Partnerzy serwisu:
Biznes

Stefański: Konieczna jest budowa węzła multimodalnego w Zajączkowie Tczewskim

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
05-05-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Paweł Rydzyński

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Stefański: Konieczna jest budowa węzła multimodalnego w Zajączkowie Tczewskim
Dariusz Stefański, prezes PCC Intermodal, ocenia w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym”, że dla sprawniejszej obsługi pociągów intermodalnych do i z trójmiejskich portów potrzebna jest budowa multimodalnego węzła w Zajączkowie Tczewskim.

Prezes Stefański twierdzi, że w przypadku intermodalnej obsługi portów Gdańska i Gdyni „sytuacja jest skomplikowana, żeby nie powiedzieć patologiczna”. – Uruchamianie oddzielnych pociągów intermodalnych z Gdańska i Gdyni do poszczególnych terminali przeładunkowych w głębi kraju nie ma docelowo sensu ani z ekonomicznego ani z logistycznego punktu widzenia. Aby dobitnie to zobrazować, wystarczy porównać to z pociągami pasażerskimi. Trudno przecież wyobrazić sobie oddzielne pociągi pasażerskie jeżdżące z Gdańska i Gdyni do np. Warszawy czy Krakowa. Dla wszystkich jest logiczne, że pociąg pasażerski zaczyna swój bieg w Gdyni, dobiera pasażerów w Sopocie i Gdańsku i dopiero wówczas, z wypełnionymi przedziałami, rusza w daleką trasę – ocenia Dariusz Stefański.

Zdaniem prezesa PCC Intermodal, oddzielne pociągi intermodalne do i z terminali Gdańska i Gdyni nie zapewnią ani wymaganej częstotliwości, ani odpowiedniego wypełnienia pociągów, ani też optymalizacji kosztów. Nie rozwiążą także problemów komunikacyjnych aglomeracji trójmiejskiej, czyli ograniczonej przepustowości linii.

– Kolejny raz powtórzę, że jedynym sensownym rozwiązaniem dla rozwoju nowoczesnych przewozów intermodalnych jest budowa mulitimodalnego węzła transportowego na zapleczu portowym. Dla Gdańska i Gdyni takim naturalnym węzłem jest Zajączkowo Tczewskie. Oczywiście dobrze będzie, jeśli znajdą się środki na modernizację linii 201 z Gdyni do Maksymilianowa: z tej trasy będą mogły korzystać pociągi towarowe przewożące do Gdyni ładunki masowe oraz obsługujące jednorodne ładunki skonteneryzowane, np. papier, cukier, nawozy sztuczne, w ruchu bocznicowym. Natomiast transeuropejski intermodalny korytarz transportowy łączący Bałtyk z Adriatykiem powinien zaczynać się i kończyć w Zajączkowie Tczewskim, skąd do poszczególnych terminali morskich w portach Gdańska i Gdyni kursować będą regularne „shuttle trains” – konkluduje Dariusz Stefański.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Duży spadek przewozów intermodalnych

Biznes

Duży spadek przewozów intermodalnych

Mikołaj Kobryński 11 lipca 2023

Pesa dostarczy nowe lokomotywy dla PCC Intermodal

Tabor i technika

Pesa dostarczy nowe lokomotywy dla PCC Intermodal

inf. pras oprac. JM 07 lipca 2021

PCC Intermodal chce zbudować terminal przeładunkowy w Ropczycach

Infrastruktura

Nowe platformy intermodalne w Duisport, PCC i Silva LS

Tabor i technika

Tabor Dębica dostarczy trzy lokomotywy 6Dh1 do PCC Intermodal

Tabor i technika

Stefański: To był rok wyzwań i spektakularnych osiągnięć

Biznes

Zobacz również:

Duży spadek przewozów intermodalnych

Biznes

Duży spadek przewozów intermodalnych

Mikołaj Kobryński 11 lipca 2023

Pesa dostarczy nowe lokomotywy dla PCC Intermodal

Tabor i technika

Pesa dostarczy nowe lokomotywy dla PCC Intermodal

inf. pras oprac. JM 07 lipca 2021

PCC Intermodal chce zbudować terminal przeładunkowy w Ropczycach

Infrastruktura

Nowe platformy intermodalne w Duisport, PCC i Silva LS

Tabor i technika

Tabor Dębica dostarczy trzy lokomotywy 6Dh1 do PCC Intermodal

Tabor i technika

Stefański: To był rok wyzwań i spektakularnych osiągnięć

Biznes

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5