Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Rząd pomija Podkarpacie w transportowych inwestycjach z UE?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
07-07-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew, Rynek Infrastruktury/Dziennik Zachodni

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Rząd pomija Podkarpacie w transportowych inwestycjach z UE?
– Duże inwestycje infrastrukturalne po raz kolejny ominą większość Polski Wschodniej – alarmuje Europoseł Tomasz Poręba. Dodaje, że rząd konsekwentnie pomija Podkarpacie w planowaniu inwestycji finansowanych z udziałem środków unijnych.

Poręba wskazuje, że w ostatnim czasie pojawiła się szansa na pozyskanie środków na inwestycje infrastrukturalne w ramach rozporządzenia dotyczącego kształtu korytarzy transportowych TEN-T, instrumentu „Łącząc Europę” oraz planu Junckera.

– Niestety, w ramach żadnego z nich nie ma inicjatywy rządu, żeby rozwijać transport na Podkarpaciu. Bardzo żałuję, że rząd nie wykorzystał tych szans, by uwzględnić między innymi szlak Via Carpathia na całej długości, w tym na Podkarpacki chociażby odcinek między Babicą a Barwinkiem, o co wielokrotnie prosiłem i apelowałem do rządu – mówi europoseł.

Podkreśla on, że widać zdecydowaną dysproporcję między inwestycjami planowanymi na zachodzie i wschodzie Polski. W ramach CEF zaplanowano modernizację odcinków kolejowych między Poznaniem i Warszawą, Poznaniem i Szczecinem oraz Poznaniem i Wrocławiem. Natomiast nie zgłoszono żadnej inwestycji, która służyłaby poprawie dostępności komunikacyjnej na Podkarpaciu.

– Rząd konsekwentnie omija nasz region w transportowych inwestycjach ze środków UE. PO i PSL dążą do rozwoju Polski, który będzie skoncentrowany wokół kilku głównych ośrodków metropolitalnych, położonych głównie na zachodzie Polski – komentuje dla portalu Rynek Infrastruktury.pl Poręba.

Europoseł dodaje, że reszta kraju zostanie tym samym skazana na peryferyzację, co jest sprzeczne z jedną z głównych zasad funkcjonowania UE, którą jest zasada zrównoważonego rozwoju. Natomiast środki unijne powinny wyrównywać różnice między regionami, zamiast je pogłębiać.

– Polska Wschodnia musi być wreszcie sprawiedliwie traktowana w ramach planowanych inwestycji europejskich. Niestety, ostatnie osiem lat to w znacznej części stracony czas dla infrastrukturalnego rozwoju Polski Wschodniej, która nadal pozostaje białą plamą na transportowej mapie naszego kraju – dodał Poręba.

Podkarpacie to nie jedyny niezadowolony region. Jak czytamy w Dzienniku Zachodnim, bielskie Stowarzyszenie Niezależni.BB protestuje przeciw programowi Śląsk 2.0. "Nasz największy niepokój budzi kształt proponowanych inwestycji, które skupiają się na infrastrukturze Górnego Śląska, pomijając zupełnie - po raz kolejny - Bielsko-Białą i Podbeskidzie" - tak stowarzyszenie skomentowało zapowiedź goszczącej przed kilkoma dniami na Śląsku minister infrastruktury i rozwoju Marii Wasiak o przeznaczeniu do 2020 roku na remonty infrastruktury kolejowej w województwie śląskim 9 mld zł.
 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Coraz bliżej nowej sieci TEN-T

Infrastruktura

Coraz bliżej nowej sieci TEN-T

Redakcja 06 grudnia 2022

Nowa aplikacja ułatwi planowanie przewozów międzynarodowych

Innowacje

Trudniejsza podróż do UE? Pojawią się nowe restrykcje?

Pasażer

Trudniejsza podróż do UE? Pojawią się nowe restrykcje?

Redakcja/inf. pras. 26 stycznia 2021

Violeta Bulc: Po 2020 roku UE będzie wspierać projekty transgraniczne

Prawo i polityka

Zobacz również:

Coraz bliżej nowej sieci TEN-T

Infrastruktura

Coraz bliżej nowej sieci TEN-T

Redakcja 06 grudnia 2022

Nowa aplikacja ułatwi planowanie przewozów międzynarodowych

Innowacje

Trudniejsza podróż do UE? Pojawią się nowe restrykcje?

Pasażer

Trudniejsza podróż do UE? Pojawią się nowe restrykcje?

Redakcja/inf. pras. 26 stycznia 2021

Violeta Bulc: Po 2020 roku UE będzie wspierać projekty transgraniczne

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5