NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Sędzikowski: To już nie jest ta Pesa, która startowała w każdym przetargu

| Jakub Madrjas 17.08.2018 56

Sędzikowski: To już nie jest ta Pesa, która startowała w każdym przetargu
Fot. Pesa
- Pesa nie bierze już wszystkich kontraktów na rynku – wybieramy te, którymi jesteśmy zainteresowani, które mieszczą się w naszej strategii i dla których jesteśmy w stanie spełnić warunki terminu dostawy i mieć dodatnią marżę - mówi prezes Pesy Krzysztof Sędzikowski w wywiadzie dla miesięcznika "Rynek Kolejowy".
Jakub Madrjas, „Rynek Kolejowy”: Na rynku zamówień taboru jest coraz więcej przetargów, w którym startuje tylko jeden wykonawca albo nawet żaden, a ceny coraz częściej przekraczają kosztorys – jak w postępowaniu województwa lubelskiego na nowe EZT. Czy to koniec wojny cenowej?

Krzysztof Sędzikowski, prezes Pesy Bydgoszcz: Tak jak zapowiadałem wcześniej, Pesa nie bierze już wszystkich kontraktów na rynku – wybieramy te, którymi jesteśmy zainteresowani, które mieszczą się w naszej strategii i dla których jesteśmy w stanie spełnić warunki terminu dostawy i mieć dodatnią marżę. To już nie jest ta Pesa, która startowała w każdym przetargu i musiała brać wszystko. Nie jesteśmy tym zainteresowani.

Czy branża taboru kolejowego będzie się zbliżać do lotniczej, w której producenci oferują ograniczoną paletę pojazdów?

Myślę, że w tym kierunku będzie to zmierzać. Duże pieniądze unijne, które nagle pojawiły się na polskim rynku, spowodowały, że każdy zamawiający chciał być inny – lepszy – od drugiego i zamawiał różne „wodotryski”. Ale wiedza i świadomość zamawiających rośnie, w niektórych krajach już doszło do pewnego ujednolicenia zamówień. Na rynku dowolność i różnorodność zamówień była zbyt duża, co nie prowadziło do niczego dobrego, bo prowadzenie za każdym razem nowego projektu, prototypu itd. bardzo podnosi koszty.

Firmy budowlane narzekają na wzrost cen materiałów i robocizny na rynku. Czy was również to dotyka?

Oczywiście tak. Dlatego trzeba jak najszybciej kończyć te kontrakty, które mamy obecnie i podpisywać nowe, bardziej korzystne umowy. Ale przeszłość to jest przeszłość, mamy zamrożoną gotówkę w pewnych projektach, które trzeba zakończyć i na to potrzebne jest finansowanie pomostowe. Dla zarabiania kluczowe będą nowe umowy i ich realizacja nie może być opóźniona.

Całą rozmowę można przeczytać w najnowszym numerze miesięcznika "Rynek Kolejowy". Zapraszamy do prenumeraty!
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Bydgoszcz (497)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Bydgoszcz (497)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5