Partnerzy serwisu:

Rząd nie wyklucza KDP. Potrzebny inwestor

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-12-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wś, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Rząd nie wyklucza KDP. Potrzebny inwestor
- Należy również głośno przy każdej okazji mówić, jeżeli znajdzie się kapitał, który chciałby złożyć ofertę państwu, mógłby współpartycypować albo w ogóle sfinansować projekt kolei dużych prędkości, że jesteśmy gotowi do rozmów – mówił wczoraj w Sejmie Tadeusz Jarmuziewicz, sekretarz stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.

Tadeusz Jarmuziewicz odpowiadał na pytania posłów podczas debaty budżetowej. Jedno z nich dotyczyło kosztów przygotowywania projektu budowy kolei dużych prędkości, które zostały poniesione do tej pory. – W 2011 r. wydano 35 mln. Są to środki POIiŚ. Są to prace studyjne przygotowawcze i te środki, które pochodzą z Unii, należy wykorzystać – tłumaczył sekretarz stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.

Dodał, że mimo zamrożenia projektu budowy KDP do 2030 roku, jego realizacja może być wznowiona, jeżeli znajdzie się inwestor, który będzie chciał uczestniczyć finansowo w tym projekcie. – Należy również głośno przy każdej okazji mówić, jeżeli znajdzie się kapitał, który chciałby złożyć ofertę państwu, mógłby współpartycypować albo w ogóle sfinansować projekt kolei dużych prędkości, że jesteśmy gotowi do rozmów. Natomiast od jakiegoś czasu chcemy rozmawiać o tym, jak podnieść standard polskiej infrastruktury i polskiego taboru. W tej chwili środek ciężkości nieco się przeniósł – dodał przedstawiciel Ministerstwa Transportu.

Odniósł się także do pytań dotyczących budowy dworca Łódź Fabryczna w kontekście decyzji o zamrożeniu budowy KDP. – Jest to inwestycja wielkości 1,4 mld – inwestycja PO IiŚ. Powiem państwu, że ta inwestycja nie ma nic wspólnego z kolejami dużych prędkości. To jest normalna inwestycja, którą później można wykorzystywać do kolei dużych prędkości, o ile taka potrzeba się pojawi – wyjaśnił Tadeusz Jarmuziewicz.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

CPK z dofinansowaniem UE na linię Warszawa – Łódź

Infrastruktura

CPK z dofinansowaniem UE na linię Warszawa – Łódź

inf. pras. CPK 23 czerwca 2023

Debatowali w sejmie o prywatyzacji PKP Cargo

Warte uwagi

Debatowali w sejmie o prywatyzacji PKP Cargo

jm, Rynek Kolejowy/Kancelaria Sejmu 16 stycznia 2012

Jarmuziewicz odwołany z funkcji wiceministra

Kadry

Jarmuziewicz odwołany z funkcji wiceministra

ew / PAP/Rynek Infrastruktury 15 czerwca 2013

Zobacz również:

CPK z dofinansowaniem UE na linię Warszawa – Łódź

Infrastruktura

CPK z dofinansowaniem UE na linię Warszawa – Łódź

inf. pras. CPK 23 czerwca 2023

Debatowali w sejmie o prywatyzacji PKP Cargo

Warte uwagi

Debatowali w sejmie o prywatyzacji PKP Cargo

jm, Rynek Kolejowy/Kancelaria Sejmu 16 stycznia 2012

Jarmuziewicz odwołany z funkcji wiceministra

Kadry

Jarmuziewicz odwołany z funkcji wiceministra

ew / PAP/Rynek Infrastruktury 15 czerwca 2013

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5