NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Sprzedaż biletów na Ukrainę odblokowana. Ale nie na wszystkie kursy

| Kasper Fiszer 07.12.2017 1,9k

Sprzedaż biletów na Ukrainę odblokowana. Ale nie na wszystkie kursy
Pociąg Kijów – Przemyślfot. Kasper Fiszer
Od wczoraj polscy pasażerowie mogą już kupować bilety na pociągi z Przemyśla na Ukrainę, ale... nie na wszystkie. Wciąż wstrzymana jest sprzedaż biletów na nowy codzienny pociąg relacji Przemyśl Główny – Odessa Główna, którego pierwszy kurs zaplanowano na 11 grudnia. Ma ona rozpocząć się dopiero w najbliższą niedzielę, a więc wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy.
Jak poinformował nas jeden z czytelników, podróżni zamierzający kupić bilety w relacjach z Polski na Ukrainę mają duży problem z opłaceniem przejazdu i rezerwacją miejsc. Jeszcze we wtorek, a więc na niespełna tydzień przed wejściem w życie nowego rozkładu jazdy pociągów, PKP Intercity nie prowadziło bowiem przedsprzedaży na terminy od 10 grudnia. Dotyczyło to wszystkich kursów przekraczających granicę państwową w Medyce, a więc dwóch InterCity+ do Kijowa, nocnego pociągu do Lwowa (pociągu Lwów-Express) oraz nowego połączenia Przemyśl Główny – Odessa Główna przez Lwów.

Na pociąg do Odessy biletów wciąż nie ma

Jak zapewnił nas przewoźnik, w przypadku najpopularniejszych połączeń kwestia została wczoraj rozwiązana. – Z powodu przedłużonych ustaleń ze stroną ukraińską sprzedaż biletów na pociągi w kierunku Ukrainy została uruchomiona 6 grudnia – potwierdziła w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity. Zaznacza przy tym, że na jeden z kursów biletów wciąż kupić nie można.

– Wyjątkiem jest skład kursujący z Przemyśla do Odessy – informuje nasza rozmówczyni. – Pasażerowie będą mogli kupić nań bilety od 10 grudnia – dodaje. Oznacza to, że międzynarodowe połączenie trafi do polskiego systemu kasowego dopiero w dniu inauguracji swojego funkcjonowania (choć pierwszy kurs w stronę Odessy zaplanowano dopiero na 11 grudnia). Spółka nie tłumaczy, dlaczego w tym przypadku konieczne okazało się dłuższe wstrzymanie sprzedaży.

Zmian na granicy ukraińskiej będzie więcej

Przypomnijmy, że uruchomienie nowej, czwartej już pary pociągów korzystających z przejścia granicznego Medyka – Mostyska II nie jest jedyną zmianą, jaka ma dotyczyć oferty międzynarodowej w nowym rozkładzie jazdy. Zmienić ma się bowiem sposób obsługi nocnego kursu Lwów-Express na styku torów szerokości 1435 mm i 1520 mm. Dotychczas wymiana wózków następowała w polskim Przemyślu, w niedzielę ma zostać przeniesiona na Ukrainę.

Wciąż nieczynne pozostaje natomiast znajdujące się po stronie ukraińskiej stanowisko do zmiany rozstawu w systemie SUW 2000. Tymczasem długotrwała i skomplikowana procedura związana z klasyczną zmianą wózków bez wątpienia ogranicza możliwości rozbudowy oferty bezpośrednich połączeń do polskich miast. Na razie pociąg w kierunku Wrocławia jest bowiem jedynym, który przekracza granicę w Medyce i nie kończy biegu w Przemyślu. Wciąż nie opublikowano przy tym ani na stronach internetowych polskiego przewoźnika, ani jego ukraińskiego odpowiednika dokładnego rozkładu jazdy tego kursu, który będzie obowiązywał od 10 grudnia.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5