Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Rząd sfinansuje budowę trasy tramwajowej na Naramowice w Poznaniu?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
21-05-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Wyborcza

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Rząd sfinansuje budowę trasy tramwajowej na Naramowice w Poznaniu?
Jak podaje „Gazeta Wyborcza”, nawet połowę pieniędzy na budowę tramwaju na Naramowice i w ul. Ratajczaka może dorzucić rządowa spółka Polskie Inwestycje Rozwojowe. Miasto musi jednak odkupić od niej udziały w inwestycjach.

Utworzenie programu Inwestycje Polskie zapowiedział jesienią 2012 roku premier Donald Tusk. W ramach programu dostępne będzie ok. 40 mld zł. Z tych środków zamierzają skorzystać władze Poznania. Jak podaje „Gazeta Wyborcza”, pieniądze zostałyby przeznaczone na budowę trzech tras tramwajowych: na Naramowice (ok. 250 mln zł), w ul. Ratajczaka (200 mln zł) i przedłużenie pętli z Ogrodów do al. Polskiej wraz z budową tzw. Bramy Zachodniej ze zintegrowanym dworcem i kolektorem Nowa Bogdanka (550 mln zł).

„Pojawiły się jednak wątpliwości. Bo z programu Inwestycje Polskie mają być finansowane głównie duże inwestycje o strategicznym znaczeniu dla regionu, a nawet dla gospodarki całego kraju. I największą szansę mają projekty rentowne - takie, które będą na siebie zarabiać. Trasy tramwajowe raczej nie zaliczają się do takich inwestycji” – podaje „Gazeta Wyborcza”.

Istnieje jednak szansa, że inwestycje zostaną dofinansowane, ponieważ program obejmuje także projekty związane z "infrastrukturą transportową" oraz "infrastrukturą samorządową", a więc i komunikacją miejską.

- Samorządy mają możliwość skorzystania z programu Inwestycje Polskie na budowę linii tramwajowych – informuje „Gazetę Wyborczą”  Magdalena Kobos z Ministerstwa Skarbu Państwa.

Władze Poznania będą miały dwie możliwości starania się o dofinansowanie budowy linii. Jedna z nich to partnerstwo publiczno-prywatne. Drugą opcję dotyczy  inwestycji, które na siebie nie zarobią.

Miasto musiałoby założyć spółkę, która odpowiadałaby za budowę. - Wtedy ta spółka pożycza pieniądze od banków, w tym od Banku Gospodarstwa Krajowego. Natomiast spółka Polskie Inwestycje Rozwojowe może wnieść swoją część jako kapitał. Np. 40 proc., a resztę da miasto – mówi „Gazecie Wyborczej”  Kobos. Miasto musi jednak obiecać, że w przyszłości odkupi od państwowej spółki wspomniane 40 proc. udziałów.

Więcej

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Bytom. Ruszają prace przy Tarnogórskiej. Tramwaje nie pojadą na Stroszek

Zintegrowany transport

Bytom. Ruszają prace przy Tarnogórskiej. Tramwaje nie pojadą na Stroszek

inf pras. 28 sierpnia 2023

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Bytom. Ruszają prace przy Tarnogórskiej. Tramwaje nie pojadą na Stroszek

Zintegrowany transport

Bytom. Ruszają prace przy Tarnogórskiej. Tramwaje nie pojadą na Stroszek

inf pras. 28 sierpnia 2023

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5