Operatorzy połączeń intermodalnych zbroją się w nowe wagony dzięki pieniądzom z Unii Europejskiej.
Przewoźnik Silva LS z grupy Kronospan poinformował o trwających dostawach 150 platform intermodalnych 60′. Odebrano już 100 wagonów, ostatnie 50 sztuk ma zostać odebranych do końca lutego.
Duisport zamawia 45 wagonów
Duisport Agency Polska w
ponowionym postępowaniu o wartości 27 mln złotych udało się wybrać dostawców nowego taboru. Budowa 17 nowych wagonów – platform intermodalnych typu Sggrs(s) zostało udzielone spółce Tabor Dębica za 9,18 mln zł brutto. Drugą część, na dostawę 28 wagonów kieszoniowych typu Sdggmrs(s) otrzymała do realizacji Tatravagonka za 17,78 mln zł brutto.
(przy kosztorysie na poziomie 26,96 mln zł).
Nowe wagony już w ruchu w PCC Intermodal
W trasę ruszyły już nowe wagony PCC Intermodal. Przewoźnik poinformował o zasileniu jego floty 20 nowymi wagonami 90′. Pierwsza wprowadzona do ruchu partia umożliwiła zwiększenie częstotliwości połączeń operatora na linii między Polską, a Belgią z 3 do 5 regularnych pociągów w tygodniu.
Wagony dla operatora produkuje Tatravagonka Poprad i Kolovag AD. - Kolejne odbiory planowane są jeszcze w tym roku. Łącznie flotę zasili 150 platform podkontenerowych w tym Sggmrss 90′, Sgnss 60′ i Sggrss 80′ – przypomina PCC.
Nowy tabor intermodalny na polskie tory wjeżdża przede wszystkim dzięki pieniądzom z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (tzw. Konkurs intermodalny CUPT).