NUMER 08-09/2018
NUMER 08-09/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Budowlanka na krawędzi?
szukaj
Śledź nas:

Sędzikowski: To już nie jest ta Pesa, która startowała w każdym przetargu

| Jakub Madrjas 17.08.2018 56

Sędzikowski: To już nie jest ta Pesa, która startowała w każdym przetargu
Fot. Pesa
- Pesa nie bierze już wszystkich kontraktów na rynku – wybieramy te, którymi jesteśmy zainteresowani, które mieszczą się w naszej strategii i dla których jesteśmy w stanie spełnić warunki terminu dostawy i mieć dodatnią marżę - mówi prezes Pesy Krzysztof Sędzikowski w wywiadzie dla miesięcznika "Rynek Kolejowy".
Jakub Madrjas, „Rynek Kolejowy”: Na rynku zamówień taboru jest coraz więcej przetargów, w którym startuje tylko jeden wykonawca albo nawet żaden, a ceny coraz częściej przekraczają kosztorys – jak w postępowaniu województwa lubelskiego na nowe EZT. Czy to koniec wojny cenowej?

Krzysztof Sędzikowski, prezes Pesy Bydgoszcz: Tak jak zapowiadałem wcześniej, Pesa nie bierze już wszystkich kontraktów na rynku – wybieramy te, którymi jesteśmy zainteresowani, które mieszczą się w naszej strategii i dla których jesteśmy w stanie spełnić warunki terminu dostawy i mieć dodatnią marżę. To już nie jest ta Pesa, która startowała w każdym przetargu i musiała brać wszystko. Nie jesteśmy tym zainteresowani.

Czy branża taboru kolejowego będzie się zbliżać do lotniczej, w której producenci oferują ograniczoną paletę pojazdów?

Myślę, że w tym kierunku będzie to zmierzać. Duże pieniądze unijne, które nagle pojawiły się na polskim rynku, spowodowały, że każdy zamawiający chciał być inny – lepszy – od drugiego i zamawiał różne „wodotryski”. Ale wiedza i świadomość zamawiających rośnie, w niektórych krajach już doszło do pewnego ujednolicenia zamówień. Na rynku dowolność i różnorodność zamówień była zbyt duża, co nie prowadziło do niczego dobrego, bo prowadzenie za każdym razem nowego projektu, prototypu itd. bardzo podnosi koszty.

Firmy budowlane narzekają na wzrost cen materiałów i robocizny na rynku. Czy was również to dotyka?

Oczywiście tak. Dlatego trzeba jak najszybciej kończyć te kontrakty, które mamy obecnie i podpisywać nowe, bardziej korzystne umowy. Ale przeszłość to jest przeszłość, mamy zamrożoną gotówkę w pewnych projektach, które trzeba zakończyć i na to potrzebne jest finansowanie pomostowe. Dla zarabiania kluczowe będą nowe umowy i ich realizacja nie może być opóźniona.

Całą rozmowę można przeczytać w najnowszym numerze miesięcznika "Rynek Kolejowy". Zapraszamy do prenumeraty!



VII Kongres Kolejowy
 Kongres Kolejowy


7 listopada na stadionie warszawskiej Legii odbędzie się Kongres Kolejowy, największe w branży wydarzenie organizowane już po raz ósmy przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR oraz Magazyn Rynek Kolejowy. Po raz kolejny poruszone zostaną na nim najważniejsze kwestie dotyczące sektora kolejowego w Polsce: od spraw związanych z prowadzonymi inwestycjami infrastrukturalnymi, poprzez rozwój przewozów pasażerskich i towarowych aż po tematy dotyczące taboru czy wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie /www.kongreskolejowy.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Bydgoszcz (483)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Bydgoszcz (483)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2018
NUMER 08-09/2018
Wakacyjny numer naszego miesięcznika poświęcamy przede wszystkim problemom na rynku budowlanym - zarówno pod kątem wykonawców inwestycji kolejowych, jak i w szerszym kontekście. Warto przeczytać również obszerną prezentację modelu holdingowego w PKP SA autorstwa członka zarządu spółki, Mirosława Antonowicza. Oprócz tego polecamy rozmowy z prezesami Pesy i polskiego Siemensa. Piszemy również m. in. o rewolucji tramwajowej we Francji. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS