NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

SKM Trójmiasto bierze PKM i linię Słupsk – Gdynia – Ustka

| ms, Rynek-Kolejowy.pl 11.06.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-06-11 17:14:45 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
To w PR tak cienko z taborem, że nawet Gdynia-Ustka nie wzięli, choć teoretycznie mogli by wziąć. Jak było dotychczas, że SKM jeździła do Słupska to słusznie PR robiły, że na obsługiwanym przez nich odcinku Słupsk-Ustka wypożyczały EZT od SKM. Lecz jak teraz była okazja zgarnąć całość Gdynia-Ustka to gdyby mieli tabor to mogliby wziąć obsługę. Rzecz w tym, że PR nie mają taboru, jest to odczuwalne także na pociągach PR jadących w kierunku południowym od Trójmiasta.

Na Gdynia-Kościerzyna to teraz z SKM sprawa się trochę pogorszy z przesiadkami w Kościerzynie na pociągi do Chojnic, będzie drożej gdyż będą osobne bilety.

Na PKM jako takiej akurat dobrze, że będzie SKM.
Jedynie oburzają komentarze SKMki, że nie opłaca im się tylko na rok stawiać automatów biletowych na przystankach PKM, dlatego automatów nie będzie, SKM obawia się, że nie miałaby co z nimi zrobić jeśli w rozkładzie 2016/2017 obsługę PKM zgarnąłby kto inny.
2015-06-11 17:29:19 Autor: SP45-116
---.warszawa.vectranet.pl
To należy jeszcze dopilnować by linia PKM objęta była biletami MZKZG w strefie ich obowiązywania.
2015-06-11 17:37:35 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Zdecydowanie, przetarg obowiązywania biletów MZKZG z automatu nie zapewnia, lecz te bilety mogą obowiązywać jeśli SKM sama z siebie będzie tego chciała i pójdzie do marszałka uzyskać jego zgodę. Trzeba nakłonić SKM do takiej decyzji oraz przy okazji zmiany podejścia co do kwestii automatów.
2015-06-11 21:51:27 Autor: sds
---.dynamic.chello.pl
W sprawie biletów MZKZG nie chodzi o zgodę marszałka a o jego kasę.
2015-06-11 22:24:13 Autor: Patryk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Informacja zawarta w artykule dot. Pozostałych linii w woj. Pomorskim nie jest aktualna. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami wojewodztwa bedzie jeszcze jeden przetarg obejmujący nastepujące ciągi komunikacyjne: Gdynia - kier. Laskowice Pom, Gdynia - kierunek Elbląg/ Olsztyn, Malbork - Grudziądz i Gdynia - Hel. Zostało wlasnie w dniu dzisiejszym wszczęte takie postępowanie. Zaś na pozostale linie ma zostać zawarta umowa 5 letnia z Przewozami Regionalnymi. Rozklad Jazdy 2015/2016 bedzie przełomowym rozkładem w województwie, gdyż praca eksploatacyjna przekroczy 10 mln pockm. Za chwile przeczytam ze to wszystko jest za mało i mozna było to zrobic lepiej. Opinie swoją wyrażę jak zobaczę efekty.
2015-06-11 22:51:13 Autor: Maćko
---.gdynia.mm.pl
O, byłaby okazja do przejęcia większości województwa przez SKM ;)
2015-06-11 22:55:33 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Te pozostałe linie to akurat Arriva po sprowadzeniu dodatkowego taboru (zbyt dużo to nie swoją drogą) dałaby radę obsłużyć, lecz zapewne jak zawsze będzie taka ustawka, że Arriva nie da rady spełnić wszystkich wymogów jakkolwiek by się starała.
2015-06-11 23:01:11 Autor: Korega Tabs
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tu jest wszystko:
http://www.bip.pomorskie.eu/Article/get/id,15566.html
2015-06-11 23:39:43 Autor: tomtom
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jak coś to PR próbowały łyknąć Gdynia-Słupsk/Ustka, ale były droższe od PKP SKM o 4,5%.
2015-06-12 00:26:55 Autor: Patryk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Do EP40
Czy Arriva jest przewoźnikiem specjalnej troski. Ma bogatego właściciela, który chyba dysponuje rezerwami taborowymi?
2015-06-12 00:41:11 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Po głębszym zastanowieniu jak Arriva nie jest w stanie zamieszać tutaj to za to potrzebne zmiany zapewniłaby w tym przetargu na obsługę Gdynia - Laskowice/Malbork/Elbląg itd... wygrana SKM. Duża część jednostek jest marszałkowska więc jedynie trzeba by było uzupełnić lukę po jednostkach będących własnością PR. SKM jest przewoźnikiem dalekim od ideału, lecz podczas usamorządowiania obsługa wielu tras już na starcie byłaby w rękach "odpowiedniego" przewoźnika i śmiało w pełni usamorządowiony podmiot można by przemianować z SKM na Koleje Pomorskie. Powstanie Kolei Pomorskich byłoby bardziej gładkie niż gdyby teraz obsługę tych tras zdobyły PR i potem mieć problemy z kombinowaniem jak to wchłonąć do systemu Kolei Pomorskich. SKM mimo bycia daleko od ideału to jednak też można powiedzieć, że radzą sobie lepiej niż PR Gdynia. W końcu kupują 2 Impulsy czyli coś robią gdy w PR Gdynia cisza. Teraz na odcinku trójmiejskim jest osobna taryfa na SKM i pociągi PR, jakby ten przetarg SKM wygrała to w większości pociągów jadących z Gdyni na południe obowiązywałaby ta sama taryfa co w pociągach SKM na linii 250. Do tego SKM ma własne zaplecze i jak obecnie PR stacjonują na Cisowej to generuje to dodatkowe koszta, PR muszą płacić SKM za miejsce i obsługę, więc taniej by było gdyby na Cisowej stacjonowały pojazdy które SKM sama użytkuje (dotyczy też jednostek marszałkowskich). Mając wybór między ustawką na PR lub ustawką na SKM dobrze by ktoś się zastanowił i dobrze "ustawił" ustawkę.
2015-06-12 05:07:39 Autor: MAGDA
---.google.com
Może tak pomyślcie o ludziach w oddziale PR Gdynia. Tam są setki osób (ok tysiąca) które mogą stracić pracę!!!
2015-06-12 05:21:57 Autor: MAGDA
---.google.com
Ja tam w PR Gdynia umię angelski goot więc od razu mnie inne firmy przyjmą ale koleżanki to nic. Pomyślcie o nich!
2015-06-12 07:58:17 Autor: bankomat
---.252.60.229.internetia.net.pl
Praca kolejarzy ma sluzyc pasazerowi, czyli klientowi. A nie klient ma sluzyc pracownikowi PR. Jak w jakiejkolwiek firmie jest przerost zatrudnienia to ludzi sie zwalnia, ale nie w PR.
2015-06-12 09:00:21 Autor: Józia
---.eltronik.net.pl
Teraz przy tym historycznym wietrze przemian hochsztaplerzy z Awarrii nie mają żadnych szans.
2015-06-12 11:43:25 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
W odpowiedzi na post bankomat:
"Praca kolejarzy ma sluzyc pasazerowi, czyli klientowi. A nie klient ma sluzyc pracownikowi PR. Jak w jakiejkolwiek firmie jest przerost zatrudnienia to ludzi sie zwalnia, ale nie w PR."
Dokładnie, widać to gdy ostatnimi czasami puszczana jest EN57 solo na kursach gdzie potrzebne byłyby co najmniej dwie.
2015-06-12 14:28:26 Autor: Maurycy+
---.97.198.193
Grunt że Turecki Kurier w PR Gdynia ma się dobrze jak jego EN57...
2015-06-12 20:43:03 Autor: szymel
---.interkar.pl
Nowością to będzie obsługa przez SKMT odcinka Gdynia-Kościerzyna ale o tym "szanowna" redakcja nawet nie wspomniała...
2015-06-12 21:08:07 Autor: czapajew
---.dynamic.chello.pl
Przejęcie Kościerzyny może być wstępem do przejęcia przez SKM większej ilości wojewódzkich szlaków.
2015-06-13 00:37:38 Autor: ep40
---.rzeszow.mm.pl
Ze względu na przedstawione wyżej argumenty przejęcie niektórych tras przez SKM może przynieść więcej dobrego niż złego
2015-06-13 19:07:03 Autor: st
---.play-internet.pl
Jeśłi SKM przejmuje Kościerzynę i ma być nadal brak wspólnej taryfy z PR-ami to będzie wielki sukces i powolne uwalenie linii z Chojnic do Kościerzyny, bo to oznacza dla pasażerów dwa osobne bilety.
2015-06-14 12:13:09 Autor: jogurt
---.228.122.80
Czyli będzie można się spodziewać w rozkładzie jazdy na rok 2015/2016 bezpośredniego połączenie między Trójmiastem a Ustką ?
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS