Partnerzy serwisu:
Kolej

Startuje pierwszy projekt dot. kolei hybrydowej w Wielkiej Brytanii

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-09-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-kolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:

KOLEJ
Startuje pierwszy projekt dot. kolei hybrydowej w Wielkiej Brytanii
fot. mat. pras.
Rolls-Royce i Porterbrook wdrożą pierwszy projekt dotyczący kolei hybrydowej na Wyspach Brytyjskich. Silniki dostarczy firma MTU Friedrichshafen. Program pilotażowy ma potrwać do 2020 roku.

List intencyjny, podpisany podczas tegorocznych targów Innotrans w Berlinie, dotyczy dostarczenia systemu hybrydowego dla dwóch testowych pociągów. Po etapie prób, Porterbrook, firma zajmująca się leasingowaniem różnego typu taboru kolejowego, zamierza wprowadzić je do codziennego użytku w nowych pociągach HybridFLEX.

Dzięki umowie firma Rolls-Royce dostarczy silniki hybrydowe Hybrid PowerPack firmy MTU Friedrichshafen, dzięki którym maszyny Turbostar Class 168 i Class 170, należące do Porterbrook będą mogły zostać zmodernizowane. Dotychczas były one napędzane silnikami diesla, a dzięki nowemu rozwiązaniu będą one posiadały napęd hybrydowo-elektryczny.

Systemy napędowe Rolls-Royce, zawierające silniki MTU PowerPack, są zamontowane w ponad 1 tys. pociągów w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Jak podaje producent – nowa technologia pozwala na zmniejszenie hałasu (o ok. 75%) i zniwelowanie emisji spalin (o ok. 70%). Do tego jest wydajniejsza.

– Chcemy aby kolej w Wielkiej Brytanii była bardziej przyjazna, zarówno dla środowiska jak i dla pasażerów. Silniki MTU typu Hybrid PowerPacks pozwolą na zwiększenie wydajności oraz zmniejszenie kosztów eksploatacji, a dodatkowo dobrze wpłyną na aspekty ekologiczne – mówił Warren East, prezes firmy Rolls-Royce.

Sam silnik MTU Hybrid PowrPack łączy zalety silników typu diesel i bateryjnie zasilanych trakcji kolejowych. Wersja, która ma docelowo trafić na brytyjskie tory, zawiera silnik diesla MTU oraz silnik elektryczny wraz z pakietem baterii, które są ładowane podczas hamowania pociągu. Dzięki temu rozwiązaniu, kolej w obrębie miejskim może poruszać się praktycznie w 100% dzięki napędowi elektrycznemu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Elżbieta II ruszy w ostatnią drogę samolotem, a nie pociągiem

Pasażer

Elżbieta II ruszy w ostatnią drogę samolotem, a nie pociągiem

Michał Szymajda 11 września 2022

Wielka Brytania pomoże Ukrainie w odbudowie portów i torów

Infrastruktura

Hybrydowe lokomotywy EuroDual Stadlera dla Wielkiej Brytanii

Tabor i technika

CAF: Duży kontrakt na wąskotorowe EZT. Część będzie hybrydami

Tabor i technika

Targi Innotrans dopiero w 2021 roku. Jest data

Biznes

Targi Innotrans dopiero w 2021 roku. Jest data

Jakub Madrjas, Michał Szymajda 27 kwietnia 2020

Antonowicz: Polsuw to innowacyjne rozwiązanie zwiększające konkurencyjność kolei

Innowacje

Zobacz również:

Elżbieta II ruszy w ostatnią drogę samolotem, a nie pociągiem

Pasażer

Elżbieta II ruszy w ostatnią drogę samolotem, a nie pociągiem

Michał Szymajda 11 września 2022

Wielka Brytania pomoże Ukrainie w odbudowie portów i torów

Infrastruktura

Hybrydowe lokomotywy EuroDual Stadlera dla Wielkiej Brytanii

Tabor i technika

CAF: Duży kontrakt na wąskotorowe EZT. Część będzie hybrydami

Tabor i technika

Targi Innotrans dopiero w 2021 roku. Jest data

Biznes

Targi Innotrans dopiero w 2021 roku. Jest data

Jakub Madrjas, Michał Szymajda 27 kwietnia 2020

Antonowicz: Polsuw to innowacyjne rozwiązanie zwiększające konkurencyjność kolei

Innowacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5