– Bardzo się cieszę, że mogliśmy uczestniczyć w tym projekcie. Jest to pierwszy projekt taborowy z zakresu projektów kolejowych – powiedziała o projekcie zakupu 20 składów zespolonych przez PKP Intercity Anna Siejda, dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
– Na tabor tramwajowy są u nas projekty w ocenie. Mamy dwie umowy na tabor tramwajowy już podpisane, ale to jest pierwszy projekt kolejowy. A ponieważ finansujemy również projekty modernizacji linii kolejowych, ten projekt stanowi dopełnienie naszych projektów modernizacyjnych – wyjaśniła szefowa CUPT.
– Liczymy na to, że projekt linii E65, który dla Polski bardzo ważny, uda się zrealizować w tej perspektywie finansowej i że te prędkości będą rzeczywiście osiągnięte, bo ten projekt jest komplementarny do modernizacji dworców i linii kolejowych, a komfort podróży właśnie zależy od zakupu tego pięknego taboru – powiedziała Anna Siejda.
– W trybie niespotykanie szybkim udało nam się zgromadzić wszystkie dokumenty tak, aby zaliczka już w piątek znalazła się na koncie PKP Intercity. Myślę, że z kolejną nie będzie żadnych problemów, aczkolwiek w umowie kolejna zaliczka ma być wpłacona do końca 2013 roku, więc liczymy, że do tego czasu będą już znane pierwsze efekty tego projektu – zaznaczyła dyrektor instytucji pośredniczącej w procesie przyznawania unijnego dofinansowania na projekty transportowe.