Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Sieraków Wlkp.: PLK objeżdża linię, ale ruch towarowy nie wróci

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
31-12-2018
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Sieraków Wlkp.: PLK objeżdża linię, ale ruch towarowy nie wróci
fot. Olympic1981, lic. CC BY-SA 3.0Dworzec kolejowy w Sierakowie Wielkopolskim
Tor kolejowy do Sierakowa Wielkopolskiego jest fizycznie przejezdny, dotarła tam bowiem niedawno drezyna PKP PLK. Zarządca infrastruktury nie zamierza jednak na razie umożliwić tam wznowienia ruchu towarowego. Wymagałoby to podjęcia prac naprawczych, które obecnie nie są planowane.

W zeszłym tygodniu informowaliśmy o rozważaniu przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego wznowienia ruchu pasażerskiego na linii kolejowej nr 368 Szamotuły – Międzychód. Na razie ta wielkopolska trasa pozostaje jednak nieczynna, a na znacznym fragmencie – całkowicie nieprzejezdna. Stosunkowo długo utrzymywano ruch towarowy na 16-kilometrowym odcinku Międzychód – Sieraków Wielkopolski. Dojeżdżały tam też okazjonalnie pasażerskie pociągi specjalne.

PKP PLK prowadzą jedynie objazdy techniczne

Od 2013 r. również na tym odcinku ruch nie był już prowadzony nawet sporadycznie. Niedawno na nieczynną stację kolejową w Sierakowie Wielkopolskim dotarła jednak po raz pierwszy od długiego czasu drezyna inspekcyjna PKP Polskich Linii Kolejowych. Zarządca infrastruktury informuje, że nie oznacza to jednak planów trwałego przywrócenia przejezdności trasy.

– 26 października 2018 r. drezyna dokonywała objazdu technicznego tej linii – potwierdza Zbigniew Wolny z Zespołu Prasowego PKP PLK. – Nie jest to jednak jednoznaczne z przywróceniem jej przejezdności. Aktualnie nie są tam planowane żadne prace naprawcze – dodaje.

Długo utrzymywano relatywnie wysokie parametry techniczne

Trasa kolejowa Chrzypsko Wielkie – Sieraków Wielkpolski – Międzychód została otwarta w październiku 1907 r. Rok później ukończono budowę całego ciągu z Szamotuł do Międzychodu. Przewozy pasażerskie na tej linii zlikwidowano w 1995 r. Rok później dla ruchu towarowego został zamknięty odcinek Szamotuły – Sieraków Wlkp.

Jeszcze w 2012 r. pomiędzy Sierakowem a Międzychodem maksymalna prędkość dopuszczalna wynosiła aż 60 km/godz., co wydaje się wartością bardzo wysoką, jeśli wziąć pod uwagę marginalne wykorzystanie połączenia. To w dużej mierze efekt przeprowadzonego w latach 70. ubiegłego stulecia generalnego remontu, w ramach którego m.in. wymieniono podkłady drewniane na betonowe. W ciągu ostatnich kilku lat stan infrastruktury, który należało wcześniej ocenić jako dostateczny, znacząco się jednak pogorszył.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

160 km/h z jednym maszynistą - mamy potwierdzenie i termin

Prawo i polityka

Czyżew: Zakończenie modernizacji stacji jeszcze w tym roku

Infrastruktura

Noc parówek w Warszawie, czyli święto tramwajów 13N

Tabor i technika

To nie jest kraj dla nowych inwestycji w kolej

Infrastruktura

Zobacz również:

160 km/h z jednym maszynistą - mamy potwierdzenie i termin

Prawo i polityka

Czyżew: Zakończenie modernizacji stacji jeszcze w tym roku

Infrastruktura

Noc parówek w Warszawie, czyli święto tramwajów 13N

Tabor i technika

To nie jest kraj dla nowych inwestycji w kolej

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij