Partnerzy serwisu:

Składy KDP będą mogły zjeżdżać z \"Ygreka\"

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-10-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
mg, Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

Składy KDP będą mogły zjeżdżać z \"Ygreka\"
Linia kolei dużych prędkości w Polsce ma zostać oddana do eksploatacji w 2020 r. Umożliwi ona szybkie przemieszczanie się pomiędzy Warszawą, Łodzią, Poznaniem i Wrocławiem. Możliwe będzie jednak zjeżdżanie składów KDP z dedykowanej dla nich linii i wjazd na konwencjonalną infrastrukturę kolejową.

Z tego względu, składy korzystające z linii kolei dużych prędkości, będą mogły docierać także do miasta takich jak Szczecin, Rzeszów czy Lublin.

- Zakładamy pełną zgodność wewnętrzną. Oznacza to, że pociąg podążający np. z Warszawy do Poznania będzie dalej mógł jechać po linii konwencjonalnej do Szczecina - tłumaczy Zbigniew Szafrański, prezes PKP Polskie Linie Kolejowe. Według wyliczeń PKP PLK, po zbudowaniu linii "Ygrek" i modernizacji CMK, czas przejazdu z Warszawy do Szczecina wyniesie 3 godziny 15 minut, ze stolicy do Rzeszowa - 3 godziny 30 minut, a do Białegostoku - 1 godzinę i 30 minut.

 

 

- Nie każdy pociąg kursujący na liniach konwencjonalnych będzie mógł wjechać na linię kolei dużych prędkości, ponieważ musiałby być wyposażony w system ETCS, natomiast każdy pociąg KDP będzie mógł wjechać na dowolną linię kolejową w Polsce. Takie jest założenie a priori. Linia „Y” nie będzie odseparowana technicznie od reszty sieci - podkreśla Szafrański. 

Ile za KDP?

Budowa linii KDP będzie kosztownym przedsięwzięciem. Ostatnio PKP PLK rozpisały przetarg na sporządzenie analizy możliwości zrealizowania tej inwestycji we współpracy z kapitałem prywatnym. Jakie będą jednak koszty budowy? Polskie Linie Kolejowe szacowały je na ok. 20 mld zł. W branży pojawiły się jednak informacje, iż konsorcjum z hiszpańskim Idomem jako liderem przekazało zarządcy infrastruktury, że koszty wyniosą ok. 35 mld zł i to bez infrastruktury wjazdowej do Wrocławia i Poznania oraz tunelu w Łodzi.

Prezes Szafrański dementuje te doniesienia. - Bez tunelu w Łodzi, wjazdu do Poznania i Wrocławia, szacunkowy koszt budowy linii KDP to 19 mld zł, a ze wspomnianymi elementami – 21 mld zł - informuje. - Chodzi o koszty budowy samej linii kolei dużych prędkości. Koszty zakupu taboru szacuje się na ok. 4 mld zł - wyjaśnia szef PKP PLK.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Maroko rozpocznie w tym roku budowę KDP

Biznes

Maroko rozpocznie w tym roku budowę KDP

Reuters, 2 lutego 2010 02 lutego 2010

Chiny: Kolejna linia KDP otwarta

Śšwiat

Chiny: Kolejna linia KDP otwarta

Artur Bogdanowicz, Rynek Kolejowy, 11 lutego 2010 11 lutego 2010

\"Ygrek\" po raz drugi

Warte uwagi

\"Ygrek\" po raz drugi

Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego, 15 lutego 2010 16 lutego 2010

Chiny mają już 3300 km kolei dużych prędkości

Śšwiat

Chiny mają już 3300 km kolei dużych prędkości

Xinhua, 19 lutego 2010 19 lutego 2010

Futurystyczny projekt: Z Pekinu do Londynu szybką koleją

Śšwiat

Futurystyczny projekt: Z Pekinu do Londynu szybką koleją

Zbigniew Żukowski, Forsal.pl, 21 marca 2010 22 marca 2010

Brazylia dołączy do \"klubu KDP\"

Biznes

Brazylia dołączy do \"klubu KDP\"

iStockAnalyst, 14 lipca 2010 14 lipca 2010

Zobacz również:

Maroko rozpocznie w tym roku budowę KDP

Biznes

Maroko rozpocznie w tym roku budowę KDP

Reuters, 2 lutego 2010 02 lutego 2010

Chiny: Kolejna linia KDP otwarta

Śšwiat

Chiny: Kolejna linia KDP otwarta

Artur Bogdanowicz, Rynek Kolejowy, 11 lutego 2010 11 lutego 2010

\"Ygrek\" po raz drugi

Warte uwagi

\"Ygrek\" po raz drugi

Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego, 15 lutego 2010 16 lutego 2010

Chiny mają już 3300 km kolei dużych prędkości

Śšwiat

Chiny mają już 3300 km kolei dużych prędkości

Xinhua, 19 lutego 2010 19 lutego 2010

Futurystyczny projekt: Z Pekinu do Londynu szybką koleją

Śšwiat

Futurystyczny projekt: Z Pekinu do Londynu szybką koleją

Zbigniew Żukowski, Forsal.pl, 21 marca 2010 22 marca 2010

Brazylia dołączy do \"klubu KDP\"

Biznes

Brazylia dołączy do \"klubu KDP\"

iStockAnalyst, 14 lipca 2010 14 lipca 2010

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5