Stowarzyszenie Architektów Polskich SARP na zlecenie Słupska ogłosiło konkurs na opracowanie koncepcji urbanistyczno-architektonicznej zagospodarowania węzła transportowego przy dworcu w Słupsku. Zakłada on budowę tunelu pieszego w kierunku Zatorza, zburzenie istniejącego budynku dworca kolejowego oraz stworzenie nowego dworca autobusowego.
SARP i Słupsk ogłosili konkurs na opracowanie koncepcji urbanistyczno-architektonicznej zagospodarowania węzła transportowego przy dworcu w Słupsku. Wyniki konkursu posłużą do opracowania dokumentów planistycznych.
Obszar objęty konkursem to teren położony w Słupsku pomiędzy ulicami Kołłątaja, Wolności i 3 Maja, Sobieskiego oraz Szczecińską i Tuwima. Znajduje się na styku historycznej, centralnej części miasta i dużego osiedla Zatorze, wybudowanego w latach 70. i 80. Teren jest przecięty linią kolejową. Aktualnie brakuje bezpośredniego, wygodnego połączenia dwóch części miasta. Główną ideą konkursu jest koncepcja połączenia centralnej części miasta z terenami osiedla mieszkaniowego Zatorze dla ruchu pieszego i rowerowego. Planuje się m.in. stworzenie przejścia podziemnego na osi ul. Wolska Polskiego, pod dworcem, do ulicy Sobieskiego, które będzie stanowiło oś zagospodarowywanego terenu.
Pierwsza część konkursu obejmuje węzeł transportowy. Jednym z celów jest stworzenie centralnego punktu przesiadkowego, integrującego komunikację miejską z dworcami kolejowymi i autobusowymi. W ramach zagospodarowania planowany jest nowy dworzec komunikacji kołowej. Przewidziana jest likwidacja istniejącego dworca PKP. W jego miejscu miałby powstać nowy obiekt wielofunkcyjny, łączący funkcje dworcowe (ogólnodostępne poczekalnia, kasy oraz toalety) z handlowo-usługowymi. Przy czym wśród warunków zapisano wypracowanie właściwej równowagi pomiędzy funkcjami komercyjnymi a transportowymi.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl