Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Wielkopolska: Stadler wygrywa w KIO

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
30-01-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Wielkopolska: Stadler wygrywa w KIO
Fot. Sämi,CC BY 2.5
Z końcem roku 2016 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego rozpisał przetarg na zakup 10 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Postępowanie przetargowe ma potrwać do początku lutego, tymczasem do Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęła skarga Stadlera, który neguje niektóre postanowienia istotnych warunków zamówienia. Magdalena Grabarczyk, rzeczniczka prasowa KIO, potwierdziła, że uwzględniono zarzuty producenta względem zamawiającego.

Przedmiotem rozpisanego pod koniec 2016 roku zamówienia Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego jest zakup fabrycznie nowych 10 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Zastrzeżenia co do zapisów specyfikacji zamówienia ma Stadler Polska, który złożył odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej.

Firma zarzuciła zamawiającemu m.in. naruszenie ustawy o prawie zamówień publicznych. Jako powód podała, że opisanie przedmiotu zamówienia jest niejednoznaczne i niewyczerpujące wskutek braku podania minimalnego i akceptowalnego poziomu dźwięku pracy urządzeń, który ma zostać uzyskany poprzez zastosowanie dodatkowego wygłuszenia czy określenie konkretnej długości elektrycznego zespołu trakcyjnego pomiędzy sprzęgami końcowymi, która nie może wynosić nie więcej niż 92 metry. Wiązałoby się to z mniejszą liczbą miejsc siedzących, co jest także punktowanym parametrem przez zamawiającego. Więcej na temat zarzutów Stadlera odnośnie do zamówienia Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego pisaliśmy tutaj.

Jak poinformowała Magdalena Grabarczyk, rzeczniczka prasowa KIO, Izba uwzględniła odwołanie Stadlera. – KIO nakazała zamawiającemu dokonanie zmiany treści ogłoszenia o zamówienie oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia poprzez określenie parametru długości elektrycznego zespołu trakcyjnego pomiędzy sprzęgami końcowymi w sposób dopuszczający możliwość realizacji zamówienia także przy udziale pojazdów o długości 98,5 m – mówi rzeczniczka.

Stadler uzasadniał, że ograniczenie długości pojazdu do 92 m, tak jak jest to w zapisach zamówienia, byłoby uzasadnione potrzebami eksploatacyjnymi, w przypadku przekroczenia maksymalnej dostępnej długości peronów. Jednak najkrótsze perony na sieci PKP PLK posiadają długość 200 m, wobec tego obsłużyć mogą nawet 2 pojazdy w trakcji wielokrotnej nawet o długości 100 m każdy. Jak wskazuje Stadler, przy tej długości peronów nie występuje problem dokładności hamowania, bowiem pojazdy dłuższe niż 92 m także mogą być bezpiecznie wyhamowane, tak aby wszystkie drzwi znalazły się w obrębie peronu.

Izba przychyliła się do tłumaczenia producenta pociągów. Uznała, że wyłączenie możliwości zaoferowania pojazdów o wskazanej przez zamawiającego długości narusza zasady prowadzenia postępowania przetargowego. – Zamawiający nie wykazał w toku rozprawy, że jego uzasadnione potrzeby nakazują ograniczenie długości pojazdów – podkreśla Grabarczyk. – Twierdzenie, że ograniczenie długości wynika z długości peronów np. na dworcu Poznań Główny zostało uznane za niewiarygodne w świetle wyjaśnień udzielonych wykonawcom – dopuszczających łączenie wagonów do długości 200 m – oraz przyjęcia jako kryterium oceny ofert liczby miejsc siedzących – dodaje.
Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Spór o prace na LCS Terespol

Infrastruktura

Spór o prace na LCS Terespol

Martyn Janduła 05 lipca 2017

Przetarg KM nie faworyzuje Stadlera. KIO oddaliła odwołania

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Spór o prace na LCS Terespol

Infrastruktura

Spór o prace na LCS Terespol

Martyn Janduła 05 lipca 2017

Przetarg KM nie faworyzuje Stadlera. KIO oddaliła odwołania

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5