzględnieniem dodatkowych pieniędzy dla konduktorów. Większość pracowników przyjęła ten fakt z zadowoleniem, jednak nie wszystkim taka propozycja przypadła do gustu. W tej sytuacji, przy trwający sporze, nie możemy przejść do realizacji założeń finansowych i podnieść pensji, co miałoby skutek już w tym miesiącu. Pracownicy, którzy chcą wyższej podwyżki stanowią około 25% całej załogi. Bardzo liczę na to, że się dogadamy szybko także z nimi, bo zależy nam na współpracy ze wszystkimi pracownikami – mówi Piotr Rachwalski, prezes zarządu spółki.

Dodaje on jednak, że realizacja planu finansowego dla załogi proponowanego przez trzy „zbuntowane” związki przekracza możliwości finansowe KD. – Gotowi jesteśmy w budżecie spółki zagwarantować 2 mln zł na wyższe wypłaty dla pracowników, ale nie czterokrotność, czy pięciokrotność tej sumy. Przed negocjacjami dokładnie sprawdziliśmy argument związkowców o tym, że są najniżej opłacanymi pracownikami spółek samorządowych w Polsce. Z liczb wynika dokładnie co innego, co oczywiście jesteśmy w stanie udokumentować. Nie będziemy tego robić na łamach prasy, licząc na spokojną rozmowę z trzema związkami, które zwróciły się do marszałka – wyjaśnia Rachwalski.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2022
NUMER 06/2022
Najnowszy numer Rynku Kolejowego poświęcony jest logistyce pomiędzy Polską a Ukrainą, a szczególnie palącemu problemowi przewozu zbóż. Czy kolej jest w stanie wywieźć zbiory ze „spichlerza Europy”? Oprócz tego piszemy m. in. o problemach kolei w sezonie wakacyjnym, układzie węzła kolejowego CPK i drugim torze WKD. W numerze prezentujemy też najnowszy raport ZDG TOR; nie brakuje również ciekawych rozmów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5