NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Koleje Słowackie odwołują pociągi. Maszyniści i konduktorzy z koronawirusem lub na kwarantannie

| Michał Szymajda 12.01.2021 37

Koleje Słowackie odwołują pociągi. Maszyniści i konduktorzy z koronawirusem lub na kwarantannie
Pociąg z Bratysławy do stacji Senecfot. M. Szymajda
Jak informuje portal zdopravy.cz, Koleje Słowackie musiały odwołać część pociągów w kraju z uwagi na niedostateczną liczbę maszynistów i kierowników pociągów. Duża część z nich została skierowana na kwarantannę lub jest zarażona koronawirusem. Słowacja zmaga się z wysokimi wskaźnikami zakażeń COVID-19.
– Obecnie brakuje nam 235 maszynistów i 175 kierowników pociągów, których potrzebujemy, aby wykonywać zaplanowany rozkład jazdy. Na taką sytuację musimy zareagować natychmiast – powiedział minister transportu Słowacji Andrej Doležal.

Najwięcej zarażonych koronawirusem pracowników kolei (lub znajdujących się na kwarantannie) jest w okolicach Nitry, Nowych Zamków, Senca i Galanty, jednak, jak podkreśla ministerstwo, liczba pracowników niezdolnych do pracy rośnie też w innych regionach. W związku z tym 12 stycznia na trasę nie wyjedzie 28 pociągów, głównie na trasie Bratysława – Senec, ale nie tylko. Zapowiedziano już, że odwołanych pociągów może być znacznie więcej.

W związku z tą sytuacją ZSSK, państwowy słowacki operator kolejowy, skierował do Ministerstwa Zdrowia apel, aby pracowników kolei kierować na szczepienia w ramach „drugiej grupy”, po medykach, a nie w ramach „grupy czwartej”, tak jak pracowników zawodów o małym ryzyku zakażenia.

10 stycznia na Słowacji odnotowano prawie 3000 przypadków zakażeń koronawirusem. Jak informuje PAP, najgorsza sytuacja jest w Nitrze i okolicach. W tym powiecie liczba nowych przypadków zakażenia koronawirusem w ciągu tygodnia przekroczyła granicę 1000 zakażonych na 100 000 mieszkańców. Przeciążonemu szpitalowi w Nitrze ma pomóc odległy o około 40 km prywatny szpital w Galancie, który decyzją resortu został placówką covidovą. Na granicy możliwości funkcjonowania jest jedyne w regionie krematorium w Nitrze, a część zwłok jest transportowana do Bańskiej Bystrzycy oraz do Bratysławy. Od 11 stycznia wszyscy mieszkańcy Nitry i powiatu Nitra będą musieli mieć negatywny wynik testu na obecność koronawirusa, wychodząc m.in. do pracy. Pozostali mieszkańcy poza wyjątkowymi przypadkami muszą zostać w domach.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Słowacja (127)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Słowacja (127)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5