PKP PLK zawarła umowę na wykonanie studium wykonalności modernizacji i rozbudowy Warszawskiego Węzła Kolejowego. Realizacją zamówienia zajmie się konsorcjum Scott Wilson.
Wykonawcą przedsięwzięcia będzie konsorcjum Scott Wilson Sp. z o.o. (lider), Scott Wilson Ltd. i Scott Wilson Railways Ltd. Wartość kontraktu to 6.550.000 euro netto (7.991.000 euro brutto). Cena netto dotyczy kosztów kwalifikowanych i będzie sfinansowana w 50 proc. ze środków Unii Europejskiej TEN-T oraz w 50 proc. z budżetu państwa. Okres realizacji zamówienia wynosi 616 dni od daty podpisania umowy.
- To bardzo ważny kontrakt tak dla całej polskiej sieci, jak i Warszawy. Powstanie koncepcja modernizacji całego węzła, która miejmy nadzieję zredukuje problemy z korkami w mieście. Ten kontrakt to kontynuacja nasze pracy na linii E-65 - powiedział Simon Hindshaw, dyrektor zarządzający Scott Wilson. - Ostatnio wygraliśmy duże kontrakty na Litwie, mam nadzieję, że dojdzie do współpracy naszych polskich i litewskich ekspertów - poinformował.
- Infrastrukturę buduje się na wiele lat i każda decyzja jej dotycząca, powinna być dokładnie przemyślana. Będziemy rozstrzygać kluczowe kwestie nie tylko dla samej kolei, ale i dla całego miasta. Pamiętajmy, że tory często przecinają drogi - stwierdził prezes PKP PLK Zbigniew Szafrański po podpisaniu umowy. - Jestem bardzo zadowolony z tego, że firma, która wykona kontrakt, zdaje sobie sprawę z tego, ze nie jest to tylko kolejne zadanie, ale szczególne wyzwanie. W tej chwili po linii średnicowej pociągi jeżdżą co 3 minuty, a na torach dalekobieżnych co 5, a będą częściej. Stąd pytanie, czy wszystko trzeba pchać na "średnicę"? Jak wykorzystać tory, których mamy w Warszawie sporo? - mówił prezes Szafrański.

* Kontrakt podpisali: Zbigniew Zarychta (członek zarządu PKP PLK), Zbigniew Szafrański (prezes PKP PLK) i Tomasz Krawczyk (członek zarządu, dyrektor sektora koleje, środowisko i zasoby naturalne, nieruchomości, doradztwo strategiczne w Scott Wilson). Fot. Rynek Kolejowy.