Koleje Francuskie SNCF przedstawiły projekt rozkładu jazdy dla linii TGV Thin-Rhône od grudnia 2011. Widoczne jest skrócenie czasu przejazdu między Dijon a Mulhouse, poprzez włączenie do sieci kolejowej liczącej 140 km nowej trasy dużych prędkości z Belfort-Montbéliard do Besançon. Tym samym poprawią się skomunikowania i możliwosci szybkiego dojazdu z tego regionu do Paryża, Szwajcarii oraz Frankfurtu nad Menem.
Rozkład odpowiada założeniom konsultacji ze stycznia ubiegłego roku, przeprowadzonych przez SNCF z rządem, Réseau Ferré de France (RFF) oraz gminami Rhin-Rhône, Alsace, Franche-Comté, Bourgogne i Rhône-Alpes.
Nowa organizacja przejazdów na tej trasie doprowadzi do zmian rozkładu m.in. na liniach Paris – Dijon – Chalon-sur-Saône, Paris – Dijon – Lausanne/Berne oraz Metz – Dijon – Lyon – Méditerranée, które nie przebiegają bezpośrednio przez trasę Rhin-Rhône. Jednak publikacja także rozkładu tych linii już teraz, ma umożliwić dyskusję i jak najlepsze dopasowanie rozkładu dla przewozów regionalnych.
Nowością będzie szybkie połączenie TGV Province-Province ze Strasbourga do Lyonu, gdzie zaczyna się trasa dużych prędkości Lyon – Méditerranée do Marsylii i Montpellier. Tym samym możliwy będzie szybki przejazd ze Strasbourga do Marsylii; dotąd najszybsza trasa wiodła przez Besançon Viotte, Lons-le-Saunier i Bourg-en-Bresse. Połączenie Strasbourg - Marsylia stanowić będzie najdluższą linię TGV, nieprowadzącą przez Paryż. Prowadzone są rozmowy z Deutsche Bahn nad przedłużeniem tej linii do Frankfurtu nad Menem.
Szczegóły tutaj