NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Spór wykonawców linii Chałupki – Wodzisław

| Łukasz Kuś 07.03.2016 544

Spór wykonawców linii Chałupki – Wodzisław
Fot. Patryk Farana
Wykonawca i podwykonawca modernizacji linii kolejowej Chałupki - Wodzisław spierają się o to kto jest winien zatorów płatniczych i opóźnienia inwestycji. PLK zapewnia że sytuacja jest opanowana i jednocześnie negocjuje dostawy prądu do przejazdów. 
W ubiegłym tygodniu informowaliśmy, że ograniczenia w ruchu pociągów na linii Wodzisław Śląski – Chałupki mogą wg PLK potrwać nawet do czerwca. Na tym odcinku trwają prace związane z poprawkami w infrastrukturze SRK i na przejazdach kolejowych. Tymczasem firmy realizujące inwestycję spierają się o to kto jest winien opóźnienia prac.

Podwykonawca wypowiada umowę wykonawcy...


Do redakcji Rynku Kolejowego wpłynęło pismo od spółki Trakce AS, która jest podwykonawcą Rubau Polska – generalnego wykonawcy inwestycji. Trakce informuje, że 3 lutego 2016 r. odstąpiła od z Rubau Polska, a jako przyczynę tej decyzji podaje brak złożenia przez konsorcjum Rubau gwarancji zapłaty, o które Trakce wystąpiła w czerwcu 2015 r. oraz wstrzymanie płatności w kwocie 3,4 mln zł brutto wraz z odsetkami, która to kwota była wymagalna na 28 stycznia 2016 r. 

Trakce informuje, że zwróciła się z wnioskiem o solidarną zapłatę ww. kwoty zarówno od generalnego wykonawcy, jak i  inwestora – PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Czesi zapewniają jednak że są w stanie dokończyć prace po uregulowaniu płatności o czym poinformowali Rubau i PLK. Trakcje zwróciła się też do inwestora z pismem o „polubowne rozstrzygnięcie zaistniałego zatoru płatniczego ze strony Rubau Polska Sp. z o.o.” – napisano w piśmie, które otrzymaliśmy.

… a wykonawca podwykonawcy

Jak się odwiedziliśmy, wypowiedzenie umowy było obustronne. Generalny wykonawca również wypowiedział umowę firmie Trakce, po tym jak do firmy Rubau dotarły skargi na zatory płatniczy ze strony spółek, które były z kolei podwykonawcami firmy Trakce. Rubau zapewnia, że wypowiedzenie umowy nie będzie mieć wpływu na przebieg inwestycji, gdyż spółka ta porozumiała się bezpośrednio z firmami wykonującymi prace w zakresie SRK i sieci trakcyjnej i roboty te są kontynuowane. Wg zapewnień Rubau inwestycja jest prawie skończona.

– Pozostały jeszcze niewielkie poprawki jeśli chodzi o trakcję elektryczną. Jeśli chodzi o urządzenia sterowania ruchem kolejowym to zasadnicze prace zostały wykonane. Nastawnie są ukończone. Usuwamy usterki, które są typowe dla takich inwestycji, które zostały wykazane podczas odbiorów. Ciągle jednak jest problem z zasilaniem na 7 rozjazdach, co jednak wynika z braku umowy PLK z dostawcą – mówi Grzegorz Kossowski z Rubau.

Kiedy będzie prąd?

9 marca ma odbyć się spotkanie przedstawicieli PLK, Rubau i Trakce, które dotyczy zaistniałego sporu. Jak zapewnił dzisiaj Rynek Kolejowy Jacek Karniewski z PLK, ukończenie inwestycji nie jest zagrożone. – Do końca marca mają być ukończone prace w zakresie SRK na stacji Wodzisław Śląski, a na stacji Olza do końca kwietnia. Prowadzimy także rozmowy z Tauronem dotyczące dostaw energii na przejazdach kolejowych i chcemy jak najszybciej je uruchomić – powiedział Jacek Karniewski z PKP PLK SA.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wodzisław Śląski (20)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5