Partnerzy serwisu:
Tabor

Solaris Tramino Jena - pierwszy hit Trako

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Data publikacji:
24-09-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

- Nasz tramwaj jest pierwszym, jaki Niemcy kupili od zagranicznego producenta, który nie ma fabryki w ich kraju - mówi Solange Olszewska, prezes Solarisa. Konferencja bolechowskiego producenta nieoficjalnie rozpoczęła dziś dziesiąte Targi TRAKO.

Oficjalnie Targi TRAKO rozpoczną się dziś o godzinie 13:00 i potrwają do piątku. Goście na teren Amber Expo w Gdańsku wchodzą już od godziny 10tej. Na parkingu przed wejściem wita ich niepokazywany jeszcze w Polsce tramwaj - Solaris Tramino przygotowany dla Jeny. 29,3-metrowe, dwukierunkowe i w pełni niskopodłogowe tramwaje to pierwszy zagraniczny kontrakt szynowy realizowany przez Solarisa. Dostarczane pojazdy to finał kilku lat pracy nad rozwojem tramwajowej oferty miejskich pojazdów z Bolechowa. Kontrakt z Jenaer Nahverkehr GmbH, o wartości 13,7 mln euro, podpisano w lipcu 2011 roku.

- To pierwszy tramwaj w Polsce, który ma całkowicie płaską, niską podłogę - mówiła Solange Olszewska, prezes Solarisa. Jak zaznaczyła, wszystkie pięć zamówionych tramwajów zostało już odebranych przez klienta w Jenie - Ten egzemplarz przyjechał tu specjalnie po to, żeby zaprezentować go polskiej publiczności na targach - wyjaśniła prezes Solarisa. Jak dodał Dariusz Długaszek z Solarisa, pozostałe tramwaje przechodzą w Niemczech testy homologacyjne. 

Nowe tramwaje, o szerokości 2300 mm, składają się z trzech członów. W każdym zamontowano wózek: w środkowym napędzane są obie osie, natomiast w wózkach skrajnych jedna oś. Przystosowane są do 1000 mm szerokości rozstawu szyn. Tramwaj wyposażony jest w cztery silniki, o mocy 90 kW każdy, zasilanych prądem przemiennym i chłodzonych powietrzem. Silniki, zamiast w wózku, umieszczono na pudle uzyskując dzięki temu  zmniejszenie masy wózka i jego oddziaływania na torowisko (niższy poziom zużywania się szyn, rzadsza konieczność przeprowadzania konserwacji i remontów), lepsze warunki pracy silnika oraz lepsze możliwości rozplanowania wnętrza.

- To kolejny przykład na to, że dostosowujemy nasze produkty do potrzeb klienta - mówi Długaszek. Jak dodaje producent, zastosowanie przekładni portalowych pozwoliło wyeliminować wszelkie skosy i nachylenia podłogi  w okolicach wózków i przejść międzywagonowych.

Dane techniczne tramwaju Tramino Jena

Długość całkowita

29300 mm

Szerokość pudła wagonu

2300 mm

Szerokość pudła wagonu wewnątrz (maks.)

2090 mm

Wysokość przy złożonym pantografie

3600 mm

Liczba pudeł

3

Liczba wózków

napędowych

1

tocznych

0

z jedną osią napędową

2

Rozstaw kół

1000 mm

Średnica kół (nowych/zużytych)

662 / 580 mm

Minimalny promień skrętu

20 m

Wysokość podłogi ponad główką szyny

360 mm

Ilość procentowa obszaru niskopodłogowego

100%

Liczba miejsc siedzących (+ siedzenia uchylne)

61

Liczba miejsc stojących (4 osób/m2)

103

Liczba miejsc dla osób z wózkami

2

Liczba drzwi

drzwi podwójne (szerokość 1300 mm)

8

Napięcie zasilające

660 V (+165 V, -200 V)

Liczba i moc silników trakcyjnych

4 x 90 kW

Silniki trakcyjne

asynchroniczne

Maksymalna prędkość konstrukcyjna

75 km/h

Maksymalna prędkość

70 km/h

Klimatyzacja

kabiny motorniczego

Tak

przestrzeni pasażerskiej

Tak

Okres użytkowania

30 lat

 


 

 

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

ELESTER-PKP na targach TRAKO 2021

Infrastruktura

ELESTER-PKP na targach TRAKO 2021

artykuł prasowy Elester-PKP 28 września 2021

Trako 2021 – rozstrzygnięcie konkursów branżowych

Tabor i technika

Cargounit odbiera nowe lokomotywy Alstom Traxx DC3

Tabor i technika

Cargounit odbiera nowe lokomotywy Alstom Traxx DC3

inf. pras oprac. JM 22 września 2021

Jakie wydarzenia zorganizuje Grupa PKP podczas Trako?

Pasażer

Zobacz również:

ELESTER-PKP na targach TRAKO 2021

Infrastruktura

ELESTER-PKP na targach TRAKO 2021

artykuł prasowy Elester-PKP 28 września 2021

Trako 2021 – rozstrzygnięcie konkursów branżowych

Tabor i technika

Cargounit odbiera nowe lokomotywy Alstom Traxx DC3

Tabor i technika

Cargounit odbiera nowe lokomotywy Alstom Traxx DC3

inf. pras oprac. JM 22 września 2021

Jakie wydarzenia zorganizuje Grupa PKP podczas Trako?

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5