Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Spór wykonawców linii Chałupki – Wodzisław

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
07-03-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Spór wykonawców linii Chałupki – Wodzisław
Fot. Patryk Farana
Wykonawca i podwykonawca modernizacji linii kolejowej Chałupki - Wodzisław spierają się o to kto jest winien zatorów płatniczych i opóźnienia inwestycji. PLK zapewnia że sytuacja jest opanowana i jednocześnie negocjuje dostawy prądu do przejazdów. 

W ubiegłym tygodniu informowaliśmy, że ograniczenia w ruchu pociągów na linii Wodzisław Śląski – Chałupki mogą wg PLK potrwać nawet do czerwca. Na tym odcinku trwają prace związane z poprawkami w infrastrukturze SRK i na przejazdach kolejowych. Tymczasem firmy realizujące inwestycję spierają się o to kto jest winien opóźnienia prac.

Podwykonawca wypowiada umowę wykonawcy...


Do redakcji Rynku Kolejowego wpłynęło pismo od spółki Trakce AS, która jest podwykonawcą Rubau Polska – generalnego wykonawcy inwestycji. Trakce informuje, że 3 lutego 2016 r. odstąpiła od z Rubau Polska, a jako przyczynę tej decyzji podaje brak złożenia przez konsorcjum Rubau gwarancji zapłaty, o które Trakce wystąpiła w czerwcu 2015 r. oraz wstrzymanie płatności w kwocie 3,4 mln zł brutto wraz z odsetkami, która to kwota była wymagalna na 28 stycznia 2016 r. 

Trakce informuje, że zwróciła się z wnioskiem o solidarną zapłatę ww. kwoty zarówno od generalnego wykonawcy, jak i  inwestora – PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Czesi zapewniają jednak że są w stanie dokończyć prace po uregulowaniu płatności o czym poinformowali Rubau i PLK. Trakcje zwróciła się też do inwestora z pismem o „polubowne rozstrzygnięcie zaistniałego zatoru płatniczego ze strony Rubau Polska Sp. z o.o.” – napisano w piśmie, które otrzymaliśmy.

… a wykonawca podwykonawcy

Jak się odwiedziliśmy, wypowiedzenie umowy było obustronne. Generalny wykonawca również wypowiedział umowę firmie Trakce, po tym jak do firmy Rubau dotarły skargi na zatory płatniczy ze strony spółek, które były z kolei podwykonawcami firmy Trakce. Rubau zapewnia, że wypowiedzenie umowy nie będzie mieć wpływu na przebieg inwestycji, gdyż spółka ta porozumiała się bezpośrednio z firmami wykonującymi prace w zakresie SRK i sieci trakcyjnej i roboty te są kontynuowane. Wg zapewnień Rubau inwestycja jest prawie skończona.

– Pozostały jeszcze niewielkie poprawki jeśli chodzi o trakcję elektryczną. Jeśli chodzi o urządzenia sterowania ruchem kolejowym to zasadnicze prace zostały wykonane. Nastawnie są ukończone. Usuwamy usterki, które są typowe dla takich inwestycji, które zostały wykazane podczas odbiorów. Ciągle jednak jest problem z zasilaniem na 7 rozjazdach, co jednak wynika z braku umowy PLK z dostawcą – mówi Grzegorz Kossowski z Rubau.

Kiedy będzie prąd?

9 marca ma odbyć się spotkanie przedstawicieli PLK, Rubau i Trakce, które dotyczy zaistniałego sporu. Jak zapewnił dzisiaj Rynek Kolejowy Jacek Karniewski z PLK, ukończenie inwestycji nie jest zagrożone. – Do końca marca mają być ukończone prace w zakresie SRK na stacji Wodzisław Śląski, a na stacji Olza do końca kwietnia. Prowadzimy także rozmowy z Tauronem dotyczące dostaw energii na przejazdach kolejowych i chcemy jak najszybciej je uruchomić – powiedział Jacek Karniewski z PKP PLK SA.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

inf. pras PKP PLK 24 lipca 2023

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

PKP PLK wykona roboty budowlane na linii 71

Infrastruktura

PKP PLK wykona roboty budowlane na linii 71

jar, Rynek Kolejowy 08 lutego 2018

Regionalnym przez media: Na styku kolei i samorządów

Infrastruktura

Regionalnym przez media: Na styku kolei i samorządów

jar, Rynek Kolejowy 03 lutego 2018

Przetarg na nadzór nad modernizacją Krakowskiego Węzła Kolejowego

Infrastruktura

Zobacz również:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

inf. pras PKP PLK 24 lipca 2023

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

PKP PLK wykona roboty budowlane na linii 71

Infrastruktura

PKP PLK wykona roboty budowlane na linii 71

jar, Rynek Kolejowy 08 lutego 2018

Regionalnym przez media: Na styku kolei i samorządów

Infrastruktura

Regionalnym przez media: Na styku kolei i samorządów

jar, Rynek Kolejowy 03 lutego 2018

Przetarg na nadzór nad modernizacją Krakowskiego Węzła Kolejowego

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5