Partnerzy serwisu:
Biznes

Stadler Polska: Spokojnie czekamy na ponowne rozpatrzenie ofert przez ŁKA

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
13-10-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Stadler Polska:  Spokojnie czekamy na ponowne rozpatrzenie ofert przez ŁKA
fot. Kasper FiszerStadler Polska: Spokojnie czekamy na ponowne rozpatrzenie ofert przez ŁKA
– Szanujemy decyzję ŁKA i ze spokojem oczekujemy na zakończenie ponownej weryfikacji wszystkich ofert. Nie mamy wątpliwości, że ich analiza potwierdzi, że oferta Stadlera jest najbardziej efektywna kosztowo dla przewoźnika – napisał w oświadczeniu producent, w odpowiedzi na decyzję Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej o ponownym zbadaniu ofert w przetargu na 14 elektrycznych pociągów.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna, po wskazaniu oferty Stadlera jako najkorzystniejszej, zdecydowała się na ponowne rozpatrzenie ofert w przetargu po odwołaniu nowosądeckiego Newagu, który proponował ŁKA swoje ezt Impuls. Newag uważa, że oferowany przez Stadlera współczynnik efektywności jest nierealny do osiągnięcia. Obszerny tekst na ten ten temat publikujemy tutaj.

Część oferty utajniał nie tylko Stadler

W czwartek, mimo wcześniejszego wstrzymywania się od komentarzy, głos zabrał Stadler Polska. Producent z Siedlec zwraca uwagę, że zastrzeganie elementów oferty jako tajemnicy przedsiębiorstwa jest normalną praktyką stosowaną przez wszystkich oferentów w wielu przetargach, zarówno w kraju jak i za granicą i służy ochronie wartości intelektualnych przedsiębiorstwa (jest to prawo wykonawcy, jeżeli wykaże spełnienie przesłanek określonych w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji).

– Z prawa utajnienia wrażliwych danych skorzystali w przetargu ŁKA wszyscy trzej wykonawcy, w tym Stadler i żaden z konkurentów nie kwestionował zasadności tego utajnienia. Wszyscy wykonawcy zastrzegli części techniczne swoich ofert, przy czym Stadler, w przeciwieństwie do pozostałych wykonawców, nie utajnił części oferty dotyczącej systemu i zakresu utrzymania. Pesa, podobnie jak Stadler, potraktowała jako tajemnicę przedsiębiorstwa parametry dotyczące masy, liczby siedzeń, zużycia energii i współczynnika efektywności kosztowej – pisze w oświadczeniu Stadler Polska.

Pojazdy lżejsze, a więc tańsze w eksploatacji

Siedlecki Stadler określa się jako producent „ultraefektywnych kosztowo i energetycznie elektrycznych zespołów trakcyjnych”, produkowanych, w przeciwieństwie do pojazdów konkurencji, z aluminium. Jak pisze w oświadczeniu, cechuje je niższa masa w porównaniu z pojazdami innych producentów, a co za tym idzie niższe zużycie energii elektrycznej.

– Wynikająca z tego efektywność kosztowa jest wyróżnikiem produktów Stadlera na całym świecie. Pozwala wybrać ofertę najkorzystniejszą ekonomicznie, biorąc pod uwagę nie tylko same koszty nabycia pojazdów, ale również koszty związane z ich eksploatacją w całym cyklu życia pojazdów – dodaje producent, który podkreśla, że zaoferowane ŁKA Flirty na polskim rynku mogą poszczycić się wskaźnikiem niezawodności wynoszącym aż 99,9%, dlatego przy zaoferowanej w przetargu masie pojazdu oraz zastosowanych rozwiązaniach technicznych o charakterze energooszczędnym, współczynnik efektywności kosztowej podany w ofercie ma być całkowicie realny.

Liczy się nie tylko cena oferty

Stadler podkreśla, że w wypadku 30-letniej, a nawet dłużej eksploatacji pojazdów, uwzględnianie przy ocenie ofert nie tylko ceny, jest bardzo dobrym rozwiązaniem.

– Przy wydawaniu publicznych pieniędzy na zakup pojazdów, które mają być eksploatowane nawet przez 30 lat, przewoźnik powinien uwzględniać przy wyborze oferty nie tylko cenę zakupu pojazdów, ale także koszt ich eksploatacji i utrzymania. Takie podejście do zakupu taboru jest praktykowane w większości rozwiniętych krajów Europy i pozwala przewoźnikom prowadzić działalność efektywną finansowo – oświadcza Stadler, który dodaje, że uważa się za firmę polską, zatrudniającą w naszym kraju ponad 700 pracowników, współpracującą z 2 tysiącami polskich poddostawców. – Tylko w 2015 roku Stadler Polska wpłacił do budżetu ponad 100 milionów zł podatków – kończy producent.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5