NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Samorządy walczą o trasę przebiegu szybkiej kolei

| Gazeta Wyborcza, 4 kwietnia 2011 04.05.2011 88

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2011-05-04 17:07:05 Autor: fastcracker
---.xdsl.centertel.pl

fastcracker
kolejny przykład na to że KDP to kiełbasa wyborcza zamiast przyszłość polskiej kolei
2011-05-04 17:07:57 Autor: kris-kross
---.upc-e.chello.nl
Drodzy samorzadowcy - ale przeciez przez wasza wioske to ten szybki pociag zrobi tylko ziuuuu ....
O to chodzi? Bo czegos nie rozumiem. Czy moze kazdy powiat bedzie mial swoja stacje i pociagi beda stawaly co 20 km rozpedzajac sie do jakis 160kmh po to by za moment hamowac?
2011-05-04 17:09:47 Autor: kris-kross
---.upc-e.chello.nl
zaloze sie tez, ze najbardziej z przebiegu trasy beda lokalni mieszkancy, kolo ktorych bedzie przebiegala linia. Ziuuuu, ... ziuuuuu, ... ziuuuu - co za pieskie zycie z takimi samorzadowcami

Ja na takich \'dobroczyncow\' to bym juz nie zaglosowal.
2011-05-04 18:00:17 Autor: emigrant
---.7.48.28

emigrant
ja naprzykład jestem jak najbardziej za tym ziuuuuu... na mnie działa kojąco.
2011-05-04 18:07:06 Autor: Hanka z Gróni
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Przeczytajcie sobie całośc tekstu w oryginale, a potem wypisujcie głupoty.
2011-05-04 18:14:06 Autor: emigrant
---.7.48.28

emigrant
zapamiętajcie to: bilet ma kosztować \"tylko\" 20% więcej od EIC. Trzymamy za słowo i przypomnimy o tym.
2011-05-04 20:17:37 Autor: Maurycy
---.ntlworld.ie
tak, tak - KDP przez każdą wioskę z obowiązkowym postojem
każdy skład z obowiązkowym wagonem do przewozu konia, krowy, świnki...
będzie dobrze - sołtysi - do dzieła
2011-05-04 22:29:40 Autor: kolejowy men
---.lodz.msk.pl
No gdzieś musi przebiegać KDP. Ja osobiście wolę KDP pod domem niż autostradę, czy drogę szybkiego ruchu. A jeśli chodzi o te stacje to zbyt dużo ich być na KDP nie powinno. Jakby była w okolicach Sieradza to ewentualnie niektóre pociągi mogłyby stawać na niej i wcześniej też trzeba zrobić linię Łódź - Wrocław przez Zduńską Wolę, Sieradz, Kalisz, Ostrów Wielkopolski na 160 km/h, albo po części na 120 km/h i po części na 160 km/h i wtedy wielu mieszkańców zyska dobre połączenia i osobówki też szybciej pojadą. Pozdrawiam.
2011-05-04 23:25:17 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
Po co komu KDP. Przecież wystarczy modernizacja pod dobre 200 km/h gdzie się da na E20 (gdzie nie jest to możliwe 180 km/h) oraz dobre 160 km/h na linii Łódź Kaliska-Forst (do Leszna 160 dalej 120 plus elektryfikacja odcinka Krotoszyn--Głogów) i nie trzeba bawić się w papierologię. No tak, ale zaraz odezwie się piewca KDP Wyszyński Robert alias GurDol, który będzie wszystkim udowadniał, że pseudolino bez Tilta jest niezbędne do życia (po zakończeniu terminu \"ważności\" i tak wyląduje na Olszynce w \"krzakach\") ;-)
2011-05-05 11:14:10 Autor: XD
---.ip.netia.com.pl
Kilka stacji więcej nie zaszkodzi. Ostatecznie co 10 pociąg z Warszawy nie musiałby się zatrzymywać w Łodzi, tylko np. jechać do Kalisza, gdzie by kończył bieg. Więcej stacji wcale nie oznacza, że pociąg będzie co 30km hamował.

Tyle rzecze teoria. Praktyka też nie musi być wiele gorsza, bo jak wiadomo ludzie działają racjonalnie wtedy, kiedy inne metody już zawiodą. Przykład Chińczyków, którzy zwalniają na KDP dobitnie pokazuje, że KDP to poważne koszty i nikt tu - nawet w ramach kiełbasy wyborczej - nie bedzie mógł dokładać. Tak więc jeśli ten projekt wypali, to raczej będzie zarządzany dość racjonalnie, bo inaczej wszystko dupnie w dwa lata od uruchomienia.
2011-05-05 12:48:33 Autor: Andzia
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
KDP to idiotyzm, który przepadnie wraz z rządem Tuska. Póki co, jedno można powiedzieć na pewno - po przejechaniu tysiąca kilometrów przez Polskę w święta i majówkę stwierdzam: mamy wyraźny renesans furmanek. I to jest prawdziwe osiągnięcie rządów PO, a nie tam jakieś KDP.
2011-05-05 13:39:01 Autor: Piotr
---.kaniup.agh.edu.pl
@kris-kross: A oglądałeś \"Ranczo\"? Wiesz, ustawi się ławki tak z 50 metrów od torów, i będzie można sobie usiąść i popijając piwko relaksować się przy tym ziuuuu, ziuuuuu. Marząc o wielkim świecie, jak w numerze \"Chłopcy\" Myslovitz-u.
Taka mentalna namiastka wielkiego świata na wielkiej, mentalnej, prowincji.
2011-05-05 16:34:33 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
scorpio - cytat

\"No tak, ale zaraz odezwie się piewca KDP Wyszyński Robert alias GurDol, który będzie wszystkim udowadniał, że pseudolino bez Tilta jest niezbędne do życia (po zakończeniu terminu \"ważności\" i tak wyląduje na Olszynce w \"krzakach\") ;-)

Wprawdzie miałem się nie odzywać w sensie merytorycznym - bo niby po co - ale podobnie jak w wątku o robotach na CMK - bzdury waść piszesz. Otóż nie żaden \"GurDol\", tylko \"Gurdol1\" (na innych forach), kochatku, a to spora różnica. W kilku wątkach już zdążyłeś palnąć swoje bzdury. Jak chcesz kogoś anonimowo pouczać, to może najpierw doprowadź swoje mądralińskie wypowiedzi do porządku.

Z tym tiltem to też kulą w płot - też bzdura (pisiarska - Ty z PiS-u może?) - albowiem niemal wszystkim wiadomo, że Pedno będę z tiltem, kwestia tylko ile: połowa czy może wszystkie (optuje że wszystkie, bo tak POWINNO BYĆ, ale pewności nie mam). I co wtedy powiesz, mądraliński?

I jeszcze jedna waści mądralińska bzdura (pisiarska może?) O tych pendo w \"krzakach\". O ile wiem, ten tabor bedzie miałl wybudowane specjalne zaplecze z halą obsugi technicznej - podobne jak mają Sapsany - wydzielone dla tego taboru, bo tak przewiduje kontrakt.

Ale TY, anonimie, wiesz lepiej i chcesz pouczać swoimi bzdurami innych. Kiepsko ci to wychodzi.
2011-05-05 20:23:17 Autor: kris-kross
---.140.137.105
oj tak ... kojacy dzwiek ziuuuu na laweczce z flaszka piwa. jak w Ranczo. Zgadza sie ... mentalne sredniowiecze
2011-05-06 19:27:41 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
Panie Wyszyński, całe to KDP tak jak powiedziałem jest bzdurą. Teraz, kiedy nie ma pieniędzy na bieżące utrzymanie linii kolejowych, a wiele modernizacji istniejących linii zostało spartaczonych np. E59 odcinek Wrocław Osobowice- Skokowa założone 140 km/h na stałe obniżone do 120 km/h, E30 odcinek Brzeg-Lipki na skutek podmycia, mimo napraw nadal jest ograniczenie ze 160 km/h na 120 km/h czy chociażby stacja Kostrzyn Wlkp na magistrali E20- wychlapy zejście ze 160 na 60 km/h, ograniczenie do 90 km/h mimo projektowanej 120 km/h na estakadzie wschodniej w Poznaniu, obniżenie Vmax do; 140 km/h na obwodnicy Wrześni, 90 km/h na przelocie stacji Konin, oraz postępujące zużycie toru nr 1 na odcinku Słupca-Kutno (V max 120 km/h ze względu na wystukane szyny) i słynna 70tka (i wykolejenie składu towarowego) na dwójce na odcinku Kutno-Łowicz panu nie wystarczają? To nie jedyne linie, na których utrzymanie obecnie brakuje środków, to samo korytarz CE65 (ograniczenia do 20 km/h). Jeśli wprowadzimy KDP, większość środków pójdzie na utrzymanie KDP, a wiele magistral umrze śmiercią techniczną, co już się dokonuje (vide linia 131), a magistrala E20 zostanie zdegradowana (EC i EIC z niej znikną). Jeśli ten mój przydługawy elaborat panu nie wystarcza to, cóż każdy ma inne zdanie. I nie jestem z PISu, choć z tą partią sympatyzuję, ale to nie pańska sprawa :-)

Maciej Głowicki (nie jestem anonimem) lat 24, student studiów magisterskich HR UEP
2011-05-06 19:30:58 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
PS. Znając polskie możliwości Grochów nie będzie miał zaplecza technicznego (z braku środków zadłużonego PKP IC) dla Pseudolino i w najlepszym wypadku serwis będzie w Chorzowie, albo nie wiadomo gdzie, zależy czy naprawa w Polsce nie będzie droższa dla ubezpieczyciela niż za granicą, jak było ze Śląskim FLIRTEM, o czym pan doskonale pamięta.
2011-05-07 01:44:21 Autor: immunaron
---.icpnet.pl
Pociongi KDP nie majom sensu ekonomicznego, skoro morzna wybódować pżedłórzenie A2 dla sprinteruw z tórbodoładowanijem
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5