NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Solaris w mateczniku Siemensa. Tramino trafi do Monachium?

| wu, Transport-publiczny.pl 05.07.2015 171

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-07-05 07:49:29 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Drang nach Westen. Bardzo dobrze!
Autobusy solaris podbiły Europę, to czas na trombaje.
2015-07-05 11:15:34 Autor: krakus1234
---.dynamic.chello.pl
o nie tylko nie solaris w krakowie. Oby skonczyl testy i pojechal w siną dal. Kiepski tramwaj
2015-07-05 11:24:39 Autor: Tymon
---.centertel.pl
A swingi niby super! Nawet na nowych torowiskach głośne, twarde,
2015-07-05 12:54:08 Autor: Krakowianin
---.dynamic.chello.pl
A mnie Solaris odpowiada,podobnie jak nowosądeckie Nevelo (w powijakach jak to nowy projekt).A tu kupili peso - badziewie z fotelami w kolorze kupy chorego psa (te niby żółte) jakby nie dość było pociągów tego producenta gnijących w Prokocimiu.
2015-07-05 13:49:55 Autor: Nie nacjonalizmowi
---.centertel.pl
Jak pis będzie dalej krzyczał 'polska dla Pesy ', to staniemy się samowystarczalni jak Rosja i żaden polski producent nic już nie wyeksportuje nigdy. Ale to znaczy ze pesa rezygnuje z eksportu do Włoch i Niemiec?
2015-07-05 13:53:18 Autor: z pesa
---.play-internet.pl
Brawo pesa. Kolejny sukces bydgoskiego narodowego producenta. Pesa to już nie jest tylko narodowy producent tramwaju ale i światowa potęga tramwajowa eksportujaca swoje wyroby tramwajowe na zachód i skutecznie sprzedająca w Niemczech w mateczniku Niemców.

Oby tak dalej się nam rozwijała nasz duma Pesa. A będziemy krajem mlekiem i miodem płynącym.
2015-07-05 15:28:20 Autor: asdasd
---.static.ip.netia.com.pl
W tych co jeżdżą po Krakowie to wnętrze takie że wieś śpiewa i tańczy... tragedia.... trąci ukrainą taką że heej. światełka mrygaja pikaja dyskoteka i w ogole wzornictwo tragedia.
2015-07-05 21:50:10 Autor: gizmo
---.play-internet.pl
@ z pesa

Ty tak na serio czy resztki mózgu wyparowały ci od tego upału.
2015-07-06 00:35:23 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Siemens ma się czego bać, może jest gigantem z wielkimi nogami, lecz Solaris jest zwinny i szybki między nogami może prześcignąć Siemensa i przetarg wygrać.
2015-07-06 10:40:34 Autor: Eurotram
---.gdynia.mm.pl
W odpowiedzi na post ep40:
"Siemens ma się czego bać, może jest gigantem z wielkimi nogami, lecz Solaris jest zwinny i szybki między nogami może prześcignąć Siemensa i przetarg wygrać."
Nie rozpędzaj się tak,to Monachium. Właśnie dlatego Stadler dostał kopa i to nie po to,żeby Solaris tam wszedł. Swoją drogą mam nadzieję,że będzie więcej niebieskich Avenio,a sam model (zarówno pod postacią KWP jak i "lektyki") odzyska dla Siemensa pozycję z początku XXI wieku.
2015-07-06 11:22:01 Autor: Deo
---.free.aero2.net.pl
Szkoda, że władze polskich miast nie doceniają tej firmy. Wszędzie tylko ta wizualnie okropna PESA...
2015-07-06 11:49:25 Autor: Black India Pale Ale
---.19.18.234
W odpowiedzi na post Eurotram:
"Nie rozpędzaj się tak,to Monachium. Właśnie dlatego Stadler dostał kopa i to nie po to,żeby Solaris tam wszedł. Swoją drogą mam nadzieję,że będzie więcej niebieskich Avenio,a sam model (zarówno pod postacią KWP jak i "lektyki") odzyska dla Siemensa pozycję z początku XXI wieku."
Stadler dostał kopa gdyż jego tramwaje okazały się być niesamowicie awaryjne i nie chce Monachium powtórki z rozrywki. Dotychczas dostarczone do Niemiec Solarisy sprawują się bardzo dobrze.
2015-07-06 12:02:33 Autor: Wiedźmin
---.ip-37-187-147.eu
Jeśli mają być Solarisy to niech będą na poziomie sztuk co poszły do Jeny i Brunszwiku, a nie poznańskiej masakry.
2015-07-06 12:26:04 Autor: Eurotram
---.gdynia.mm.pl
W odpowiedzi na post Deo:
"Szkoda, że władze polskich miast nie doceniają tej firmy. Wszędzie tylko ta wizualnie okropna PESA..."
Zależy który model masz na myśli; jeśli tendencyjnie porównasz z warszawskim Jazzem,to akurat Jazz (warszawski) wygląda kontrowersyjnie; natomiast przy Krakowiaku WSZYSTKIE Tramino się chowają ;)
2015-07-06 12:31:32 Autor: Eurotram
---.gdynia.mm.pl
W odpowiedzi na post Black India Pale Ale:
"Stadler dostał kopa gdyż jego tramwaje okazały się być niesamowicie awaryjne i nie chce Monachium powtórki z rozrywki. Dotychczas dostarczone do Niemiec Solarisy sprawują się bardzo dobrze."
To co napisałeś w kwestii Stadlera to tylko połowa prawdy (owszem,Stadler zebrał sobie tyle by spokojnie dać pretekst MVG,ale Graz to to jeszcze nie był). Pamiętaj,że Monachium w Niemczech to jak Kraków u nas. Wiem,napiszesz że u nas Kraków też padł,ale tam "niewłaściwy" zwycięzca szybko przekona się do czego służą opcje. Innymi słowy: jeśli Solaris nawet to wygra,to dostarczy 13 tramwajów,a nie 122 (o ile się założysz,że w wypadku wygranej Siemensa decyzja o realizacji części opcji zapadnie jeszcze przed dostarczeniem kompletnej pierwszej serii?). Zresztą podobnie będzie na 90% w Lipsku ;)
2015-07-06 14:00:06 Autor: Krakowianin
---.dynamic.chello.pl
Symbolem tramwaju Krakowiak są te obrzydliwe żółtawe fotele w kolorze kupy chorego psa.Czy w Pesie wszyscy są ślepi ? Bydgoszcz symbolem bezguścia ? Szkoda bo poza tym ten tramwaj ma szansę być dobrym nabytkiem miasta.Jeśli się sprawdzi to na te fotele w sumie się machnie ręką ...
2015-07-06 17:17:47 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
W odpowiedzi na post Krakowianin:
"Symbolem tramwaju Krakowiak są te obrzydliwe żółtawe fotele w kolorze kupy chorego psa.Czy w Pesie wszyscy są ślepi ? Bydgoszcz symbolem bezguścia ? Szkoda bo poza tym ten tramwaj ma szansę być dobrym nabytkiem miasta.Jeśli się sprawdzi to na te fotele w sumie się machnie ręką ..."
Kraków tak zdecydował, NGT8 też mają siedzenia w takim kolorze.
2015-07-07 11:14:10 Autor: BIPA
---.19.18.234
W odpowiedzi na post Eurotram:
"To co napisałeś w kwestii Stadlera to tylko połowa prawdy (owszem,Stadler zebrał sobie tyle by spokojnie dać pretekst MVG,ale Graz to to jeszcze nie był). Pamiętaj,że Monachium w Niemczech to jak Kraków u nas. Wiem,napiszesz że u nas Kraków też padł,ale tam "niewłaściwy" zwycięzca szybko przekona się do czego służą opcje. Innymi słowy: jeśli Solaris nawet to wygra,to dostarczy 13 tramwajów,a nie 122 (o ile się założysz,że w wypadku wygranej Siemensa decyzja o realizacji części opcji zapadnie jeszcze przed dostarczeniem kompletnej pierwszej serii?). Zresztą podobnie będzie na 90% w Lipsku ;)"
W mateczniku to zrozumiałe, lecz Lipsk nie ma powodu by promować Siemensa więc tam Solaris ma szansę na komplet zamówienia. Gdyby Avenio się czymś wyróżniało nad Solarisem to ok, lecz te tramwaje są na takim samym poziomie, jeden nie jest ani lepszy ani gorszy od drugiego.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5