Zarząd Województwa Pomorskiego zatwierdził wyniki przetargu na obsługę linii PKM, linii SKM, a także linii kolejowej 202 na odcinku z Gdyni do Słupska, z odgałęzieniem do Ustki. SKM otrzymało kontrakt ważny do końca obowiązywania rozkładu jazdy 2015/2016.
Jak można się było spodziewać, na wszystkich wymienionych wyżej odcinkach linii, od rozkładu jazdy 2015/2016, lub już od września (tak jak w wypadku PKM), pojadą pociągi, którymi zarządzać będzie Szybka Kolej Miejska w Trójmieście.
Nowością będzie obsługa przez SKM 17-kilometrowego odcinka Słupsk – Ustka, gdzie do tej pory jeździły Przewozy Regionalne. To jednak niewielkie zadanie, sprowadzające się do jej obsługi w sezonie letnim dziewięcioma parami pociągów, a poza nim jedynie dwoma. Ze względów logistycznych Przewozy Regionalne wypożyczały już w poprzednich latach ezt od SKM Trójmiasto do obsługi tej trasy.
Pozostałe linie kolejowe w województwie pomorskim, które nie zostały objęte przetargiem, prawdopodobnie przekazane zostaną do obsługi Przewozom Regionalnym. W tej sprawie nie zapadły jednak jeszcze wiążące decyzje.
Szczegóły przetargu oraz linie, które przypadły przewoźnikowi opisaliśmy na portalu Monitor

2015-06-11 17:14:45 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
To w PR tak cienko z taborem, że nawet Gdynia-Ustka nie wzięli, choć teoretycznie mogli by wziąć. Jak było dotychczas, że SKM jeździła do Słupska to słusznie PR robiły, że na obsługiwanym przez nich odcinku Słupsk-Ustka wypożyczały EZT od SKM. Lecz jak teraz była okazja zgarnąć całość Gdynia-Ustka to gdyby mieli tabor to mogliby wziąć obsługę. Rzecz w tym, że PR nie mają taboru, jest to odczuwalne także na pociągach PR jadących w kierunku południowym od Trójmiasta.
Na Gdynia-Kościerzyna to teraz z SKM sprawa się trochę pogorszy z przesiadkami w Kościerzynie na pociągi do Chojnic, będzie drożej gdyż będą osobne bilety.
Na PKM jako takiej akurat dobrze, że będzie SKM.
Jedynie oburzają komentarze SKMki, że nie opłaca im się tylko na rok stawiać automatów biletowych na przystankach PKM, dlatego automatów nie będzie, SKM obawia się, że nie miałaby co z nimi zrobić jeśli w rozkładzie 2016/2017 obsługę PKM zgarnąłby kto inny.
2015-06-11 17:29:19 Autor: SP45-116
---.warszawa.vectranet.pl
To należy jeszcze dopilnować by linia PKM objęta była biletami MZKZG w strefie ich obowiązywania.
2015-06-11 17:37:35 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Zdecydowanie, przetarg obowiązywania biletów MZKZG z automatu nie zapewnia, lecz te bilety mogą obowiązywać jeśli SKM sama z siebie będzie tego chciała i pójdzie do marszałka uzyskać jego zgodę. Trzeba nakłonić SKM do takiej decyzji oraz przy okazji zmiany podejścia co do kwestii automatów.
2015-06-11 21:51:27 Autor: sds
---.dynamic.chello.pl
W sprawie biletów MZKZG nie chodzi o zgodę marszałka a o jego kasę.
2015-06-11 22:24:13 Autor: Patryk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Informacja zawarta w artykule dot. Pozostałych linii w woj. Pomorskim nie jest aktualna. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami wojewodztwa bedzie jeszcze jeden przetarg obejmujący nastepujące ciągi komunikacyjne: Gdynia - kier. Laskowice Pom, Gdynia - kierunek Elbląg/ Olsztyn, Malbork - Grudziądz i Gdynia - Hel. Zostało wlasnie w dniu dzisiejszym wszczęte takie postępowanie. Zaś na pozostale linie ma zostać zawarta umowa 5 letnia z Przewozami Regionalnymi. Rozklad Jazdy 2015/2016 bedzie przełomowym rozkładem w województwie, gdyż praca eksploatacyjna przekroczy 10 mln pockm. Za chwile przeczytam ze to wszystko jest za mało i mozna było to zrobic lepiej. Opinie swoją wyrażę jak zobaczę efekty.
2015-06-11 22:51:13 Autor: Maćko
---.gdynia.mm.pl
O, byłaby okazja do przejęcia większości województwa przez SKM ;)
2015-06-11 22:55:33 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Te pozostałe linie to akurat Arriva po sprowadzeniu dodatkowego taboru (zbyt dużo to nie swoją drogą) dałaby radę obsłużyć, lecz zapewne jak zawsze będzie taka ustawka, że Arriva nie da rady spełnić wszystkich wymogów jakkolwiek by się starała.
2015-06-11 23:01:11 Autor: Korega Tabs
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tu jest wszystko:
http://www.bip.pomorskie.eu/Article/get/id,15566.html
2015-06-11 23:39:43 Autor: tomtom
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jak coś to PR próbowały łyknąć Gdynia-Słupsk/Ustka, ale były droższe od PKP SKM o 4,5%.
2015-06-12 00:26:55 Autor: Patryk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Do EP40
Czy Arriva jest przewoźnikiem specjalnej troski. Ma bogatego właściciela, który chyba dysponuje rezerwami taborowymi?
2015-06-12 00:41:11 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Po głębszym zastanowieniu jak Arriva nie jest w stanie zamieszać tutaj to za to potrzebne zmiany zapewniłaby w tym przetargu na obsługę Gdynia - Laskowice/Malbork/Elbląg itd... wygrana SKM. Duża część jednostek jest marszałkowska więc jedynie trzeba by było uzupełnić lukę po jednostkach będących własnością PR. SKM jest przewoźnikiem dalekim od ideału, lecz podczas usamorządowiania obsługa wielu tras już na starcie byłaby w rękach "odpowiedniego" przewoźnika i śmiało w pełni usamorządowiony podmiot można by przemianować z SKM na Koleje Pomorskie. Powstanie Kolei Pomorskich byłoby bardziej gładkie niż gdyby teraz obsługę tych tras zdobyły PR i potem mieć problemy z kombinowaniem jak to wchłonąć do systemu Kolei Pomorskich. SKM mimo bycia daleko od ideału to jednak też można powiedzieć, że radzą sobie lepiej niż PR Gdynia. W końcu kupują 2 Impulsy czyli coś robią gdy w PR Gdynia cisza. Teraz na odcinku trójmiejskim jest osobna taryfa na SKM i pociągi PR, jakby ten przetarg SKM wygrała to w większości pociągów jadących z Gdyni na południe obowiązywałaby ta sama taryfa co w pociągach SKM na linii 250. Do tego SKM ma własne zaplecze i jak obecnie PR stacjonują na Cisowej to generuje to dodatkowe koszta, PR muszą płacić SKM za miejsce i obsługę, więc taniej by było gdyby na Cisowej stacjonowały pojazdy które SKM sama użytkuje (dotyczy też jednostek marszałkowskich). Mając wybór między ustawką na PR lub ustawką na SKM dobrze by ktoś się zastanowił i dobrze "ustawił" ustawkę.
2015-06-12 05:07:39 Autor: MAGDA
---.google.com
Może tak pomyślcie o ludziach w oddziale PR Gdynia. Tam są setki osób (ok tysiąca) które mogą stracić pracę!!!
2015-06-12 05:21:57 Autor: MAGDA
---.google.com
Ja tam w PR Gdynia umię angelski goot więc od razu mnie inne firmy przyjmą ale koleżanki to nic. Pomyślcie o nich!
2015-06-12 07:58:17 Autor: bankomat
---.252.60.229.internetia.net.pl
Praca kolejarzy ma sluzyc pasazerowi, czyli klientowi. A nie klient ma sluzyc pracownikowi PR. Jak w jakiejkolwiek firmie jest przerost zatrudnienia to ludzi sie zwalnia, ale nie w PR.
2015-06-12 09:00:21 Autor: Józia
---.eltronik.net.pl
Teraz przy tym historycznym wietrze przemian hochsztaplerzy z Awarrii nie mają żadnych szans.
2015-06-12 11:43:25 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
W odpowiedzi na post bankomat:
"Praca kolejarzy ma sluzyc pasazerowi, czyli klientowi. A nie klient ma sluzyc pracownikowi PR. Jak w jakiejkolwiek firmie jest przerost zatrudnienia to ludzi sie zwalnia, ale nie w PR."
Dokładnie, widać to gdy ostatnimi czasami puszczana jest EN57 solo na kursach gdzie potrzebne byłyby co najmniej dwie.
2015-06-12 14:28:26 Autor: Maurycy+
---.97.198.193
Grunt że Turecki Kurier w PR Gdynia ma się dobrze jak jego EN57...
2015-06-12 20:43:03 Autor: szymel
---.interkar.pl
Nowością to będzie obsługa przez SKMT odcinka Gdynia-Kościerzyna ale o tym "szanowna" redakcja nawet nie wspomniała...
2015-06-12 21:08:07 Autor: czapajew
---.dynamic.chello.pl
Przejęcie Kościerzyny może być wstępem do przejęcia przez SKM większej ilości wojewódzkich szlaków.
2015-06-13 00:37:38 Autor: ep40
---.rzeszow.mm.pl
Ze względu na przedstawione wyżej argumenty przejęcie niektórych tras przez SKM może przynieść więcej dobrego niż złego
2015-06-13 19:07:03 Autor: st
---.play-internet.pl
Jeśłi SKM przejmuje Kościerzynę i ma być nadal brak wspólnej taryfy z PR-ami to będzie wielki sukces i powolne uwalenie linii z Chojnic do Kościerzyny, bo to oznacza dla pasażerów dwa osobne bilety.
2015-06-14 12:13:09 Autor: jogurt
---.228.122.80
Czyli będzie można się spodziewać w rozkładzie jazdy na rok 2015/2016 bezpośredniego połączenie między Trójmiastem a Ustką ?