Zamiast tłuc się z Krakowa do Gdańska dziewięć godzin, przelecimy tę trasę samolotem w dwie. LOT otwiera częste i tanie połączenia między polskimi miastami. Chodzi o ponad piętnaście tras krajowych – informuje „Dziennik Gazeta Prawna”.
PLL LOT postanowił stworzyć powietrzną konkurencję krajowym przewozom szynowym i drogowym. Chce uruchomić tanie połączenia między dużymi miastami. Średnia cena biletu wyniesie około 200 zł, zaś najtańsze mają być po 70 zł. – Kończymy pracę nad projektem. Startujemy w wakacje – potwierdza Jacek Balcer, rzecznik prasowy PLL LOT.
Samoloty ze stolicy mają odlatywać do Krakowa, Gdańska, Poznania, Wrocławia, Rzeszowa, Bydgoszczy i Łodzi. Prawnie na pewno powstaną także połączenia z Rzeszowa do Szczecina i Wrocławia, z Krakowa do Poznania, Gdańska do Bydgoszczy. Nie wiadomo natomiast, czy projekt obejmie Katowice, a to przez kiepskie połączenie drogowe z tego miasta na lotnisko w Pyrzowicach.
Powodzenie całej akcji zależy od wsparcia finansowego samorządów lokalnych. Nie chodzi o bezpośrednie dopłaty, bo te są zabronione przez UE. Ale linie lotnicze mogą korzystać ze środków przeznaczonych na promocję regionów, pod warunkiem wygrania przetargu.
Więcej

2010-06-16 12:30:12 Autor: kris
---.tktelekom.pl
no to czekamy na mądry komentarz rzecznika cudownej PKP Pana Wrzoska
2010-06-16 12:35:20 Autor: Przemo
---.multimo.pl
Mhm, kiepskie polaczenie drogowe pyrzowic... nowa drozka do lotniska , a1 w poblizu, wschodnia obwodnica GOP i gierkowka w poblizu... faktycznie, kiepskie. Chyba chodzilo i sam dojazd, inny niz samochodem. Bo jazda busem nie jest najszybsza. Samochodem- co innego. Wole jecnak cjechac na Pyrzowice autem niz na Balice autem...
http://www.porty-lotnicze.pl/cms/cms/index.php?action=read&news_id=56
2010-06-16 12:44:53 Autor: Didek
---.tktelekom.pl
No tak LOT nie ma aż tylu dyrektorów i naczelników co PKP Intercity więc może sobie pozwolić na obniżkę cen. IC niestety nie.
2010-06-16 12:45:58 Autor: Marcin_1
---.227.131.106
pomysł dobry. Co prawda nie wierzę w te bilety po 70 zeta ;-) ale Gdańsk - Kraków LOTem w półtorej godziny jest warte 200 złotych jak komuś się spieszy. A PIC z biletem za 150 zeta i siedmioma (ośmioma? zależy od stanu remontu na E65) godzinami podróży niech się schowa.
Jakby była alternatywa poruszania się między większymi miastami w Polsce w postaci samolotu - czas podróży max 1,5h i cena max 200 oraz Interregio - czas długi ale i cena niska, to po co komu PIC? ;)))
2010-06-16 13:09:46 Autor: rutek
---.kablowka.waw.pl
Ciekawi mnie czy tutaj IC też się dopatrzy działań nierynkowych? Dobrze, że samoloty nie jeżdżą po torach :)
2010-06-16 13:10:29 Autor: bobro
---.tktelekom.pl
bobro InterRegio z podłączonym EuroSprinterem z Poznania do Warszawy jadą szybciej niż TLK z EU-07;
wątpię, żeby czas dojazdu do i z lotniska, połączony z odprawą i przelotem, był konkurencyjny do przejazdu pociągiem z Centrum do Centrum
2010-06-16 13:17:58 Autor: inzynier
---.ae.ge.com
To oburzajace! Urzad Lotnictwa Cywilnego powinien natychmiast zakazac LOTowi latania!
Tak sie przeciez konkurencje zwalcza w Polsce.
2010-06-16 14:04:57 Autor: Andrzej
---.tktelekom.pl
Kanibalstwo.
2010-06-16 14:47:07 Autor: odWaszenia zwolennik
---.startvps.com
@inżynier
Spoko, spoko,
już Wasz z mini-sterem coś wymyślą, sorki, wymyśli Wasz, a mini-duperel wdroży, np zakaz startów i lądowań dla wybranych połączeń ze względu na zaległe opłaty za korzystanie z infrastruktury powietrznej i za płoszenie ptactwa, które w wyniku hałasu opuszcza tereny przy lotniskach i niszczy infrę kolejową siadając później na przewodach trakcji elektrycznej.
2010-06-16 15:32:16 Autor: Hubert Pollak
---.75.119.207
samolot Warszawa - Katowice albo Warszawa - Kraków to niezbyt trafiony pomysł. Do Gdańska ma sens dzięki \"barbarzyńskiemu\" remontowi PLK. Jakoś w innych krajach daje radę tak prowadzić remonty aby czas czas był zachowany zblizony czas przejazdu
2010-06-16 15:49:42 Autor: Krzysztof K.
---.159.27.29.static.crowley.pl
Oburzające!
Trzeba natychmiast wprowadzić system konkurencji regulowanej na rynku kolejowo-lotniczym. Nigdzie na świecie nie jest dopuszczalne bezpośrednie konkurowanie ze sobą na tych samych trasach różnych rodzajów transportu! Rynek w Polsce jest niestabilny i zbyt mało uregulowany, trzeba to szybko naprawić!
Kim En Hart
;) ;) ;)
2010-06-16 16:27:36 Autor: inzynier
---.ae.ge.com
samolot Warszawa-Katowice to nie jest chybiony pomysl. Na CMK od 2 lat jezdzi sie 3,5h na tym dystansie. A bedzie jeszcze gorzej bo nastepna \\\"modernizacja\\\" tuz za progiem.
2010-06-16 17:38:31 Autor: emigrant
---.255.204.25
200 zeta to zdaje się kosztuje (kosztował juz dawno temu) bilet do Berlina na BWE ale teraz to może i więcej, tak?
2010-06-16 18:04:18 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl
Olgierd_Jedlina Nie zastanawiałbym się ani chwili.
Morosiowe Kukuruźniki©™ pogrążą PIC szybciej niż Morusiowe Kible!!!
Infrastrukturalnie lepiej zrobić tak, żeby ratować LOT kosztem PKP.
Wizerunkowo, społecznie a nawet finansowo lepiej wyjdzie niż krótkoterminowe ratowanie kolei bez uprzedniego jej odwaszenia©™.
2010-06-16 19:01:58 Autor: Witek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Czy Szafrański z PLK zamknie linię kolejową na lotnisko Balice w Krakowie, żeby ratować siostrzaną spółkę PKP IC przed nieuchronnym upadkiem? Rozumiem, że budowana linia kolejowa na warszawskie Okęcie będzie budowana wiecznie...
Biedne to PKP IC, wszyscy chcą z nimi konkurować. Najpierw PR, teraz LOT. Kto następny? Deutsche Bahn?
2010-06-16 19:08:22 Autor: Kristofor
---.chello.pl
Odnośnie LOT-u, to bilety podrożały od ostatnich dwóch lat. Oczywiście nie było żadnej oficjalnej podwyżki, były oficjalne obniżki, ale prawda jest taka, że GDN - WAW za 170 zł. się nie poleci, no chyba że PromoLot wypali, ale to też ciężko utrafić. Teraz dobra cena do 240 zł. GDN - WAW, a wcześniej się za 170 latało.
Kolejna rzecz - regulowana konkurencja też istnieje. Przypomnę tylko próby międzylądowania Wizza w Gdańsku na trasie Warszawa - Sztokholm. Ăwcześnie nasza straż graniczna skutecznie zniechęciła pasażerów do takich lotów (to było przed Schengen), coś pokombinowano z zagranicznym reżimem lotów i przewoźnik raz - dwa wycofał się z rynku. Wystarczył pewnie jeden telefon \\\"gdzie trzeba\\\".
2010-06-16 19:52:54 Autor: Kflik
---.softpro2.pl
Wygląda na to, że za jakiś czas będą tylko samoloty, autobusy jako tańsza alternatywa oraz koleje regionalne w każdym województwie inny przewoźnik, coraz dłuższe czasy przejazdu i kilka magistral które bez ruchu dalekobieżnego będzie się łatwiej wiecznie modernizować.
2010-06-16 20:13:22 Autor: Piotrek
---.net.stream.pl
Chyba rzeczywiście będzie powyżka za korzystanie z infrastruktury powietrznej. Uzasadnienie: POtrzebna jest kasa na remont korytarzy powietrznych.
2010-06-17 23:21:46 Autor: Gierek
---.acn.waw.pl
Gierek Za 70zł to sam bym poleciał :)
2010-06-21 12:19:13 Autor: rutek
---.tktelekom.pl
@ Piotrek
A co tynk już odpada z tych korytarzy ?? :)