NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Stacja Rzeszów do przebudowy. Bez poszanowania dziedzictwa kolejowego?

| Witold Urbanowicz 19.06.2017 67

Stacja Rzeszów do przebudowy. Bez poszanowania dziedzictwa kolejowego?
PKP PLK planują w latach 2018-2021 kompleksową modernizację stacji kolejowej w Rzeszowie. Zakres prac przewiduje rozbiórki historycznej kładki nad torami z przełomu XIX i XX w. a także charakterystycznego modernistycznego daszka „wachlarzowego” nad przejściem podziemnym.
PKP PLK przygotowują się do przebudowy stacji kolejowej w Rzeszowie, która planowana jest na lata 2018-2021. – Obecnie opracowywana jest dokumentacja, której zakończenie wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę planowane jest w III kwartale 2017 r. W połowie roku 2017 PKP Polskie Linie Kolejowe planują ogłosić przetarg na roboty budowlane na stacji Rzeszów – zapowiada Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK.

Prace mają mieć charakter kompleksowy. – Perony będą miały wysokość 76 cm, wyposażone zostaną w elementy małej architektury i dostosowane dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się (będą pochylnie i windy). Zadaszenie peronów – ciągłe, stalowe z boksami – zapewni wygodną ochronę podróżnych przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi – informuje Szalacha.

Szereg obiektów inżynieryjnych zostanie poddanych przebudowie. Kładka nad torami ma zostać zlikwidowana, a zamiast niej pojawi się szersze przejście pod torami, łączące stronę południową z północną częścią miasta. Ta zapowiedź budzi w Rzeszowie sprzeciw. Społecznicy uruchomili petycję, w której domagają się pozostawienia lub w ostateczności przeniesienia zabytkowej, pieszej kładki kolejowej z przełomu XIX i XX wieku oraz wpisania jej, wraz z pozostałymi zabytkowymi obiektami parowozowni, do rejestru zabytków. „Kładka, w przeciwieństwie do wielu innych zabytków, spełnia swoją funkcję i jest unikatowym, nitowanym dziełem sztuki technicznej jakich niewiele jest w Polsce i nie tylko. Stanowi rdzeń krajobrazu miejskiego postindustrialu, który wpłynął na rozwój miasta, jego rozmiar i kształt jaki znamy dzisiaj” – przekonują społecznicy.

Prace wiązać się będą też z rozbiórką charakterystycznego, powojennego zadaszenia w formie „wachlarza” nad przejściem podziemnym od strony miasta. – Powstanie nowa konstrukcja, spójna z zaprojektowanym zadaszeniem – zapowiada Dorota Szalacha. PKP PLK przekonują, że wszelkie wartościowe elementy „zostaną zachowane”. Lista obejmuje elementy kładek nad torami i ul. Batorego oraz zadaszenie peronu nr 1.

Zakres prac przewiduje ponadto remont wiaduktów nad Alejami Wyzwolenia, przebudowę wiaduktu nad ul. Batorego na obiekt o parametrach dostosowanych dla przyszłej przebudowy drogi, a także przebudowę urządzeń automatyki oraz wymianę elementów sieci trakcyjnej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Rzeszów (189)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Rzeszów (189)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5