Partnerzy serwisu:
Biznes

Stefański: To był rok wyzwań i spektakularnych osiągnięć

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
24-01-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wŚ, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Stefański: To był rok wyzwań i spektakularnych osiągnięć
– 2011 był kolejnym rokiem wzrostów. PCC Intermodal SA przewiozła w 2011 roku ponad 89 tys. kontenerów. Przyrost masy przewiezionych ładunków w stosunku do 2010 roku to 26 proc. – podsumowuje miniony rok Dariusz Stefański, prezes PCC Intermodal.

– 2011 rok to był dobry rok – nie brakowało w nim wyzwań, ale i spektakularnych osiągnięć. We wrzeŚniu PCC Intermodal otworzyła hub dla rejonu centralnej Polski - nowoczesny terminal przeładunkowy w Kutnie, rozpoczęliŚmy także działalnoŚć terminalową w Gliwicach, na terenie Śląskiego Centrum Logistyki. Pod koniec roku uruchomiliŚmy kolejne regularne, międzynarodowe połączenie w naszej sieci – PCC Moscow Express. Mimo trudnej sytuacji na rynkach finansowych, spółka podniosła kapitał zakładowy, pozyskując Środki na rozwój i kolejne inwestycje – zaznacza prezes PCC Intermodal.

Miniony rok był dobry dla rynku przewozów intermodalnych w Polsce, a wiele wskazuje, że kolejne lata będą jeszcze lepsze - Patrząc na cały rynek przewozów intermodalnych w Polsce, łatwo zauważyć, że jest to branża o dużej dynamice rozwoju. Zainteresowanie intermodalem cały czas roŚnie, dlatego też to dobra inwestycja na trudne czasy. Przed intermodalem w Polsce jeszcze daleka droga, rynek jest wciąż nienasycony i jest jeszcze sporo do zrobienia. KorzyŚci jakie daje intermodal pozwalają branży, w momentach wahającej się koniunktury, szybko wracać na Ścieżkę wzrostu. Poza rokiem 2009, kiedy to (na skutek Światowego kryzysu gospodarczego) obserwowaliŚmy tąpnięcie w iloŚci przewożonych kontenerów, od 6 lat obserwujemy stabilną tendencję rosnącą – uważa Dariusz Stefański.

W roku 2012 PCC Intermodal nie zamierza zwalniać. – Przede wszystkim zamierzamy konsekwentnie realizować przyjętą strategię. Ogromne zainteresowanie rynku hubem w centralnej Polsce przekonuje nas, że musimy już w tym roku zacząć planować budowę II etapu Terminalu Kutno. Przymierzamy się bardzo stanowczo do rozbudowy terminalu w Brzegu Dolnym, jak również modernizacji infrastruktury na terminalu w Gliwicach. Ponadto jeszcze w tym roku powstanie szczegółowa koncepcja ostatniej naszej inwestycji tj. suchego portu w Zajączkowie Tczewskim – realizacje tego projektu w pierwszym etapie planujemy na 2015 rok. JeŚli chodzi o tabor to tu reagujemy na bieżąco w miarę rosnących potrzeb. Kilka miesięcy temu na Terminal w Gliwicach zakupiliŚmy reachstackera - marki Hyster, za kilka tygodni na terminalu w Kutnie pojawi się kolejna maszyna. Podobnie wygląda kwestia platform. Wraz z uruchamianiem dodatkowych pociągów niezbędne są inwestycje w sprzęt. W zależnoŚci o warunków rynkowych i tempa przyrostu masy ładunkowej będziemy dalej powiększać park maszynowy o nowe i modernizować dotychczasowe zaplecze – wymienia prezes PCC Intermodal.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Duży spadek przewozów intermodalnych

Biznes

Duży spadek przewozów intermodalnych

Mikołaj Kobryński 11 lipca 2023

Pesa dostarczy nowe lokomotywy dla PCC Intermodal

Tabor i technika

Pesa dostarczy nowe lokomotywy dla PCC Intermodal

inf. pras oprac. JM 07 lipca 2021

PCC Intermodal chce zbudować terminal przeładunkowy w Ropczycach

Infrastruktura

Nowe platformy intermodalne w Duisport, PCC i Silva LS

Tabor i technika

Tabor Dębica dostarczy trzy lokomotywy 6Dh1 do PCC Intermodal

Tabor i technika

Zobacz również:

Duży spadek przewozów intermodalnych

Biznes

Duży spadek przewozów intermodalnych

Mikołaj Kobryński 11 lipca 2023

Pesa dostarczy nowe lokomotywy dla PCC Intermodal

Tabor i technika

Pesa dostarczy nowe lokomotywy dla PCC Intermodal

inf. pras oprac. JM 07 lipca 2021

PCC Intermodal chce zbudować terminal przeładunkowy w Ropczycach

Infrastruktura

Nowe platformy intermodalne w Duisport, PCC i Silva LS

Tabor i technika

Tabor Dębica dostarczy trzy lokomotywy 6Dh1 do PCC Intermodal

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5