Eurostar, operator połączeń dużych prędkości między Wielką Brytanią a Europą kontynentalną poinformował o wzroście sprzedaży w pierwszym kwartale tego roku mimo niesprzyjającego klimatu gospodarczego, który wśród wielu wymusił ograniczenia wydatków na podróże służbowe.
Przychody z pociągów kursujących między Londynem a Brukselą i Paryżem wzrosły w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2013 r. o 1 proc. do 213 mln funtów (249 mln euro). Z usług Eurostara skorzystało na tych trasach 2 mln 230 tys. pasażerów, co oznacza lekki spadek wobec 2 mln 230 tys. pasażerów w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Szef Eurostara Nicolas Petrovic w oświadczeniu ocenił początek tego roku jako "zachęcający”, mimo trudnych warunków związanych z przedłużającą się zimą w południowej Anglii i północnej Francji oraz ”ogólnie niekorzystnej sytuacji gospodarczej".
Spółka podkreśliła, że "ogólny klimat gospodarczy w Europie w dalszym ciągu wpływa na sprzedaż w segmencie podróży służbowych”, gdyż przedsiębiorstwa tną swoje wydatki na ten cel w pierwszej kolejności.
Znacznie lepiej w tym czasie kształtowała się sprzedaż biletów na przejazdy turystyczne. Dużą rolę odegrała tu kampania marketingowa, która skutkowała sprzedażą w pierwszym kwartale tego roku 150 tys. biletów w promocyjnej cenie 79 euro.