NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Stomma: Pazażerowie lepiej niż operatorzy czują, że kolej trzeba integrować

| Kasper Fiszer 18.05.2018 32

Stomma: Pazażerowie lepiej niż operatorzy czują, że kolej trzeba integrować
Pociągi ŁKA i PR w Kutniefot. Kasper Fiszer
Były wiceminister infrastruktury podkreśla, że oczekiwanie integracji taryfowej kolei w Polsce wypływa od samych pasażerów. Wdrożenie wspólnego biletu jest w jego opinii korzystne także dla operatorów, bo działania powinny przyczynić się do wzrostu popularności transportu zbiorowego. Wskazywał jednak, że brakuje na razie kompleksowej koncepcji wdrożeniowej, a przyjęty dotychczas model konserwuje przestarzałe rozwiązania technologiczne.
Część przewoźników regionalnych – m.in. Koleje Dolnośląskie i Koleje Wielkopolskie – wskazuje, że liczba ich pasażerów zainteresowanych zakupem wspólnego biletu na podróże pociągami kilku spółek jest mocno ograniczona. Stwierdzenia takie padały także podczas konferencji „Konsument na rynku kolejowych przewozów pasażerskich” w Łodzi. – Głęboko nie mogę zgodzić się ze zdaniem, że nie ma klienteli na wspólny bilet kolejowy. To zdanie tak odważne jak pojawiające się czasem stwierdzenia, że nie ma ruchu kolejowego na liniach, które są zamknięte – stwierdził Piotr Stomma, były wiceminister infrastruktury i budownictwa odpowiedzialny za sprawy kolejowe, a dziś doradca Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju w zakresie transportu.

Nie tylko wspólny bilet, ale także program lojalnościowy

Dodał on, że potrzeba głębszej integracji wynika z oczekiwań wyrażanych przez samych klientów kolei. – Nie traktowałbym tego jako vox populi, który czasem bywa demagogiczny. Za tym oczekiwaniem widzę intuicję, którą można by zwerbalizować w ten sposób, że być może pasażer lepiej niż operatorzy czuje, że kolej będzie funkcjonować lepiej, jeżeli skala integracji systemu będzie rosła – ocenił.

Prelegent dodał, że należy położyć duży nacisk na satysfakcję klienta. – Być może więc za wspólnym biletem powinien pójść np. jakiś system lojalnościowy dający dodatkowe korzyści bardzo dużej grupie pasażerów, którzy są zazwyczaj aktywni gospodarczo. Są to rzeczy pozornie odległe od wąsko rozumianego, zwłaszcza z punktu widzenia operatora, pojęcia wspólnego biletu, ale dopiero w szerokim, konsekwentnie proklienckim podejściu cała rzecz zaczyna wyglądać inaczej – przekonywał.

Potrzebna jest kompleksowa, etapowa koncepcja wspólnego biletu

Piotr Stomma zwracał jednocześnie uwagę na potencjalne zagrożenia płynące z obecnie przyjętego modelu wdrożenia koncepcji wspólnego biletu. Wśród nich wymienił zakonserwowanie roli systemu sprzedażowego Kurs 90 wraz z wersjami pochodnymi, co utrudnia późniejsze powstanie platformy informacyjno-biletowej opartej na otwartej architekturze. Pozytywnie oceniając działania integracyjne na poziomie poszczególnych regionów, zauważył też, że mogą one wyczerpywać energię poszczególnych podmiotów, co może skutkować zmniejszeniem woli do podjęcia działań na poziomie krajowym.

Prelegent stwierdził także, że dużą rolę we wprowadzaniu wspólnego biletu najprawdopodobniej będzie mieć utworzona w kwietniu Rada Monitorowania Portfela Projektów Strategicznych, na czele której stoi wiceminister inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński. – Myślę, że wkrótce postawi ona trudne pytania osobom, które dziś prowadzą tę sprawę, aby pokazały jakąś kompleksową koncepcję, oczywiście wdrażaną etapowo – podsumował.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5