Partnerzy serwisu:
Świat

RŻD ogłasza przyspieszenie pociągów kontenerowych. Z Japonii do Polski w dwa tygodnie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-09-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

ŚWIAT
RŻD ogłasza przyspieszenie pociągów kontenerowych. Z Japonii do Polski w dwa tygodnie
fot. Martyn JandułaDworzec w Irkucku na trasie kolei transsyberyjskiej
Koleje Rosyjskie we współpracy z japońskim Ministerstwem Transportu zamierzają skrócić czas przejazdu pociągów towarowych między Japonią a Polską do dwóch tygodni – zapowiada dyrektor generalny RŻD Oleg Biełoziorow. Do przewozów tych ma służyć wybudowana jeszcze na przełomie XIX i XX wieku linia kolei transsyberyjskiej. O usprawnieniu ruchu w tej relacji dyskutowano podczas piątej edycji Wschodniego Forum Gospodarczego we Władywostoku.

Według Biełoziorowa ładunki do i z Japonii odpowiadają dziś za ok. jedną trzecią całego ruchu pociągów na trasie Kolei Transsyberyjskiej. W roku 2018 przewozy Japonia – Rosja osiągnęły rekordową wartość ponad 45 milionów ton. Szczególnie szybko – w tempie ponad 11% rocznie – rośnie ruch pociągów kontenerowych. Z myślą o japońskich nadawcach RŻD wzbogacają ofertę o nowe usługi – wśród nich możliwość załatwienia wszelkich formalności transportowych drogą elektroniczną w ramach projektu INTERTRAN – i skracają czas tranzytu przez terytorium Rosji. – Czas przejazdu do Polski już został zredukowany do 19 dni. Planujemy dalsze działania na rzecz jego skrócenia do dwóch tygodni, a nawet do 11 dni – deklaruje dyrektor generalny przewoźnika.

RŻD dostrzegają w linii transsyberyjskiej duży potencjał. W środę, pierwszego dnia Wschodniego Forum Gospodarczego, wyprawiono w trasę próbny pociąg kontenerowy z Władywostoku w kierunku Europy. Jednym z celów jego uruchomienia był test wspomnianego systemu elektronicznego obiegu dokumentów, przygotowanego we współpracy z japońskim Ministerstwem Transportu. INTERTRAN upraszcza formalności związane zarówno z transportem kolejowym, jak i wcześniejszym morskim z Japonii do Władywostoku (jest już możliwe korzystanie z niego w japońskim porcie Toyama), pozwalając zaoszczędzić nawet 4 dni.

Innym sposobem na przyspieszenie transportu towarów z Japonii do Europy jest rozbudowa infrastruktury terminalowej. Nowe kompleksy przeładunkowe mają powstać zarówno na wschodzie Rosji (suchy port w rejonie Ussuryjska w kraju primorskim), jak i na jej zachodzie (terminal „Bałtijski” w obwodzie leningradzkim).

RŻD planuje zacieśnianie współpracy z Japonią także w innych obszarach, niezwiązanych bezpośrednio z działalnością przewozową. Przykład takiego działania to modernizacja należących do przewoźnika klinik. Pilotażowy projekt zostanie przeprowadzony w Szpitalu Klinicznym RŻD w Chabarowsku. Powstanie tam Rosyjsko-Japońskie Centrum Medycyny Zapobiegawczej i Diagnostyki (umowę w tej sprawie podpisano również podczas Forum). W przyszłości, dla ułatwienia realizacji wspólnych przedsięwzięć, Koleje Rosyjskie zamierzają otworzyć stałe przedstawicielstwo w Tokio.

Kolej transsyberyjska z Moskwy do Władywostoku jest uznawana za najdłuższą linię kolejową świata. Pokonując podstawową trasę o długości 9288 km, pociągi siedmiokrotnie przekraczają granice stref czasowych. Linia już dziś odgrywa pierwszoplanową rolę w rosyjskim systemie transportowym. Ułatwienia w tranzycie ładunków z Japonii do Europy mogą doprowadzić do jej dalszego zwiększenia.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

CTL: Mimo wojny – intermodal to przyszłość

Biznes

CTL: Mimo wojny – intermodal to przyszłość

Łukasz Malinowski 08 czerwca 2023

Laude będzie współpracować z Kolejami Ukraińskimi

Infrastruktura

Jeden z największych pooli taborowych z nową nazwą

Biznes

Wojna i transport intermodalny: zagrożenia i szanse

Infrastruktura

Wojna i transport intermodalny: zagrożenia i szanse

Roman Czubiński 27 grudnia 2022

Rosja, Chiny a Polska. Przyszłość intermodalu na azjatyckich szlakach

Prawo i polityka

Co sprzyja, a co przeszkadza w przewozie kontenerów koleją w Polsce?

Infrastruktura

Zobacz również:

CTL: Mimo wojny – intermodal to przyszłość

Biznes

CTL: Mimo wojny – intermodal to przyszłość

Łukasz Malinowski 08 czerwca 2023

Laude będzie współpracować z Kolejami Ukraińskimi

Infrastruktura

Jeden z największych pooli taborowych z nową nazwą

Biznes

Wojna i transport intermodalny: zagrożenia i szanse

Infrastruktura

Wojna i transport intermodalny: zagrożenia i szanse

Roman Czubiński 27 grudnia 2022

Rosja, Chiny a Polska. Przyszłość intermodalu na azjatyckich szlakach

Prawo i polityka

Co sprzyja, a co przeszkadza w przewozie kontenerów koleją w Polsce?

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5