Partnerzy serwisu:
Biznes

Sędzikowski: To już nie jest ta Pesa, która startowała w każdym przetargu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
17-08-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Sędzikowski: To już nie jest ta Pesa, która startowała w każdym przetargu
Fot. Pesa
- Pesa nie bierze już wszystkich kontraktów na rynku – wybieramy te, którymi jesteśmy zainteresowani, które mieszczą się w naszej strategii i dla których jesteśmy w stanie spełnić warunki terminu dostawy i mieć dodatnią marżę - mówi prezes Pesy Krzysztof Sędzikowski w wywiadzie dla miesięcznika "Rynek Kolejowy".

Jakub Madrjas, „Rynek Kolejowy”: Na rynku zamówień taboru jest coraz więcej przetargów, w którym startuje tylko jeden wykonawca albo nawet żaden, a ceny coraz częściej przekraczają kosztorys – jak w postępowaniu województwa lubelskiego na nowe EZT. Czy to koniec wojny cenowej?

Krzysztof Sędzikowski, prezes Pesy Bydgoszcz: Tak jak zapowiadałem wcześniej, Pesa nie bierze już wszystkich kontraktów na rynku – wybieramy te, którymi jesteśmy zainteresowani, które mieszczą się w naszej strategii i dla których jesteśmy w stanie spełnić warunki terminu dostawy i mieć dodatnią marżę. To już nie jest ta Pesa, która startowała w każdym przetargu i musiała brać wszystko. Nie jesteśmy tym zainteresowani.

Czy branża taboru kolejowego będzie się zbliżać do lotniczej, w której producenci oferują ograniczoną paletę pojazdów?

Myślę, że w tym kierunku będzie to zmierzać. Duże pieniądze unijne, które nagle pojawiły się na polskim rynku, spowodowały, że każdy zamawiający chciał być inny – lepszy – od drugiego i zamawiał różne „wodotryski”. Ale wiedza i świadomość zamawiających rośnie, w niektórych krajach już doszło do pewnego ujednolicenia zamówień. Na rynku dowolność i różnorodność zamówień była zbyt duża, co nie prowadziło do niczego dobrego, bo prowadzenie za każdym razem nowego projektu, prototypu itd. bardzo podnosi koszty.

Firmy budowlane narzekają na wzrost cen materiałów i robocizny na rynku. Czy was również to dotyka?

Oczywiście tak. Dlatego trzeba jak najszybciej kończyć te kontrakty, które mamy obecnie i podpisywać nowe, bardziej korzystne umowy. Ale przeszłość to jest przeszłość, mamy zamrożoną gotówkę w pewnych projektach, które trzeba zakończyć i na to potrzebne jest finansowanie pomostowe. Dla zarabiania kluczowe będą nowe umowy i ich realizacja nie może być opóźniona.

Całą rozmowę można przeczytać w najnowszym numerze miesięcznika "Rynek Kolejowy". Zapraszamy do prenumeraty!
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Zobacz również:

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Tabor i technika

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Jakub Rösler 25 lipca 2023

Sędzikowski: Nasze pociągi się podobają

Tabor i technika

Sędzikowski: Nasze pociągi się podobają

Jakub Dybalski 02 października 2019

Pozostałe z wątku:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Zobacz również:

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Tabor i technika

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Jakub Rösler 25 lipca 2023

Sędzikowski: Nasze pociągi się podobają

Tabor i technika

Sędzikowski: Nasze pociągi się podobają

Jakub Dybalski 02 października 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5