Wiele wskazuje, że pociągi trójmiejskiej SKM powrócą od marca br. do obsługi odcinka Gdańsk Gł. – Pruszcz Gdański – Tczew. Spółka złożyła wnioski do PKP PLK o przydzielenie rozkładu jazdy na tej trasie.
Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów w PKP SKM Trójmiasto mówi „Rynkowi Kolejowemu”, że powrót pociągów tej spółki na trasę do Tczewa w ciągu kilku tygodni jest bardzo realny. – Najprawdopodobniej od 8 marca, przez 7 dni w tygodniu uruchomimy każdego dnia 16 pociągów w relacji Gdańsk Główny-Tczew-Gdańsk Główny. Od poniedziałku do piątku dodatkowo pojedzie 8 pociągów w relacji Gdańsk Główny-Pruszcz Gdański-Gdańsk Główny – mówi Marcin Głuszek.
Przypomnijmy, że spółka złożyła już także wnioski o przydzielenie tras do Pruszcza i Tczewa przed rozpoczęciem rocznego rozkładu jazdy. Od grudnia 2013 r. SKM-ki nie wróciły jednak na trasę do Tczewa, gdyż przepustowość remontowanej magistrali E-65 na tym odcinku była wciąż zbyt mała, by pociągi tego przewoźnika się na niej „zmieściły”. Teraz przewoźnik podjął kolejną próbę powrotu do Tczewa, w ramach marcowej, rocznej korekty rozkładu – choć nie uzyskał jeszcze pisemnego potwierdzenia przyznania tras, to nieoficjalnie wiemy, że tym razem szansa na ich przydzielenie jest duża.
Pociągi SKM do Tczewa przestały kursować w grudniu 2012 r., przy czym od grudnia 2011 r. kursowały w ograniczonej liczbie tylko 4 par w ciągu doby w dni robocze. Od 2011 r. zawieszone jest kursowanie pociągów SKM kończących i rozpoczynających bieg w Pruszczu Gd. Należy pamiętać, że choć pociągi SKM od ponad roku nie dojeżdżają do Pruszcza, to Pruszcz jest współwłaścicielem tego przewoźnika. Gmina Pruszcz weszła kapitałowo do SKM w 2009 r., obecnie posiada niespełna 1,5% udziałów w spółce. Większościowym udziałowcem SKM wciąż jest strona rządowa (44% udziałów posiada PKP SA, 21% Skarb Państwa), natomiast jednostkami samorządowymi, które – poza Pruszczem – także posiadają udziały w SKM, są Woj. Pomorskie, Gdańsk, Sopot, Gdynia i Rumia.