Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

RZD testuje przewozy multimodalne z Japonii

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
27-09-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
lm, RZD

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
RZD testuje przewozy  multimodalne z Japonii
Fot. Port WostocznyjPort Wostocznyj
Koleje Rosyjskie (RZD) rozpoczęły próbne przewozy multimodalne na trasie z Japonii do Rosji z wykorzystaniem Kolei Transsyberyjskiej. Przewozy prowadzone są na bazie porozumienia zawartego pomiędzy RZD a japońskim ministerstwem transportu.

Pierwszy testowy kontener 40-stopowy opuścił port w Kobe 17 sierpnia tego roku i został skierowany do Portu Wostocznyj w Nachodce w Kraju Nadmorskim, gdzie został przeładowany na przyspieszony pociąg ntermodalny zmierzający do stacji Worsino położonej Między Moskwą a Kaługą. Na miejscu został przeładowany na samochód, który dostarczy go do miejsca docelowego, czyli magazynu w Chimki w pobliżu Moskwy. Cala podróż zajęła 14 dni.

Podobne przewozy zorganizowano na trasie z Jokohamy przez Władywostok do Moskwy – w tym przypadku testowano transport kontenera 20-stopowego, który wyruszył z Japonii 29 sierpnia. RZD zamierza prowadzić testowe przejazdy do końca roku i na jej bezie wybrać najbardziej optymalną trasę i rozwiązania, które pozwolą skrócić czas przewozu.

Przewozy kontenerowe z Japonii do jeden z kolejnych pomysłów RZD na wykorzystanie Kolei Transsyberyjskiej do przewozu ładunków z Dalekiego Wschodu. Przewozy realizowane z Chin nieustannie rosną, ale Rosjanie starają się powalczyć o kolejne rynki.

Ostatnio pojawiła się szansa na podłączenie Korei Południowej to sieci chińskiej i rosyjskiej dzięki poprawiającej się sytuacji politycznej na Półwyspie Koreańskim. Odbudowa linii kolejowych przez Koreę Północną umożliwiłaby wykorzystanie zbudowanych jeszcze przez Japończyków korytarzy transportowych biegnących wzdłuż wschodniego wybrzeża do Władywostoku w Rosji oraz wzdłuż zachodniego wybrzeża od Seulu przez strefę gospodarczą w Kaesŏng po Pjongjang i dalej do granicy chińskiej. W dalszej perspektywie Korea Południowa myśli o wykorzystaniu korytarza wschodniego do podłączenia się do Kolei Transsyberyjskiej i możliwości transportu ładunków do Europy, zaś korytarza zachodniego głównie na rynek chiński i dalej do Azji Centralnej. Więcej na ten temat pisaliśmy w tekście „Kim, Mun i koreańska kolej”.

Warto w tym miejscu także przypomnieć, że Rosja pomimo konfliktu trwającego na Ukrainie, nie porzuciła pomysłów na budowę szerokiego toru do Wiednia – sprawa wróciła na początku tego roku podczas zorganizowanej w austriackiej stolicy konferencji z udziałem wysokich przedstawicieli RZD.

Zdaniem Kolei Rosyjskich budowa szerokiego toru do Wiednia umożliwi szybsze i wygodniejsze transportowanie koleją kontenerów z państw Dalekiego Wschodu przez Rosję do Europy Zachodniej. Zdaniem Rosjan do roku 2040 skala przewozów pomiędzy wspomnianymi regionami może osiągnąć 40 mln TEU. Szerzej o sprawie powrotu do koncepcji zagrażającej PKP LHS o czym informowaliśmy w materiale „Wraca pomysł na szeroki tor do Wiednia”.
Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Putin zamiast latać, jeździ opancerzonym pociągiem

Prawo i polityka

Putin zamiast latać, jeździ opancerzonym pociągiem

Mateusz Kieruzal, simetra 14 lutego 2023

Koleje Rosyjskie z dobrymi wynikami w przewozach cargo za 2021 rok

Infrastruktura

RŻD z zamówieniem na 200 zupełnie nowych ciężkich lokomotyw spalinowych

Tabor i technika

RŻD i SNCF rozpoczynają wodorową współpracę

Infrastruktura

RŻD i SNCF rozpoczynają wodorową współpracę

Przemysław Farsewicz 30 maja 2021

Zobacz również:

Putin zamiast latać, jeździ opancerzonym pociągiem

Prawo i polityka

Putin zamiast latać, jeździ opancerzonym pociągiem

Mateusz Kieruzal, simetra 14 lutego 2023

Koleje Rosyjskie z dobrymi wynikami w przewozach cargo za 2021 rok

Infrastruktura

RŻD z zamówieniem na 200 zupełnie nowych ciężkich lokomotyw spalinowych

Tabor i technika

RŻD i SNCF rozpoczynają wodorową współpracę

Infrastruktura

RŻD i SNCF rozpoczynają wodorową współpracę

Przemysław Farsewicz 30 maja 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5