Partnerzy serwisu:
Biznes

Pesa wygrywa w przetargu SKM Warszawa. Mamy wizualizację

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
METRANS
STAUBLI

Data publikacji:
02-02-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

SKM Warszawa rozstrzygnęła przetarg na 8 pięcioczłonowych i 5 czteroczłonowych ezt. Najkorzystniejszą ofertę złożyła Pesa Bydgoszcz.

Zamówienie SKM Warszawa zakłada dostawę fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych – ośmiu pięcioczłonowych i pięciu czteroczłonowych. Przedmiotem zamówienia jest też dostawa symulatora jazdy wraz z przeszkoleniem pracowników oraz świadczenie usług obsługi na poziomie utrzymania P1-P4 dla każdego pojazdu przez okres aż piętnastu lat.

Spółka przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji w ciągu czterech lat od podpisania zamówienia. W tym wypadku oznacza to dostawę dodatkowych siedmiu pojazdów pięcioczłonowych i jednego czteroczłonowego. Również w tym wypadku obowiązuje konieczność obsługi pojazdów na poziomie P1-P4 przez okres piętnastu lat.

SKM Warszawa zamawia pociągi z wózkami pomiędzy członami, czyli tzw. wózkami Jacobsa. Mimo, że pociągi będą kursowały głównie po aglomeracji warszawskiej, mają być przygotowane do jazdy z prędkością 160 km/h. Ezt mają być też jednoprzestrzenne. W środku, z wyjątkiem miejsc na końcu i początku ezt, nie może być schodów, a jedynie delikatne pochyłości. Podobnie jak obecnie już jeżdżące, będą miały bogaty system informacji pasażerskiej. Pojawią się nowe automaty biletowe i system zliczania pasażerów. Mniejsze pojazdy 4-członowe zabiorą na pokład łącznie 670 osób. Większe – pięcioczłonowe zabiorą ich aż 825. Elektryczne pociągi mają mieć zamontowany ETCS poziomu 2. Więcej o specyfikacji technicznej pociągów piszemy tutaj

O zamówienie walczyło tylko dwóch – polskich – producentów, czyli Pesa i Newag. Najkorzystniejsza oferta została wybrana na mocy kryterium ceny dostawy pojazdów i utrzymania (78 punktów), okresu gwarancji (w granicach 48-96 miesięcy; 15 punktów), czasu dostarczenia pierwszych trzech pojazdów czteroczłonowych (maksymalny czas – 18 miesięcy; 4 punkty) oraz masy służbowej podzielonej przez długość przedziału pasażerskiego pojazdu (5 punktów). Oferta Pesy okazała się minimalnie tańsza, lecz Newag zaproponował szybszy czas dostarczenia pierwszych pojazdów. To sprawiło, że punktacja była na zbliżonym poziomie. Ostatecznie jednak za najkorzystniejszą ofertę uznano tę od Pesy (98,67 do 96,91 pkt.).
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
METRANS
STAUBLI

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Koleje Dolnośląskie biorą kolejne Elfy 2 od PESA

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie biorą kolejne Elfy 2 od PESA

Jakub Rösler 15 października 2025

Pesa: Rośnie zainteresowanie pojazdami wodorowymi

Tabor i technika

Pesa: Rośnie zainteresowanie pojazdami wodorowymi

Roman Czubiński 14 października 2025

Pesa i ŁKA przedstawiają Elfa 3.0 [ZDJĘCIA]

Tabor i technika

Pesa i ŁKA przedstawiają Elfa 3.0 [ZDJĘCIA]

Roman Czubiński 25 września 2025

Zobacz również:

SKM Warszawa: Integracja z transportem miejskim to podstawa

Zintegrowany transport

SKM Warszawa: Integracja z transportem miejskim to podstawa

Roman Czubiński 06 października 2025

Chmurski: SKM Warszawa potrzebuje więcej przepustowości i przystanków

Infrastruktura

20 lat warszawskiej SKM. „Udany eksperyment”

Pasażer

20 lat warszawskiej SKM. „Udany eksperyment”

Roman Czubiński 04 października 2025

Pozostałe z wątku:

Koleje Dolnośląskie biorą kolejne Elfy 2 od PESA

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie biorą kolejne Elfy 2 od PESA

Jakub Rösler 15 października 2025

Pesa: Rośnie zainteresowanie pojazdami wodorowymi

Tabor i technika

Pesa: Rośnie zainteresowanie pojazdami wodorowymi

Roman Czubiński 14 października 2025

Pesa i ŁKA przedstawiają Elfa 3.0 [ZDJĘCIA]

Tabor i technika

Pesa i ŁKA przedstawiają Elfa 3.0 [ZDJĘCIA]

Roman Czubiński 25 września 2025

Zobacz również:

SKM Warszawa: Integracja z transportem miejskim to podstawa

Zintegrowany transport

SKM Warszawa: Integracja z transportem miejskim to podstawa

Roman Czubiński 06 października 2025

Chmurski: SKM Warszawa potrzebuje więcej przepustowości i przystanków

Infrastruktura

20 lat warszawskiej SKM. „Udany eksperyment”

Pasażer

20 lat warszawskiej SKM. „Udany eksperyment”

Roman Czubiński 04 października 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij