NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Sitkol zniknie. „Powiela funkcjonalności”

| Witold Urbanowicz 10.02.2016 4,7k

Sitkol zniknie. „Powiela funkcjonalności”
Sitkol
Osoby odwiedzające portal Sitkol, służący planowaniu podróży, wita komunikat, że strona będzie wkrótce zamknięta. Jak informuje PKP Informatyka, która zarządza stroną, Sitkol powiela funkcjonalności innych stron z rozkładem i w tym kształcie generuje tylko koszty.
Sitkol, uruchomiony przez Telekomunikację Kolejową, ruszył w czerwcu 2009 r. Wartość projektu, współfinansowanego ze środków unijnych, wyniosła 3,6 mln euro. Portal składał się z trzech części: przewozów pasażerskich, transportu kolejowego i przewozów towarowych. W założeniach strona miała ułatwiać pasażerom kompleksowe planowanie podróży „od drzwi do drzwi”. Swego czasu zawierał też dane warszawskiej komunikacji miejskiej. Z założenia produkt miał być uzupełnieniem dla strony rozklad-pkp.pl. Z czasem jednak wyłączono część funkcjonalności jak moduł sprawdzania ceny.

Na przełomie 2014 i 2015 r. strona rozklad.sitkol.pl została przejęta przez PKP Informatyka. Zdaniem tej firmy Sitkol nie zawiera już żadnych funkcjonalności ponad te, które są dostępne w ramach innych stron i uruchamianych przez spółkę. – PKP Informatyka, optymalizując działalność w zakresie udostępniania informacji pasażerskiej, podjęła decyzję o wygaszeniu strony rozklad.sitkol.pl. Strona ta powiela te same treści, które są dostępne na stronach rozklad-pkp.pl oraz old.rozklad-pkp.pl i generuje wyłącznie koszty. Zostanie zamknięta z końcem lutego br. – zapowiada Ewa Jońska, rzeczniczka PKP Informatyka.

Spółka zapowiada za to rozbudowę swojej flagowej strony z rozkładem jazdy. – PKP Informatyka stawia na markę rozklad-pkp.pl. Tę stronę rozwija. Dodaje nowe funkcjonalności związane z zakupem biletów. Już dzisiaj za pośrednictwem strony rozklad-pkp.pl pasażer może kupić bilet na pociągi uruchamiane przez PKP Intercity, Przewozy Regionalne, Koleje Dolnośląskie, Koleje Wielkopolskie i Łódzką Kolej Aglomeracyjną – mówi Jońska. Jak zapowiada, w najbliższym czasie planowane jest dodanie informacji o wykonaniu rozkładu jazdy przez przewoźników. – Spółka rozmawia również z dostawcami map internetowych. Obecne mapy zamierza zastąpić bardziej dokładnymi – mówi Ewa Jońska.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5