NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Stacja Jaworzyna Śląska za 24 mln zł wygodniejsza dla podróżnych

| inf. pras. 22.11.2018 2,9k

Stacja Jaworzyna Śląska za 24 mln zł wygodniejsza dla podróżnych
Jeden z już zmodernizowanych peronów w JaworzynieFot. PKP PLK
Przedłużone przejście tunelowe pod torami połączy Jaworzynę Śląską. Dostęp do peronów będzie z obu stron miasta. Zmodernizowany zostanie ostatni z trzech peronów stacji. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dzięki inwestycji za 24 mln zł ułatwiają podróżnym dostęp do pociągów na kolejnej stacji Dolnego Śląska.
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę, która zakończy modernizację stacji Jaworzyna Śl. Wydłużone będzie przejścia pod torami i przebudowany peron nr 2. Dotychczasowe przejście podziemne zostanie przedłużone. Zapewni dostęp do peronów nie tylko od strony budynku dworcowego, ale także z drugiej strony miasta, od ul. Powstańców. Przejście będzie bezpieczną, dogodną trasą dla mieszkańców Jaworzyny Śl., łączącą dzielnice po obu stronach linii kolejowej.

Pasażerowie skorzystają z przebudowy peronu nr 2. Dostęp dla osób z ograniczoną mobilnością i podróżnych z cięższym bagażem ułatwi winda. Peron zostanie wyposażony w nowe oświetlenie oraz ławki i gabloty informacyjne. Będzie nowa, wyższa nawierzchnia, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Gruntownej renowacji zostanie poddana wiata peronowa. Na stacji przebudowane zostaną tory przy peronie nr 2. Nowe urządzenia pozwolą na sprawny przejazd coraz większej liczby pociągów pasażerskich i towarowych.

Na stacji w Jaworzynie Śl. w ubiegłym roku za 11 mln zł wykonano modernizację dwóch peronów, torów i przejścia podziemnego. Realizacja obecnego zamówienia stworzy harmonijną całość kompleksu stacji, z zachowaniem jej historycznego charakteru.

Wykonawcą zdania „Rozbudowa przejścia pod torami wraz z przebudową peronu nr 2 w stacji Jaworzyna Śląska” w ramach projektu: „Prace na linii kolejowej nr 274 Wrocław-Zgorzelec na odcinku Wrocław-Jelenia Góra oraz przyległych łącznicach” jest firma INTOP Warszawa. Wartość podpisanej umowy wynosi 24,350 mln zł (netto). Prace zostaną zrealizowane do końca przyszłego roku.

PLK na Dolnym Śląsku zwieszają komfort obsługi podróżnych na kilkunastu stacjach i przystankach m.in. na trasie do Głogowa, z Legnicy do Rudnej Gwizdanów, w Kłodzku, Legnicy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5