NUMER 07/2019
NUMER 07/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:

SKPL dotarł do Sędziszowa Młp. Kolejny etap robót w Rzeszowie

| Kasper Fiszer 03.07.2019 57

SKPL dotarł do Sędziszowa Młp. Kolejny etap robót w Rzeszowie
Pociąg SKPL w Sędziszowie Młp. fot. Kasper Fiszer
Wakacyjny pociąg do Łupkowa odjeżdża obecnie z Sędziszowa Małopolskiego, a nie z Rzeszowa, zaś za szereg kursów regionalnych do Jasła i Boguchwały wprowadzono autobusową komunikację zastępczą. To efekt rozpoczęcia wraz z początkiem lipca kolejnego etapu przebudowy stacji Rzeszów Gł. Realizowana tam inwestycja warta jest ponad 200 mln zł.
Wraz z początkiem sezonu wakacyjnego, 25 czerwca, zmieniła się organizacja połączeń PKP Intercity na południowe Podkarpacie. Jedna para pociągów TLK w wydłużonej relacji do Łupkowa nie zaczyna już biegu w Rzeszowie Głównym, a w Sędziszowie Małopolskim. Jest to związane z kolejnym etapem przebudowy rzeszowskiej stacji. Prace infrastrukturalne wymusiły również zmiany w grafiku szeregu połączeń regionalnych.

Trwają roboty w centralnej części stacji

Połączenie Sędziszów Małopolski – Łupków jest realizowane przez podwykonawcę PKP Intercity – SKPL Cargo. W pierwszych dniach po zmianie rozkładu jazdy zdarzało się, że skład nie był jeszcze kierowany łącznicą nr 611 omijającą Rzeszów Główny, ale standardową trasą przez rzeszowską stację (bez postoju handlowego), co wymuszało trwającą kilkanaście minut zmianę czoła pociągu. Tak stało się co najmniej w piątek 28 czerwca. – 29 czerwca pociąg jechał zgodnie z rozkładem jazdy, a więc bez wjazdu na stację Rzeszów Główny – mówi Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP PLK. Właściwe roboty wymuszające wprowadzenie zamknięcia torowego rozpoczęły się w poniedziałek 1 lipca.

– To kolejny etap związany z przebudową centralnej części stacji Rzeszów Główny – mówi przedstawicielka zarządcy infrastruktury, zapowiadając, że remont przyniesie korzystne zmiany dla podróżnych. – Pasażerowie zyskają lepszy komfort podróży z nowoczesnej stacji pozbawionej barier architektonicznych, lepiej oznakowanej i wyposażonej w windy oraz schody ruchome – opisuje. Cała inwestycja rozpoczęła się dokładnie przed rokiem.

Obecna faza robót potrwa do listopada

– Najpierw prowadzono prace obejmujące grupę torów w zachodniej części stacji, budowę dodatkowego przystanku Rzeszów Zachodni oraz trzech mostów przy al. Wyzwolenia i przejazdu kolejowo-drogowego przy ul. Marii Konopnickiej – wylicza nasza rozmówczyni. Faza robót obejmująca grupę torów na stacji Rzeszów Główny od strony budynku dworcowego potrwa do listopada tego roku. – Poza robotami torowymi w tym czasie przebudowie podlegać będą sieć trakcyjna, dwa perony (nr 1 i 2; na rzeszowskiej stacji są łącznie trzy perony) oraz południowa część wiaduktu nad ul. Batorego – mówi Dorota Szalacha. – Prowadzone będą również roboty związane z budową przejścia podziemnego, co wymusi konieczność demontażu pierwszych przęseł kładki naziemnej – dodaje.

W związku z nowym etapem robót za aż dziesięć pociągów Regio z Rzeszowa do Jasła i do Boguchwały (i z powrotem) wprowadzona została zastępcza komunikacja autobusowa. Wszystkie realizowane w Rzeszowie prace warte są 205 mln zł (część środków pochodzi z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko). Ich wykonawcą jest konsorcjum Track Tec Construction, Inżynieria Rzeszów, Intop Warszawa i Infrakol.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2019
NUMER 07/2019
Tematem najnowszego numeru naszego miesięcznika są trwające inwestycje infrastrukturalne - nie tylko na kolei. Czerwiec był chyba rekordowym miesiącem pod względem liczby zagranicznych wyjazdów naszych dziennikarzy, dlatego nie brakuje ciekawych relacji. W numerze piszemy też o pięcioleciu ŁKA. Polecamy rozmowy z t. Prejsem i R. Masiulisem.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5